Citat:
Ursprungligen postat av
BushwickBill
Hur står det till med Märstas populäraste och bästa pizzeria som drivs av dom två trevliga bröderna, är de insyltade i den här härvan också eller? Tråkigt i sådana fall har alltid gillat dom.
Många av de Syrianska restaurangägarna är både duktiga och trevliga. Har inte erfarenhet av dessa killarna du pratar om men generellt, driver de något gör de det bra. Det mesta de äger är dock inga höjdarställen. Det är skitstövlarna bakom dem som ställer till det. De vanliga killarna har inte speciellt mycket stålar, inte mer än en vanlig Svensk. Dock är de släkt och måste följa de interna spelreglerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
guliver
På vilket sätt ska han "straffas" för skiten han ställt till med, det var väl inte olagligt?
Snarare klokare att belöna andra politiker (tillhörande andra partier än "S") i kommunen med röster så att den korrupta allianserna kan utredas och avbrytas.
Jag vet inte med vilken omfattning och hur länge journalister har skrivit om detta till medborgarna i kommunen, därför kan jag inte avgöra om "Sigtunaborna förtjänar denna skiten"?
Det kanske finns skarpa granskande journalister på lokaltidningarna som skrivit om de här problemen i ett decennium, vad vet jag?
Det är ju inte bara de tre affärerna som togs upp i programmet. När Syrianerna fick sin tomt för sin kyrka så blockerades Svenska kyrkan att köpa marken i Sigtuna där gamla brandstationen stod för sin expansion, trots att de skulle betala marknadsvärdet för den. Det är bara ett till exempel på hur skitstöveln agerat, mycket möjligt att det är lagligt, men i vilket annat land än Sverige hade äcklet varit utslängd från politiken. Han är det tydligaste exemplet vi har på politisk vänskapskorrumption.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clida
Den branden var för 17 år sedan år 2000. Har du någon artikel om våldtäkt i Sigtuna för hittar inget annat än protester mot en staty. Inte det att jag inte tror på dig men jag är källkritisk lagd.
En av de värsta våldtäkterna inträffade sommaren 2009 utanför "klubbhuset" minst två män angrep och våldtog en kvinna som var på väg hem från ett besök i Valsta. Hon var misshandlad men kunde springa ner till Statoilmacken (på den tiden) och larma. Skandalen var väl att polisen inte ville kolla DNA pga att det var för dyrt eller något liknande. Förövarna försvann i en bil som det fanns signalement på men polisen la inte ner större resurser på att hitta dem. Skrevs en del om det hela då i vart fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
BushwickBill
Branden på Harrys, är den relaterad?
Det var ett antal bränder fram och tillbaka ett tag men efter lite diskussioner mellan klanerna slutade de med att bränna då det blev för mycket publicitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hurt-Åke
Vad har hans sexuella läggning med saken att göra? I övrigt håller jag med om att han är avskyvärd!!
Jag menar på inget sätt att nedvärdera honom för hans läggning men det är relevant. Syrianerna (i allmänhet) har en väldigt låg toleransnivå för homosexuella, på gränsen till det absurda. De hade inte haft med honom att göra om de inte hade kunnat göra "business" med honom. Det är inte som han vill påstå att han hade en trevlig relation med dem och var den första politiker som lyssnade på dem, bullshit! Alla ursvenskar i kommunen känner Syrianer och umgås med dem, politiker kommunicerar med dem, det är inget nytt. Men det här svinet dealade med de värsta av dem. Alla vet vilka som står bakom den rena fasden som Syrianerna visar upp, i Mörsta eller Södertälje, spelar ingen roll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fleshsuckforum
Jag tror inte att svenska politiker är flata, utan rädda. jag tror att de är kapabla till vad som helst.
Kalla det vad du vill, de kommer inte att göra något förrän ett program som UG tar upp skiten. Det är inte Syrianerna som är problemet. Alla invandrargrupper som har en sådan sammanhållning utnyttjar den för att ta sig fram, de flesta på ett sjysst sätt, men politiker och polis måste hantera när det inte sker så.
Citat:
Haha, stilpoäng till syrianerna för en väl genomförd operation, måste väl kunna beskrivas som den trojanska hästen! En klassisk infiltration.
Maktspel har de i sig sedan barnsben, det praktiseras nog friskt i klanmiljöer.
Då det i kommunen bor vissa personer med höga poster inom ansvaret av rikets säkerhet (säger inte mer än så) kan man bli lätt besvärad av att deras barn "eventuellt" går i samma skola som barnen till vissa personer med kopplingar till grov organiserad Syriansk brottslighet. Visst är sådana resonemang rätt lösa men de är ett faktum och man kan bara spekulera i hur kontakter och information kan segla runt. Det kan räcka med att bostadsaddresser kan komma i fel händer... Svenskar har genom alla tider haft en viss lojalitet och allmän ansvarskänsla för personer av den sorten, tror inte Syrianer har densamma.