2018-01-31, 13:14
Medlem
namerlesss avatar
David Ornstein‏
@bbcsport_david
EXCLUSIVE: Mesut Ozil signs a new three-and-a-half year contract to remain at Arsenal until summer 2021. Becomes highest-paid player in club history on around £350k per week before tax. Deal agreed last weekend, signed at Colney this morning. Could take him to 8yrs at #AFC & 32yo
Citera
2018-01-31, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
David Ornstein‏
@bbcsport_david
EXCLUSIVE: Mesut Ozil signs a new three-and-a-half year contract to remain at Arsenal until summer 2021. Becomes highest-paid player in club history on around £350k per week before tax. Deal agreed last weekend, signed at Colney this morning. Could take him to 8yrs at #AFC & 32yo

Alla förutsättningar finns för att bygga ihop ett kanonlag. Behövs bara någon som kan ratta skutan.
Citera
2018-01-31, 13:42
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Så världens på senare tid mest hånade klubb och manager har alltså lyckats åstakomma något bra, ett fint pris också!
Jag är skeptisk. Världsklass i ordets rätta bemärkelse men relativt ålderstigen och en position Arsenal egentligen inte behöver förstärka, i jämförelse med mittfält och försvar. Dyr lyxvärvning som inte löser några av de stora problemen laget har och har haft länge.
Citera
2018-01-31, 13:51
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Crystal Palace have agreed a £9m deal to sign 22 year old Norway international striker Alexander Sorloth but the move is on hold until FC Midtjylland find a replacement
Sörloth till Crystal Palace är en intressant en..

Citat:
2016, Rosenborg - Groningen, €750,000.
2017 - 1 juni, Groningen - Midtjylland. 3m dkk.
2018 - 31 januari, Midtjylland - Crystal palace, 9m pund.

Kan han lyckas i PL när han misslyckades i Eredivisie för ett halvår sedan..
Bra utveckling i så fall.

Hyfsad prisutveckling, från 7,5 miljoner ner till 4 miljoner för ett halvår sedan och upp till 100 miljoner nu!
Senast redigerad av foool13 2018-01-31 kl. 14:03.
Citera
2018-01-31, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Alla förutsättningar finns för att bygga ihop ett kanonlag. Behövs bara någon som kan ratta skutan.
Försvaret, icke att förglömma. Där måste Arsenal förstärka. Mertesacker slutar och Koscielny, ja vad sysslar han med? En skugga av sitt forna jag. Samtidigt tycker jag att Mustafi inte lever upp till förväntningarna och är knappast någon ledare. Chambers och Holding är för dåliga. Det är väl egentligen bara Bellerin och Monreal som varit bra på sistone. Arsenal behöver en riktigt bra mittback och defensiv ledare.

Offensivt ser det såklart bra ut med Lacazette, Mhikitaryan och Aubameyang samt Özil på nytt långtidskontrakt. Det jag inte fattar är att man släpper Giroud? Det är ju en kanonkille att ha på bänken och plocka in när det behövs. Guldvärt! Snackas om att man ska släppa honom till rivalen Chelsea. En gåta för mig hur man kan göra det och behålla en spelare som Iwobi.
Senast redigerad av radiopanna 2018-01-31 kl. 14:20.
Citera
2018-01-31, 14:23
Medlem
foool13s avatar
Väldigt tråkigt att Arsenal inte verkar vara inne för Nzonzi... Sevilla har just värvat en innermitt till, Mesa, och jag tror att Mustafi och Kos hade kunnat styra upp saker igen med en trygg placeringssäker Nzonzi framför sig istället för Elneny.. men det verkar inte hända. Man släppte ju Coquelin också.. så det är lite dåligt med täckning där nu.
Citera
2018-01-31, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Försvaret, icke att förglömma. Där måste Arsenal förstärka. Mertesacker slutar och Koscielny, ja vad sysslar han med? En skugga av sitt forna jag. Samtidigt tycker jag att Mustafi inte lever upp till förväntningarna och är knappast någon ledare. Chambers och Holding är för dåliga. Det är väl egentligen bara Bellerin och Monreal som varit bra på sistone. Arsenal behöver en riktigt bra mittback och defensiv ledare.

Offensivt ser det såklart bra ut med Lacazette, Mhikitaryan och Aubameyang samt Özil på nytt långtidskontrakt. Det jag inte fattar är att man släpper Giroud? Det är ju en kanonkille att ha på bänken och plocka in när det behövs. Guldvärt! Snackas om att man ska släppa honom till rivalen Chelsea. En gåta för mig hur man kan göra det och behålla en spelare som Iwobi.

