2018-05-01, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Jag tror nog att Manchester United har en bättre beredskap att hjälpa VNL utveckla sitt närkampsspel än dom flesta andra klubbarna i världen.

Bäst utveckling kommer VNL få i en storklubb omgiven av storstjärnor. Att gå på lån till ett sämre lag är enbart ett steg bakåt.
Äh va fan, den här diskussionen är meningslös eftersom han redan nått sitt maximum.
Citera
2018-05-01, 15:50
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Äh va fan, den här diskussionen är meningslös eftersom han redan nått sitt maximum.

Tror, men framförallt hoppas, att du har fel.

Tror inte vi ska bli förvånade om VNL inom några år är ett givet mittbacksval i startelvan i Barcelona eller Real Madrid. Där tror jag verkligen han skulle komma tillrätta.
Citera
2018-05-04, 20:52
Medlem
ThierryHenry14s avatar
Nu är han bänkad igen. Rojo startar med Smelling ;/
Citera
2018-05-05, 17:14
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThierryHenry14
Nu är han bänkad igen. Rojo startar med Smelling ;/

Att Lindelöf var bänkad under gårdagens match mot Brighton talar nog varken till hans för- eller nackdel.

Även Sanches och Lukkaku var bänkade igår (och det var nog knappast på fotbollsmässiga grunder).

Bänkningen igår handlade nog snarare om att ge Rojo speltid, då han sannolikt inte vill starta Rojo i FA-cupfinalen.
Citera
2018-05-16, 11:02
Medlem
321js avatar
Han är på väg till Wolves, bra lösning?

http://www.teamtalk.com/news/exclusive-wolves-double-lindelof-offer-gives-mourinho-much-to-consider

According to our sources, Wolves have already contacted Manchester United about a move for Lindelof and will take him either on loan or on a permanent deal, with Mourinho seriously considering whether to accept their offer.
Citera
2018-05-16, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j

http://www.teamtalk.com/news/exclusive-wolves-double-lindelof-offer-gives-mourinho-much-to-consider

According to our sources, Wolves have already contacted Manchester United about a move for Lindelof and will take him either on loan or on a permanent deal, with Mourinho seriously considering whether to accept their offer.
Värdelöst om United släpper sin bästa mittback till Wolves, både för United och Lindelöf. Lindelöf lär väl i Wolves gå ner sig till att bli ännu en medioker obetydlig svensk spelare i stil med Ekdal.
Citera
2018-05-16, 13:13
Medlem
321js avatar
Jag tror tvärtom, en säsong som ordinarie i Wolves kommer innebära ett lyft för honom. Nykomlingar brukar gå ofta gå bra i PL första året.
Senast redigerad av 321j 2018-05-16 kl. 13:16.
Citera
2018-05-16, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j

Jag hade gärna sett ett lån men om man skulle släppa honom helt hade jag blivit paff för han har vart bra i United. Och hans trygga sätt han lirar boll på är något man behöver. Ett lån för att sen ta tillbaka en varm VNL vore perfekt.
Citera
2018-05-16, 16:06
Medlem
Lindelöf har fått utstå en del kritik, inte minst i början av säsongen, men har på senare tid spelat upp sig och gjort det bra de gångerna jag sett honom. Jag var väldigt tveksam till om han skulle ens vara nära en plats i början men är desto mer optimistisk idag. Från Uniteds håll förstår jag inte varför man skulle låna ut honom. Jag räknar med att han kommer få mer förtroende nästa säsong, och helt ärligt tycker jag han varit bättre än både Smalling och Rojo. Bailly och Lindelöf är väl ändå tilltänkta som Uniteds framtida mittlås som jag förstått det och jag tror dessa bägge kommer få spela mer tillsammans i höst. Ska han lånas ut är Wolves en bra destination eftersom han stannar i Premier League, jag vore klart mer negativ om det gällde holländska ligan eller liknande.
Citera
2018-05-19, 18:52
Medlem
Finns varken med i startelvan eller på avbytarbänken för Man Utd under dagens FA-cup final mot Chelsea

https://twitter.com/ManUtd/status/997858202657140737
Citera
2018-05-19, 21:55
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Finns varken med i startelvan eller på avbytarbänken för Man Utd under dagens FA-cup final mot Chelsea

https://twitter.com/ManUtd/status/997858202657140737
Bra. Slipper dra pa sig nagon onodig skada infor VM.
Citera
2018-05-19, 23:27
Medlem
Marquesos avatar
Vad ska man säga om den här säsongen för honom då? Helt klart fick han en taskig start, något som gjort att han har fått jobba i uppförsbacke hela säsongen. Jag läste att något magasin ansåg att han är Uniteds sämsta spelare för säsongen. Onödigt hårt tycker jag, med tanke på att han till skillnad från flera andra i laget har visat att han blir bättre och bättre. Nu under våren har det inte varit tal om att klanka ner på hans insatser, tvärtom verkar många supportrar vara nöjda med hur mycket stabilare han ser ut än i säsongsinledningen.

Frågan är väl mest vad hans roll i laget är, eller kommer att vara under kommande säsong. Som svensk vill man gärna se att han får regelbunden speltid, och att då vara fjärde- eller femteval i United kanske inte är optimalt. Visst, elvan roteras i och med att det är många matcher i olika tävlingar, men målet måste ändå vara att få en cementerad plats i startelvan. Något jag ser som högst osannolikt med tanke på att det just nu är en handfull mittbackar på ungefär samma nivå i laget.

Man får helt enkelt hoppas att han får ett bra VM och en bättre start på nästa säsong, kanske kan han ta ytterligare steg då. Annars är det kanske vettigt att gå på lån, trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in