2017-06-06, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag skrev ursprungligen skinka, men ändrade mig mitt i skrivande stund och skrev salami. Jag tror de flesta förstår vad jag menar, även om inte ni gör det.
Inte ts, som inte vet hur man gör, begriper du väl.
Du förvirrar en redan förvirrad person.
Trodde det var avsiktligt.

Men jag håller med, salami är godare än skinka. Oftast.

För övrigt har delikatessen blivit sämre med åren.
Kommer ihåg när man köpte gott bröd med skinka och västkustsallad som mellanmål.
Smakar inte detsamma idag, oavsett ställe.
Och bra potatissallad samt rostbiff är inte heller en garanti att man får längre. Utan det kan smaka värre än färdigpackat, även om det inhandlats i en delikatessdisk.
Citera
2017-06-06, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Tur att du lever på 2010-talet och inte 1950-talet då all matförsäljning skedde över disk. Allt var i hekto - socker, mjöl etc.

Och de flesta säger att "det var bättre förr". Måste ha varit kanonmat då, eftersom även jag märker skillnad på bara ett par decennium. Inte ens delikatessen når mina förväntningar, och slaktarna lyser med sin frånvaro tom. i Dk, dit jag åkte förr för att få bra kött.

Ts. Skit i delin. Inte mycket där som är bättre än något annat idag. Tyvärr.
Citera
2017-06-06, 15:23
Medlem
ganglere2s avatar
Fråga någon i personalen. Det gör iaf jag. Brukar försöka hitta en ung snygg tjej att fråga.
Citera
2017-06-06, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Fråga någon i personalen. Det gör iaf jag. Brukar försöka hitta en ung snygg tjej att fråga.
ok tack för tipset.
Citera
2017-06-06, 15:28
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Inte ts, som inte vet hur man gör, begriper du väl.
Du förvirrar en redan förvirrad person.
Trodde det var avsiktligt.

Men jag håller med, salami är godare än skinka. Oftast.

För övrigt har delikatessen blivit sämre med åren.
Kommer ihåg när man köpte gott bröd med skinka och västkustsallad som mellanmål.
Smakar inte detsamma idag, oavsett ställe.
Och bra potatissallad samt rostbiff är inte heller en garanti att man får längre. Utan det kan smaka värre än färdigpackat, även om det inhandlats i en delikatessdisk.
Förr så tillverkades t.ex. sallader i butiken, men det blev väl slut med detta i samband med EU-inträdet? Det kan ha varit andra faktorer som spelade in, men det blev många märkliga förändringar i livsmedelshanteringen då.
Så även om du köper din potatissallad i delikatessen så är det oftast samma skit som finns i burkarna ute i butiken.
Citera
2017-06-06, 15:30
Medlem
mikkelbergs avatar
till ts o ni andra med denna rädsla.

Delikatessen, charken o fiskavdelningen är ju hjärtat i varje affär. Dessutom gömmer sig ofta otroligt bra erbjudanden som man knappt skulle hittat utan att en anställd(i denna del av butiken) tipsat om.

Exempel, skulle köpa laxfileer häromdagen o biträdet sa; ska du inte slå till på en HELsida lax för 147kr!!! istället!!. bara hem o frysa ner fyndet. okok det fanns en liten pluttenotis vid disken, men den hade jag missat.
Citera
2017-06-06, 15:34
Medlem
Finns lite knep om man är osäker.
https://youtu.be/s-mOy8VUEBk
Citera
2017-06-06, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Förr så tillverkades t.ex. sallader i butiken, men det blev väl slut med detta i samband med EU-inträdet? Det kan ha varit andra faktorer som spelade in, men det blev många märkliga förändringar i livsmedelshanteringen då.
Så även om du köper din potatissallad i delikatessen så är det oftast samma skit som finns i burkarna ute i butiken.

EU kan ta sig i brasan.
Säg en enda sak de gjort bra eller ändrat till det bättre. Jag kan inte komma på ett skit.
Vi betalar mer än vi får tillbaka.

Man ska inte behöva leta efter bra mat med kvalité 2017.

Ont. Man behöver inte göra så mycket när man handlar i delin. Man frågar efter det man vill ha, så ställer personalen frågorna. Vilken sort, hur mycket, till vad osv. Du fixar det ts!
Citera
2017-06-06, 15:42
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Jag har aldrig vågat köpa något i delikatessdisken på Coop eftersom jag är rädd för att göra fel eller beställa för mycket. Om man skall köpa t.ex. skinka, uppger man antalet hekto eller antalet skivor?
Är det inte jobbigare att hela tiden gå runt och vara rädd för att göra fel eller misslyckas än att bara fråga kärringen bakom disken *dö hörru, langa fram skinka!*
Citera
2017-06-06, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Är det inte jobbigare att hela tiden gå runt och vara rädd för att göra fel eller misslyckas än att bara fråga kärringen bakom disken *dö hörru, langa fram skinka!*
självklart, men sen kommer frågorna hur mycket vilken sort ska det va si eller så :P
Citera
2017-06-06, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
EU kan ta sig i brasan.
Säg en enda sak de gjort bra eller ändrat till det bättre. Jag kan inte komma på ett skit.
Vi betalar mer än vi får tillbaka.

Man ska inte behöva leta efter bra mat med kvalité 2017.

Ont. Man behöver inte göra så mycket när man handlar i delin. Man frågar efter det man vill ha, så ställer personalen frågorna. Vilken sort, hur mycket, till vad osv. Du fixar det ts!
vi blir kulturberikade det är ju bra enligt vissa iaf.
Citera
2017-06-06, 16:18
Medlem
Håll dig borta från Delikatessdisken så det är snuskigare och dyrare.
Köp inplastat i vanliga kylarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in