2017-04-20, 18:21
Medlem
Bennermanns avatar
800 miljoner av våra skattepengar går till såna här skitländer. Jag kunde ärligt talat inte bry mig mindre om sandryttarna. Undra hur svårt det var för våra ledande batikhäxor att få känna sig lite bra och låta skattepengarna vaskas över det här skitlandet. Sverige måste vara det mest rövknullade landet i mannaminne.
Citera
2017-04-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Afghanistan ett av världens fattigaste länder köper en villa i Saltsjö-Duvnäs i Nacka för 42 miljoner. Enligt expressen är planen att göra en ambassad av villan. Afghanistan har redan en ambassad i Sollentuna. Afghanistan tar emot över 800 miljoner i bistånd från Sverige per år.

Under tiden planerar Nacka Kommun boenden för nyanlända på följande platser;

Björknäs 1:1, Kocktorpsvägen 42
Björknäs 1:849, Värmdövägen/Skjutbanevägen
Bo 1:116, Kadettvägen 11
Eknäs 1:259, Sockenvägen/Trädgårdsvägen
Kummelnäs 11:19, Kummelvägen 1
Lännersta 1:672, Trollsjövägen, Saltsjö-boo
Mensättra 1:178, Munkkärrsvägen
Sicklaön 40:14, Gamla landsvägen
Sicklaön 73:77, Värmdövägen/Skuru skolväg
Sicklaön 324:8, Lagårdsvägen 10
Sicklaön 367:8, Diligensvägen
Del av Solsidan 2:25, Älgövägen
Älta 9:150, Ältavägen 180
Älta 10:9, Ältavägen 201

Hur många av de nyanlända i dessa nya boenden är Afghaner? Om nu Afghanistan har råd att köpa Nackas finast villa borde de inte ha råd att själva bygga boenden till sina landsmän?

Vilken sida hittade du dessa adresser på?
Nacka kommuns hemsida?

Sicklaön 40:14, Gamla landsvägen = Ligger bredvid Skuru Skola
http://www.nacka.se/valfard-skola/skuru-skola/

http://infobank.nacka.se/ext/Fastighet/markprospekt/sicklaon-40-14.pdf

Samma sak med Sicklaön 73:77, Värmdövägen/Skuru skolväg
Ligger bredvid Skuru Skola med.
http://infobank.nacka.se/ext/Fastighet/markprospekt/sicklaon-73-77.pdf

Annie Lööf bor 500 meter från skolan & planerade boendet, trevligt att hon får nya grannar om några år & att hennes dotter får några Taharrush gamea pojkar att leka med.

Och denna adress Sicklaön 324:8, Lagårdsvägen 10 ligger nere i Saltsjö-duvnäs (Snobbarna stavar skiten Dufnäs på saftblandarvarningen 30kmh)

http://infobank.nacka.se/ext/Fastighet/markprospekt/sicklaon-324-8.pdf
Senast redigerad av Azimut68 2017-04-20 kl. 18:46.
Citera
2017-04-20, 18:25
Medlem
Trevlig nyhet.
08-eliten som är grannar vrider sig som maskar på en krok och fäktar med armarna allt vad de kan i sina försök att förklara varför detta inte skulle vara bra. Kul om det alltså INTE handlar om ambassad, då lär de inte kunna göra ett skit.

Också kul att se hur Expressen - vi gillar olika - inte skräder orden och ondgör sig över detta.
Ha de era skitstövlar. Hoppas det blir fler köp. Somalia kanske?
Citera
2017-04-20, 18:29
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Du inser att 42 miljoner inte är nånting för ett land? Dessutom får man ju ivart fall anta att villan är tänkt att nyttjas till något produktivt tex Ambassad. Inte vet jag men alla länder behöver ambassader och jag utgår från att de allra flesta ambassader i Stockholm är betydligt dyrare. Exempelvis var jag vid rumänska ambassaden, såg knappast ut som nåt de fått köpa speciellt billigt...

Det är klart att 42 miljoner inte är särskilt mycket för ett land, inte ens för ett utfattigt dito som Afghanistan!

Här är en lista över Afghanistans ambassader och konsulat: http://mfa.gov.af/en/page/4183/3884

Jag orkar inte räkna, men det är säkert 100+ lokaler. Köper de lyxhus i samma stil i andra länder som här blir det mångmiljardbelopp, helt i onödan.
Det är mest en symbolfråga.
Citera
2017-04-20, 18:32
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Det är klart att 42 miljoner inte är särskilt mycket för ett land, inte ens för ett utfattigt dito som Afghanistan!