Absolut. Håller helt med om försvaret. Där ser jag att det är bra att man väntar till sommaren istället för att panikvärva en medioker Evans mitt i säsongen. Vem kan tänkas bli aktuell där tro? Manolas?

Håller med fool att det är minst lika viktigt för försvaret att få in en pålitlig defensiv mittfältare som kan göra att inte backarna utsätts för lika stora prövningar. Har ganska dålig koll på vilka som är något att ha på den positionen och som är aktuella för en flytt.

Ser spännande ut på pappret ja. Vad som är den stora skillnaden nu mot alla andra säsonger under Wenger är att anfallsspelet inte fungerar i närheten av lika bra i praktiken som i teorin. Det saknas helt linjer i Arsenals anfallsspel. Då kvittar det hur bra det ser ut på papper.

Angående Giroud så tror jag helt enkelt att han vill få speltid till VM och du kan inte ha en sån spelare som tredje alternativ. Man blev helt enkelt tvungna att släppa för att få loss Auba. Hade det varit ett långt sommarfönster tror jag man hunnit löst det på ett annat sätt, men nu blev det som det blev. Ingen personlig favorit hos mig. Han hade sina stunder. Kommer inte kännas något speciellt att se honom i Chelsea. Iwobi spelar ju inte ens på samma position.
Citera
2018-01-31, 15:15
Medlem
Nosebleedsections avatar
..så vilka DMs från bundesliga kan arsenal tänkas värvas?

Måste finnas nåt de kommer snappa upp! Backar till och med! Vad nu den ligan sitter på.
Citera
2018-01-31, 17:12
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosebleedsection
..så vilka DMs från bundesliga kan arsenal tänkas värvas?

Måste finnas nåt de kommer snappa upp! Backar till och med! Vad nu den ligan sitter på.

Varför just Bundesliga? Weigl är grym.

3-5-2 med Özil bakom Auba och Lacazette ser fint ut. Går Wengers kontrakt ut i sommar?
Citera
2018-01-31, 18:06
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Michy Batshuayi klar för lån hos Dortmund.

Olivier Giroud klar för Chelsea.

Demba Ba klar för Göztepe.
Citera
2018-01-31, 18:24
Medlem
Otroligs avatar
Jag är jättenöjd med Giroud. Det säger kanske något om vilka förväntningar man har på Chelsea och övergångar nuförtiden.
Citera
2018-01-31, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Absolut. Håller helt med om försvaret. Där ser jag att det är bra att man väntar till sommaren istället för att panikvärva en medioker Evans mitt i säsongen. Vem kan tänkas bli aktuell där tro? Manolas?

Håller med fool att det är minst lika viktigt för försvaret att få in en pålitlig defensiv mittfältare som kan göra att inte backarna utsätts för lika stora prövningar. Har ganska dålig koll på vilka som är något att ha på den positionen och som är aktuella för en flytt.

Ser spännande ut på pappret ja. Vad som är den stora skillnaden nu mot alla andra säsonger under Wenger är att anfallsspelet inte fungerar i närheten av lika bra i praktiken som i teorin. Det saknas helt linjer i Arsenals anfallsspel. Då kvittar det hur bra det ser ut på papper.

Angående Giroud så tror jag helt enkelt att han vill få speltid till VM och du kan inte ha en sån spelare som tredje alternativ. Man blev helt enkelt tvungna att släppa för att få loss Auba. Hade det varit ett långt sommarfönster tror jag man hunnit löst det på ett annat sätt, men nu blev det som det blev. Ingen personlig favorit hos mig. Han hade sina stunder. Kommer inte kännas något speciellt att se honom i Chelsea. Iwobi spelar ju inte ens på samma position.
Evans vore väl en okej värvning om än ingen långsiktig sådan. Manolas är en fin mittback men kritade ju nytt kontrakt i slutet av förra året och lär bli dyr att lösa ut. Upamecano från Leipzig vore kanske något? En lovande spelare.

Giroud och Iwobi spelar givetvis inte på samma position men jag menar bara att Giroud har ett riktigt fint målsnitt och erbjuder något som Arsenal annars saknar medan Iwobi känns hopplös och överflödig varje gång han spelar. Det är väl dock som du säger, att Giroud vill ha speltid inför VM. Samtidigt har ju Chelsea sökt med ljus och lykta efter den typen av spelare.

Debuchy ryktas vara nära St.Etienne. Honom lär däremot ingen sakna
Senast redigerad av radiopanna 2018-01-31 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in