2017-05-01, 04:50
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Att de befinner sig i Sverige.

Tyvärr, du har fel! Det mest enerverande är att dom befinner sig i Europa, helst så borde dessa inte ens existera.
Citera
2017-05-01, 05:29
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Att de inte är blödiga godhetsapostlar som oss.
Citera
2017-05-01, 06:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Så du glömde arabiska där? Hmm varför?

Man bör dela upp invandrare i olika grupper. Först har vi de invandrare som hade något att ge sverige, det så kallade tage erlander invandrare, det kom friån europa och svenska industri behövde dem som arbetslraft.

Sedan har vi Palme invandrana , det är kriminella och har hög slödder faktor, det är ifrån chile,MENA och andra bandit stater som KGB agent Olof Palme vurmade över.

Sedan bara rakt genom skräp invandrana , det är skit som har kommit hit efter Palme ,mycket är oftast ifrån MENA eller något neger land.
Citera
2017-05-01, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
För att illustrera för TS att invandrare kan vara från många andra ställen än mellanöstern? Och för att jag inte orkade räkna upp alla de cirka 150 språk som talas i Sverige. Själv talar jag bara 4 flytande, men arabiska är inte ett av dem. Det är ändå högst troligen 2,5 gånger fler än vad du talar, så min allmänna rekommendation till dig är att läsa mer och skriva mindre. Eller sluta helt, jag har aldrig läst nåt vettigt av dig.
Ja det är sant jag glömde Afrika söder om Sahara. Så du talar 4 språk flytande? Så lustigt det gör
jag också. Och jag har aldrig läst något vettigt av dig heller och det inkluderar ditt senaste inlägg.
Citera
2017-05-01, 09:07
Medlem
GyllenePeniss avatar
Att de befinner sig i Sverige.
Citera
2017-05-01, 09:35
Medlem
pelle_snusks avatar
Det här är ju knappast tråden där man använder sig av fakta utan tråden där man generaliserar och tävlar i vem som har flest fördomar. Redan rubriken ger det, men kan ni inte göra en lite mer serlös uppdelning av fördomarna och se om det är någon grupp som är överrepresenterad i förhållande till fördomen. Då närma det sig kanske en riktigare diskussion.
Citera
2017-05-01, 09:54
Medlem
Att dom slåss och våldtar i grupp
Total avsaknad av tacksamhet och skulle själva aldrig hjälpa någon
Citera
2017-05-01, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Att de inte är blödiga godhetsapostlar som oss.

Fast det där är väl ironiskt. De uppvisar ju ett ideal vi svenskar hade mått bra av att ha allihop. Då hade Sverige inte plågats av invandring. Godheten är dessutom ondskan maskerad och borde presenteras med citationstecken.

Många av oss har tyvärr i bagaget anekdotiska exempel på bra invandrare, vänner inte sällan negrer från såväl Östafrika som från de inre delarna. På tal om annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
JHela ekonomin och hela samhällsapparaten ska vara helt fokuserad på invandring, inget annat. De enda jobben som ska finnas är på hem för att ta hand om invandrarmän. Och det ska bara vara invandrarmän, inga kvinnor, inga barn, inga laglydiga.

Lite så det redan är.
Citera
2017-05-01, 11:20
Medlem
Cataphracts avatar
Respektlösheten.
Dels i vardagliga situationer med invandrarmän som verkligen visar noll hänsyn till sin omgivning och bara armbågar sig fram och beter sig riktigt illa, kan vara allt ifrån att tränga sig i köer till att skräpa ned offentliga platser likt parker med plast och skräp.

Men även respektlösheten i attityderna gentemot Sverige och dess urinvånare, svenskarna. Man skiter totalt i vår kultur och historia trots att det här är svenskarnas land, man orkar inte ens lära sig svenska efter ett halvt liv i landet. Det enda som duger är att gå på bidrag finansierat av svenskarnas hårda arbete, medans man själv ploppar ut ungar på löpande band och äter sig fet på flottiga sötsliskiga Baklava-bakelser.

Men den största respektlösa handlingen är invandrare som påstår sig vara (etniska) svenskar, ex. en som Bilan Osman. Ursprung i Afrika, handduk på huvudet, muslim, icke-svenskt namn, svart hy - nej gumman, du är och kan aldrig bli svensk.
Citera
2017-05-01, 11:25
Medlem
Karmans avatar
Nedskräpningen. Jag har noterat att många invandare slänger skräp, fimpar helt nonchalant överallt där de befinner sig. Inte konstigt att nedskräpningen av våra städer ökat 15% de senaste två åren.
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/nedskrapning-okar-i-sverige/
Citera
2017-05-01, 11:30
Medlem
Tagelapas avatar
Om en (1) i familjen är förkyld eller har en finne i arslet så ska alla arton (18) i familjen med till akutmottagningen. Där skränar ungarna och familjen tar upp varenda stol så när människor som är sjuka på riktigt kommer så får dom stå.
Citera
2017-05-01, 11:32
Medlem
Det uppstår sannerligen många kulturkrockar mellan svenskar och framförallt muslimer men även andra invandrare från Afrika och Mellanöstern och det är ingen nyhet direkt.

Några attribut som många manliga invandrare främst från dessa världsdelar som ofta skiljer dem åt från svenskar som jag upplever som negativa är:

*Hög volym. Man skriker mycket och är överdrivet social och ofta i offentliga miljöer där väldigt få vill höra och stör sig på det.
*Ofta så drar man runt i gäng och är allmänt stökiga och hotfulla.
*Plankar i tunnelbanan
*Står och hänger på offentliga platser och stirrar
*Visar dålig respekt för Sverige och svenskarna och verkar hata oss men kräver att vi respekterar dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in