Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 13:37
  #1
Medlem
johnthedickholmess avatar
Mark Coming, forskare på Berkley har forskat på kristaller. Bland annat sägs det att han genom ett experiment fick ut 25% mer energi ur en kristall en natt. Den började lysa blå. Fri energi med andra ord. Han fick sedan alla sina forskningsunderlag beslagtagna. Jag hittar inte länken nu men finns med på bland annat Gaia:s Facebook sida. Här är en annan länk om honom:

http://harmoniccontinuum.50megs.com/custom3.html

Är det någon som har hört talas om detta experiment och när det skall ha skett?
Citera
2017-06-02, 13:43
  #2
Medlem
skunkjobbs avatar
Allt, just på pricken exakt allt som har med "fri energi" att göra är 100 % bluff. Jag har inte läst om just denne Comings men hundra andra bluffmakare inom samma fält och inte en djävel av dem har någonsin kommit med något som fungerar. Det är bara lögner och lurendrejeri för att skinna lättlurat folk på pengar. Det är mer lönande att svara på Nigeriabrev än sån här skit.

Tillägg: Jag hittar inte mycket info om den där Comings, inget om att han haft med Berkley-universitetet att göra men i alla fall en tråd där hans namn (skulle ju kunna vara någon annan med samma namn men det lär vara han då bluffen var liknande då som nu) figurerar i samband med en liknande bluff för nio år sedan: https://forum.culteducation.com/read...2,60599,page=1
__________________
Senast redigerad av skunkjobb 2017-06-02 kl. 13:53.
Citera
2017-06-02, 14:15
  #3
Medlem
johnthedickholmess avatar
hm, hittade denna video (lite längre ner på sidan) där han pratar om den nya forskningen:

http://scienceblogs.com/insolence/20...d-surgeon-out/
Citera
2017-06-02, 14:45
  #4
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Allt, just på pricken exakt allt som har med "fri energi" att göra är 100 % bluff. Jag har inte läst om just denne Comings men hundra andra bluffmakare inom samma fält och inte en djävel av dem har någonsin kommit med något som fungerar. Det är bara lögner och lurendrejeri för att skinna lättlurat folk på pengar. Det är mer lönande att svara på Nigeriabrev än sån här skit.

Tillägg: Jag hittar inte mycket info om den där Comings, inget om att han haft med Berkley-universitetet att göra men i alla fall en tråd där hans namn (skulle ju kunna vara någon annan med samma namn men det lär vara han då bluffen var liknande då som nu) figurerar i samband med en liknande bluff för nio år sedan: https://forum.culteducation.com/read...2,60599,page=1

Du förstår väl själv att det inte är omöjligt? Om du kastar in 20 Joule i en tvättmaskin är det ju fullt möjligt att hämta ut 22 efter någon typ av reaktion?
Citera
2017-06-02, 16:34
  #5
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Du förstår väl själv att det inte är omöjligt? Om du kastar in 20 Joule i en tvättmaskin är det ju fullt möjligt att hämta ut 22 efter någon typ av reaktion?
Vad yrar du om? Nej det är inte möjligt att få ut 22 J ur tvättmaskinen om den bara tillförts 20 J och denna tråd handlar om en bluff precis som allt annat skitsnack om "fri energi", det är bluff och båg alltihop.
Citera
2017-06-02, 17:38
  #6
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad yrar du om? Nej det är inte möjligt att få ut 22 J ur tvättmaskinen om den bara tillförts 20 J och denna tråd handlar om en bluff precis som allt annat skitsnack om "fri energi", det är bluff och båg alltihop.

Jag tror min humor-radar är trasig.
Citera
2017-06-02, 17:45
  #7
Medlem
flaskborstes avatar
På sätt och vis har vi fri energi omkring oss dagarna i ända via alla radiofrekvenser som sänder..

Sätt upp en antenn och koppla den till en voltmeter så ger den utslag.. Så för den gemene mannen så kan man få "fri energi" dock i så låga nivåer att det inte går att använda till något vettigt.. Ev. kan man få en strömsnål lysdiod att lysa.. (Någon som provat ?)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback