Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-05, 14:58
  #337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Inte supermycket om man jämför med vissa andra. Totalt ca 35k (400 cert). Tänker inte lägga in mer nu, jag tror på Ethereum men cryptovalutor känns fortfarande väldigt riskabelt. Hur mycket har du själv?
Har bara köpt 65 cert, men det är ju alltid lockande att köpa fler nu när den går ner så mycket. Försöker hålla mig till fonder mest men det är svårt att hålla sig ifrån detta .
Citera
2018-02-05, 15:00
  #338
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KOMF
Har bara köpt 65 cert, men det är ju alltid lockande att köpa fler nu när den går ner så mycket. Försöker hålla mig till fonder mest men det är svårt att hålla sig ifrån detta .
Jag har egentligen bara en aktie, som jag köpte vid den absoluta toppen, som nu gått ner ca 30%. Och nu samma sak med Ethereum. Så det är väl ett tecken på att jag inte ska pyssla med aktier överhuvudtaget.
Citera
2018-02-05, 15:05
  #339
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Jag har egentligen bara en aktie, som jag köpte vid den absoluta toppen, som nu gått ner ca 30%. Och nu samma sak med Ethereum. Så det är väl ett tecken på att jag inte ska pyssla med aktier överhuvudtaget.

Flertalet år ligger min depå på Avanza rejält blodröd men du kan inte se över så korta perioder som ett fåtal år. Nu är såklart kryptovärlden annorlunda men att inte förvänta sig -90% i det korta intervallet är naivt. Sitt ner i båten och vänta bara.
Citera
2018-02-05, 15:06
  #340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Jag har egentligen bara en aktie, som jag köpte vid den absoluta toppen, som nu gått ner ca 30%. Och nu samma sak med Ethereum. Så det är väl ett tecken på att jag inte ska pyssla med aktier överhuvudtaget.
Vi får sjunka med Ethereum-skeppet tillsammans
Har du några mål när du ev. ska sälja av allt?
Citera
2018-02-05, 16:13
  #341
Medlem
Ajajaj det här svider, nere i 56,37 per aktie i skrivandets stund. Vilka planerar att hoppa av båten? Jag tänker hålla kvar och hoppas på att det vänder snart.
Citera
2018-02-05, 16:31
  #342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demnok
Ajajaj det här svider, nere i 56,37 per aktie i skrivandets stund. Vilka planerar att hoppa av båten? Jag tänker hålla kvar och hoppas på att det vänder snart.

Kommer sitta kvar jag med. 21.000 back hittils men än så länge ligger jag plus totalt då jag hade en bra period med köp lågt sälj högt så fick mitt kapital från 20.000 till 60.000.

Så än så länge är det vinsten det tas av. Men visst är det tråkigt med en massa rött.

Tror på en uppgång till i alla fall ett nolläge inom en relativt kort period.
Det känns som att bitcoinmarknaden drar med sig alla andra valutor. Men Ethereum känns som en av dom valutor som har potential att växa sig betydligt större (baserat på den lilla kunskap jag har och vad jag lyckats läsa mig till).
Men gick in i det här med att det kommer vara en klae chansning. Volatilt som fan men chans för stora vinster så att säga.
Så förhoppningsvis är det här en tillfällig svacka även om det kanske tar ett tag upp igen.
__________________
Senast redigerad av Stegbil 2018-02-05 kl. 16:35.
Citera
2018-02-05, 20:45
  #343
Medlem
movsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demnok
Ajajaj det här svider, nere i 56,37 per aktie i skrivandets stund. Vilka planerar att hoppa av båten? Jag tänker hålla kvar och hoppas på att det vänder snart.
Har kvar, inte tänkt tanken av att sälja. Köper mer imorgon om rean är kvar.
Citera
2018-02-05, 20:53
  #344
Medlem
Stängde på -22,39% idag och verkar som värdet har fortsätt att gå ner efter stängning.
Något speciellt som gör att det droppar så mycket?
Citera
2018-02-05, 21:04
  #345
Medlem
Om det nu är så att Ethers största fördel är de smarta kontrakten, dapps o.s.v., hur tror ni en allt mer omfattande användning av just dessa kommer skapa ett värdelyft i själva valutan ETH?
Citera
2018-02-05, 21:22
  #346
Medlem
HRCs avatar
Användningen av blockkedjor i alla möjliga sammanhang (bl a finansvärlden, juridik och IoT) kommer att öka dramatiskt i framtiden. Ett antal storbanker har dragit igång utvecklingsprojekt kring blockkedjor och ligger i startgroparna för att rulla ut produkter i stor skala. Som jag har fattat det är det just Ethereum-tekniken som kommer att användas till detta paradigmskifte i världen. Jag tror det kommer att bli stort som f-n det här. Men den stora massan har ännu förstått detta, eftersom tekniken är så komplicerad och att det i dagsläget bara är nördar, geeks och early adopters som bryr sig. Tåget står alltså fortfarande kvar på stationen. Men antagligen inte så länge till..

Den kommande hypen kring blockkedjor borde rimligtvis spilla av sig på kursen eftersom många blandar ihop teknikplattformen med själva kryptovalutan. Allt som innehåller "Ethereum" eller "Ether" blir därför hett. Jag tror på det här och kommer att gå in stort.
Citera
2018-02-05, 21:55
  #347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRC
Användningen av blockkedjor i alla möjliga sammanhang (bl a finansvärlden, juridik och IoT) kommer att öka dramatiskt i framtiden. Ett antal storbanker har dragit igång utvecklingsprojekt kring blockkedjor och ligger i startgroparna för att rulla ut produkter i stor skala. Som jag har fattat det är det just Ethereum-tekniken som kommer att användas till detta paradigmskifte i världen. Jag tror det kommer att bli stort som f-n det här. Men den stora massan har ännu förstått detta, eftersom tekniken är så komplicerad och att det i dagsläget bara är nördar, geeks och early adopters som bryr sig. Tåget står alltså fortfarande kvar på stationen. Men antagligen inte så länge till..

Den kommande hypen kring blockkedjor borde rimligtvis spilla av sig på kursen eftersom många blandar ihop teknikplattformen med själva kryptovalutan. Allt som innehåller "Ethereum" eller "Ether" blir därför hett. Jag tror på det här och kommer att gå in stort.

Det är ungefär såhär jag förstått det också. Bitcoins har banat vägen. Och nu kommer altcoinsen med dom "smarta" lösningarna där kanske bitcoins har sina tillkortakommanden. Dock är jag jävligt ny på det här.
Trillske brukar skriva rätt bra, om än med ett oborstat språk och är ungefär så jag tolkar hans syn på tekniken i alla fall (då han verkar vara mindre intresserad av eventuellt ekonomiska värden osv=
Citera
2018-02-05, 22:44
  #348
Medlem
italian-stalions avatar
Bitcoin är;
lunarstorm,
Torrent,
Nokia, snake spelet
Dömda att glömmas inom snar framtid.

Sen kom;
Facebook, Netflix och Iphone!!
Dvs, teknik som är baserade på ”fasta” plattformar...vidare utvecklingar av ”nytt” tänkande.

Ethereum, är en ”fast” plattform!!!

Ni kan läsa nästan överallt på nätet..hur alla banker och instituter spyr galla över Bitcoin...Men INGEN nämner Ethereum.

För ethereum är en vidareutveckling av en ny teknik.

Såsom ”hatet” och häxjakten förstörde Piratebay..föddes Netflix!

Kommer Ethereum att födas av häxjakten av Bitcoin!!

2019-juli månad!!
Det är datumet jag ger Eth att nå över 10.000$.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback