Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Försvaret, icke att förglömma. Där måste Arsenal förstärka. Mertesacker slutar och Koscielny, ja vad sysslar han med? En skugga av sitt forna jag. Samtidigt tycker jag att Mustafi inte lever upp till förväntningarna och är knappast någon ledare. Chambers och Holding är för dåliga. Det är väl egentligen bara Bellerin och Monreal som varit bra på sistone. Arsenal behöver en riktigt bra mittback och defensiv ledare.
Offensivt ser det såklart bra ut med Lacazette, Mhikitaryan och Aubameyang samt Özil på nytt långtidskontrakt. Det jag inte fattar är att man släpper Giroud? Det är ju en kanonkille att ha på bänken och plocka in när det behövs. Guldvärt! Snackas om att man ska släppa honom till rivalen Chelsea. En gåta för mig hur man kan göra det och behålla en spelare som Iwobi.
Absolut. Håller helt med om försvaret. Där ser jag att det är bra att man väntar till sommaren istället för att panikvärva en medioker Evans mitt i säsongen. Vem kan tänkas bli aktuell där tro? Manolas?
Håller med fool att det är minst lika viktigt för försvaret att få in en pålitlig defensiv mittfältare som kan göra att inte backarna utsätts för lika stora prövningar. Har ganska dålig koll på vilka som är något att ha på den positionen och som är aktuella för en flytt.
Ser spännande ut på pappret ja. Vad som är den stora skillnaden nu mot alla andra säsonger under Wenger är att anfallsspelet inte fungerar i närheten av lika bra i praktiken som i teorin. Det saknas helt linjer i Arsenals anfallsspel. Då kvittar det hur bra det ser ut på papper.
Angående Giroud så tror jag helt enkelt att han vill få speltid till VM och du kan inte ha en sån spelare som tredje alternativ. Man blev helt enkelt tvungna att släppa för att få loss Auba. Hade det varit ett långt sommarfönster tror jag man hunnit löst det på ett annat sätt, men nu blev det som det blev. Ingen personlig favorit hos mig. Han hade sina stunder. Kommer inte kännas något speciellt att se honom i Chelsea. Iwobi spelar ju inte ens på samma position.