Här är en lista över Afghanistans ambassader och konsulat: http://mfa.gov.af/en/page/4183/3884

Jag orkar inte räkna, men det är säkert 100+ lokaler. Köper de lyxhus i samma stil i andra länder som här blir det mångmiljardbelopp, helt i onödan.

Ja och?
Citera
2017-04-20, 18:32
Medlem
Mycket trevligt. Ju snabbare Stockholms finare områden islamiseras desto fortare konmmer åtstramningarna i invandringspolitiken på riksnivå. Det skall bli trevligt med inlåsta kvinnor i Nacka. I bästa fall får de gå ut i burka.

År 1900 bodde det 5 miljoner i Afghanistan. Precis som i Sverige då. Idag är de 30 miljoner i Afghanistan. Om 10 år är de 60 miljoner. Ambassaden kommer att växa okrontrollerat precis som befolkningen i Afghanistan. Det kommer aldrig att ta slut. Afghanistan är ett av de där länder där ingen vill bo.
Citera
2017-04-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
800 miljoner av våra skattepengar går till såna här skitländer. Jag kunde ärligt talat inte bry mig mindre om sandryttarna. Undra hur svårt det var för våra ledande batikhäxor att få känna sig lite bra och låta skattepengarna vaskas över det här skitlandet. Sverige måste vara det mest rövknullade landet i mannaminne.

Fel - det är inte skattepengar. Inkomstskatten ökar ju inte i takt med invandringen. Istället tar politikerna pengar av de som varken kan eller orkar protestera. Pensionärer, barn och sjuka. Ytterst får har råd att likt detta bostadskvarter att anlita en advokat. Jag tycker inte synd om dessa villaägare. De har skitit i hela svenska folket tidigare och sitter där med sin DN. - NU skiter de på sig.
Citera
2017-04-20, 18:38
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Ja och?

Men det är väl ganska självklart? Det ser inte snyggt ut när en utfattig nation som lever på bistånd (från bl.a. Sverige) köper ett spektakulärt lyxhus här. En billig kontorslokal duger gott och fyller sitt syfte lika bra.
Citera
2017-04-20, 18:39
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Spelar ingen roll om Afghanistan är fattigt tror du inte ett land har råd att köpa en sketen villa i Nacka? Är du fucking efterbliven eller?

Sverige har "råd" med en och annan Toblerone också. Du kanske bara missförstår poängen.
Citera
2017-04-20, 18:41
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Men det är väl ganska självklart? Det ser inte snyggt ut när en utfattig nation som lever på bistånd (från bl.a. Sverige) köper ett spektakulärt lyxhus här. En billig kontorslokal duger gott och fyller sitt syfte lika bra.

Ja då är vi ju överens.
Citera
2017-04-20, 18:42
Medlem
mannemusts avatar
Citat:

Deras ambassad i Sverige ligger enligt regeringshemsidan på "Frestaragen 120" i "Sollenruna"

De känner alltså inte ens till den rätta adressen, snyggt jobbat.

För att svara på ämnet, så har vi ju betalat detta, subtrahera bara 42 miljoner från vårt bistånd till detta skräpland och lägg till en gratis lyxvilla istället, dessa 800 miljoner vi ger dem är inget mer än pengar för dem att spendera på luxuösa onödigheter.

Väldigt lite av pengarna används naturligtvis för "utveckling" i hemlandet, lika bra det kanske, för människorna som bebor Afghanistan duger inte till mycket mer än att vara fåraherdar, pengar i sjön, hursomhelst.
Citera
2017-04-20, 18:48
Medlem
AdamBombs avatar
Om jag förstått det rätt så blir villan ambassadörsresidens och inte ambassad. Man kan fråga sig varför det är så viktigt för Afghanistan att ha sådana påkostade representationer i ett land som Sverige med tanke på att vi helt saknar handelsförbindelser med Afghanistan.

Villan ligger för övrigt granne (tomten bredvid) med fd Procordia/Volvo-VDn Sören Gylls residens, vet dock ej om han bor kvar där men det säger väl något om vad det är för folk som bor där.

Jag tror knappast någon drabbas negativt av att den typen av afghaner flyttar in i området. De tillhör en välutbildad rik överklass och kommer dessutom antagligen gå i privatskola inne i centrala Stockholm eller på internat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in