Citat:
Ursprungligen postat av LawrenceCiana
1. Hur mycket och hur ofta kan man ta kokain innan man blir beroende av drogen?
2. Hur vet man att man är beroende av kokain?
3. Tycker ni som använder kokain systematiskt och regelbundet att det är nice och en skön grej?
4. Är det värt att börja med kokain om man inte har en säker ekonomi/framtid?
5. Hur mycket av era liv har blivit förstörda av denna drog?
Alltså på 5an menar jag om någon har börjat få psykoser och inte kunnat vara en del av sin familj, åkt in på psyket, blivit av med jobbet, förlorat pengar, blivit av med kompisar, blivit av med flickvän och blivit av med hälsan/dött i förtid?
Tacksam för ärliga och fina svar

1. Olika från person till person, men för mig var jag psykiskt fast efter första gången. Fysiskt, vet jag inte, har läst någonstans att fysiskt ska de vara ungefär lika beroende framkallande som nikotin, vet dock ej om det stämmer.
2. Beror ju på vilken typ av beroende, fysiskt så får du den klassiska AT:en med ont i kroppen och huvud, svettas, mår illa osv. Psykiskt så är det typ att det är det enda du kan tänka på, att du vill ta en lina dvs. Så var det för mig, kunde inte hålla mig fast jag ville. Vardagen blev så tråkig och jag var en så mycket bättre människa på kola.
3. Använder bara kola på fest i sverige. Tycker verkligen inte att det är samma sak att festa utan. Med kola blir alla kvällar en toppen kväll medan utan så kanske 2/10 blir toppen, kanske 6/10 bra och 2/10 kassa.
4. Nej, börja bara om du känner att du har kontroll, både fysiskt och psykiskt. Vilket du troligtvis inte har om du har en osäker framtid.
5. Gått ner i vikt(ökat igen, men där ett tag såg jag ut som ett skellet), förlorar luktsinne, näsblod lite då och då (bara då jag använder ofta). Sen har jag gjort mycket dumma saker och gamla vänner har dragit sig undan som inte är lika drogliberala, eller bara rör lättare droger. Spenderat allt för mycket pengar på det också. Dock så var jag i Colombia när jag körde som hårdast, min kusin fixade för 15-20kr/g i ghettot så ekonomin var inga problem, dock hälsan for åt helvete istället. Tur att både kvalitén och priset här i Sverige gör att jag kan hålla mig undan. Dock så om jag stöter på något dunder så tvekar jag oftast inte att punga ut upp mot 1200 för en gubbe.