Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 13:58
Medlem
panzertaxs avatar
Oddsen att finna henne vid liv är nog inte så höga.
Däremot är nog oddsen höga att någon av MGM bryter ihop i förhören. De såg verkligen knappt byxmyndiga ut.

Riktigt bra av polisen att så snabbt ha ringat in ett område iaf, frågan är bara var gossarna har gjort av kroppen. Får hoppas polisen kikar under mattor i källaren denna gång....
Citera
2017-05-15, 13:59
Medlem
Den här gården det pratas om.. som hon har kopplingar till via en bekant, är det någon som bor där? Sommarstuga? Har det varit fest där i helgen? Nån som vet?
Citera
2017-05-15, 13:59
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Om hon inte är dumpad i sjön!

Tro´t eller ej men det finns specialtränade hundar som kan hitta lik i sjöar också.

Iofs beror på det på storlek på sjön och djup.

En perifier bekant trilla ur sin eka och det var en hund som till slut kunde tala om var den drunknade mannen kunde finnas.
Det var 25 år sedan och jag antar att polisen har sådana hundar i dag också.
Citera
2017-05-15, 14:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Oddsen att finna henne vid liv är nog inte så höga.
Däremot är nog oddsen höga att någon av MGM bryter ihop i förhören. De såg verkligen knappt byxmyndiga ut.

Riktigt bra av polisen att så snabbt ha ringat in ett område iaf, frågan är bara var gossarna har gjort av kroppen. Får hoppas polisen kikar under mattor i källaren denna gång....

Tror du blandar ihop det. Oddsen att hon hittas vid liv är höga, och oddsen att någon MGM bryter ihop är låg.

Höga odds = mycket pengar i retur per satsad slant.
Låga odds = lite pengar i retur per satsad slant.
Citera
2017-05-15, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Som dessutom gjorde allt de kunde för att inte visa sina ansikten..

Mmm...Vittnet har lämnat uppgifter var ungefär de kom upp från skogen. 3 personer bär nog inte en kropp en längre sträcka i skogsterräng, De har nog antingen försökt dölja kroppen så mkt som går, grävt ner eller sänkt henne i ett vattendrag.
Citera
2017-05-15, 14:03
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Om hon inte är dumpad i sjön!
Det spelar nog ingen roll.
Citera
2017-05-15, 14:04
Medlem
FUP-12s avatar
Ingen som sitter och trycker på en Lexbase-prenumeration och kan beställa ut denna?

https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=billy+fagerstr%C3%B 6m&Search%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&
Citera
2017-05-15, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry
"Samtidigt berättar en person för Expressen att han såg "tre yngre män komma upp ur skogen" på söndagskvällen:
– De försökte titta bort och dölja sina ansikten."

http://www.expressen.se/nyheter/tre-anhallna-efter-tovas-forsvinnande/

Låter ju inte så bra om det ligger någon sanning i det.

Står även i artikeln att de tre är anhållna på sannolika skäl - alltså den högre misstänkliggraden.
För att göra,det så krävs det antingen teknisk bevisning eller trovärdigt vittne.
Citera
2017-05-15, 14:06
Medlem
Så här skriver HH i en + artikel "Åklagaren om de anhållna männen: "Misstänka för allvarlig brottslighet"
Citera
2017-05-15, 14:07
Medlem
Polisen har tur här som sitter inne med tre anhållna. Det blir svårt att hålla ihop en sammanhängande bild av vad som har hänt, med så många personer. Var och en kommer att ge sin version.
Den/de som är minst inblandat kommer att gola ned den som bär störst ansvar, allt för att komma så lindrigt undan som möjligt.
Rena drömläget för polisen.
Citera
2017-05-15, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Tro´t eller ej men det finns specialtränade hundar som kan hitta lik i sjöar också.

Iofs beror på det på storlek på sjön och djup.

En perifier bekant trilla ur sin eka och det var en hund som till slut kunde tala om var den drunknade mannen kunde finnas.
Det var 25 år sedan och jag antar att polisen har sådana hundar i dag också.
Jag är inte helt hundra men vill minnas att de hundarna reagerar på de gaser en kropp ger ifrån sig efter en tid, kanske är det inte tillämpligt så här kort tid i kallt vatten.
Huruvida en hund kan känna av "vanlig" vittring från en kropp under vatten vet jag inte.

Hade jag velat göra mig av med en kropp och varit för dum för att lägga några mil i bil för jobbet så hade jag nog sänkt den i vatten. Blir inte förvånad om det kommer dykare under eftermiddagen.
Citera
2017-05-15, 14:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Polisen har tur här som sitter inne med tre anhållna. Det blir svårt att hålla ihop en sammanhängande bild av vad som har hänt, med så många personer. Var och en kommer att ge sin version.
Den/de som är minst inblandat kommer att gola ned den som bär störst ansvar, allt för att komma så lindrigt undan som möjligt.
Rena drömläget för polisen.
Ja, om det visar sig att de tre männen är inblandade. Annars är det tvärtom, en mardröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in