2017-06-10, 18:29
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Det blir ett jäkla liv på feminister när svenska män åker till Thailand, medans inte ett ord hörs om alla de kvinnor som åker till Gambia för att ha sex med unga män. Varför denna dubbelmoral?

Nu får du faktiskt citera dem.

Det liv jag hört om i sveriges radio bland annat handlar om männen som satt i system att plocka hit fruar.

Naturligtvis är det alltid mer synd om kvinnor dock, och det är ett generellt accepterat faktum i princip hela västvärlden. Jag tror det kommer från en tid när kvinnor verkligen hade begränsade möjligheter. Då var det verkligen synd om t.ex. singelkvinnorna. I dag är det väl knappast det.
Citera
2017-06-10, 18:54
Medlem
Kanske för att kvinnor fortfarande betraktas som intellektuellt efterblivna och ännu inte anses vara juridiskt ansvariga för sina handlingar.

Tycker själv att det låter som en bra förklaring. Några frågor på det?
Citera
2017-06-10, 20:17
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Kvinnor ses systematiskt som offer, män ses systematiskt som förövare. Eller som professionella feminister vill se systematiska fenomen: sexism. Kvinnor är sexistiska offer, män är sexistiska förövare.

Huruvida det närmar sig verkligheten har ingenting med en ideologi att göra, det handlar om maktutövning och populistiska poänger. Därför har det inget nyhetsvärde i att kvinnor använder sina privilegier utifrån att vara född i ett I-land. Det har bara ett nyhetsvärde - och en rörelse i juridisk lagstiftning - om män utnyttjar sitt privilegium att vara född i ett land inom det korporativa imperiet.

Att feminismen inte begriper att kön bara är en minimal del av privilegier, är en helt annan fråga.
Citera
2017-06-10, 20:21
Medlem
Vad jag vet så fördöms båda fenomen.
Citera
2017-06-10, 22:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Nu får du faktiskt citera dem.

Det liv jag hört om i sveriges radio bland annat handlar om männen som satt i system att plocka hit fruar.

Naturligtvis är det alltid mer synd om kvinnor dock, och det är ett generellt accepterat faktum i princip hela västvärlden. Jag tror det kommer från en tid när kvinnor verkligen hade begränsade möjligheter. Då var det verkligen synd om t.ex. singelkvinnorna. I dag är det väl knappast det.

Jag kopplar detta till gamla skeppsbrott; "KVINNOR OCH BARN FÖRST!"..
Möjligen är detta gamla tankesätt fortfarande kvarlevande än i denna dag?

I dagsläget kan jag absolut "köpa" barnen först, men kvinnor? -Kvinnor ska faktiskt vara jämställda numera. I alla fall "heter det så"... Hoppas att ni förstår min tankegång, annars utvecklar jag gärna!
Citera
2017-06-10, 23:54
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vad jag vet så fördöms båda fenomen.
Inte med samma kraft och intensitet och i synnerhet inte från samma människor.
Citera
2017-06-11, 00:55
Medlem
De flesta har redan tagit upp allt. Det är alltid synd om kvinnor för att de, som någon så fint formulerade det, anses vara intellektuellt efterblivna vilket jag håller med om. De är alltid offer medan vi är förövare.
Mycket hycklerier från kvinnors/feministers sida. Jag personligen har slutat lyssna och bry mig om vad de har att säga. Känsloargument.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
I dagsläget kan jag absolut "köpa" barnen först, men kvinnor? -Kvinnor ska faktiskt vara jämställda numera. I alla fall "heter det så"... Hoppas att ni förstår min tankegång, annars utvecklar jag gärna!

Jag förstår din tankegång. Som svar kan man skriva "feminism ends when the bill arrives". Med det menas ungefär att de vill ha alla fördelar av "jämställdhet" men när det som är bra med att vara kvinna tas bort då är det inte lika roligt längre.
Feminister är hycklare hela högen. Korkad ideologi som inte har någon plats i dagens samhälle.

//Siegestor
Citera
2017-06-11, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
De flesta har redan tagit upp allt. Det är alltid synd om kvinnor för att de, som någon så fint formulerade det, anses vara intellektuellt efterblivna vilket jag håller med om. De är alltid offer medan vi är förövare.
Mycket hycklerier från kvinnors/feministers sida. Jag personligen har slutat lyssna och bry mig om vad de har att säga. Känsloargument.

Jag förstår din tankegång. Som svar kan man skriva "feminism ends when the bill arrives". Med det menas ungefär att de vill ha alla fördelar av "jämställdhet" men när det som är bra med att vara kvinna tas bort då är det inte lika roligt längre.
Feminister är hycklare hela högen. Korkad ideologi som inte har någon plats i dagens samhälle.

//Siegestor

Kvinnor är efterblivna för att de är notoriska "do-gooders".
Citera
2017-06-11, 08:20
Medlem
Babianens avatar
För att kvinnor hatar män och vill vara fittiga mot dem.
Citera
2017-06-17, 11:35
Medlem
Afrolovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Vart är bevisen på damer som åker till Gambia?? I thai så ser man ju vita gubbar överallt i Gambia icke

Du har aldrig varit i Gambia eller är du helt blind (och döv).

Turismen på Gambia är, tyvärr, mycket mindre än den på Thailand.

Personligen tycker jag att vuxna får göra vad de vill. Både Thailand och Gambia har så mycket mer att erbjuda än enbart sex
Citera
2017-06-17, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Det blir ett jäkla liv på feminister när svenska män åker till Thailand, medans inte ett ord hörs om alla de kvinnor som åker till Gambia för att ha sex med unga män. Varför denna dubbelmoral?

Har aldrig läst någon tråd här på femi där någon kvinna dömer någon man som söker sin lycka i Thailand. Däremot har jag läst flera inlägg, där män dömer kvinnor som åker till t.ex. Gambia. Vadå dubbelmoral?

Lev och låta leva. Inte svårare än så.
Citera
2017-06-17, 12:01
Medlem
Förresten, länka gärna till något inlägg som styrker ditt påstående här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in