2017-04-23, 18:08
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polen-Ungern
Min förhoppning är att denna plats blir en gigantiskt fritidsgård för de sk barnen. Gärna att kommunen ger tillstånd till att fastigheten målas med samma färger som den Afghanska flaggan.

Ja, och gärna med en gratisbordellsektion där de androgyna afghanerna kan stoppa in sina små cornichonger i valfri socialliberal frivillig svensk/svenskas kroppsöppning och därigenom få utlopp för sina aggressioner och sina sexuella lustar så att vi andra slipper. Själv tränar jag kampsport och kan numer slå en kulturberikare till månen om så behövs, men alla svenskar har inte denna möjlighet - därför bör de som är frivilliga ställa upp.
Senast redigerad av sylvia.borin 2017-04-23 kl. 18:21.
Citera
2017-04-23, 19:49
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Hur många ambasader tror du köps för mindre än 40 miljoner? Jag har inga siffror men de flesta ambassader ser iaf ut att ha kostat mer än så. Tror du andra fattiga länder har sina ambassader i gamla industrilokaler eller?

Rwandas ambassad delade kontorshus med andra bolag. De hade förövrigt utsikt över Migrationsverket.
Citera
2017-04-23, 20:32
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hur många djävla miljarder ska Sverige ösa på detta land Afghanistan som vi har noll historiskt koppling till innan nog för fan vara nog?

Kan som sagt inte heller låta bli att ställa mig samma fråga.
Det är på något sätt som att det är ur biståndsperspektiv är bättre ju längre bort landet befinner sig från sverige kulturellt, affärsmässigt och vad det käller historiska kopplingar. Jag har svårt att komma på länder som vi borde ha mindre att göra med än afghanistan.

Är det inte dags nu att börja demonstrera med banderollerna "Sverige ut ur Afghanistan"?
Citera
2017-04-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Kan som sagt inte heller låta bli att ställa mig samma fråga.
Det är på något sätt som att det är ur biståndsperspektiv är bättre ju längre bort landet befinner sig från sverige kulturellt, affärsmässigt och vad det käller historiska kopplingar. Jag har svårt att komma på länder som vi borde ha mindre att göra med än afghanistan.

Är det inte dags nu att börja demonstrera med banderollerna "Sverige ut ur Afghanistan"?

Sverige, den stora humanisten som ska rädda välden. Gud så duktiga vi är, alla vill ha Löfvens autograf 😂
Citera
2017-04-23, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Klart att Afghanistan har råd de får ju 800 miljoner bara från oss. Men det var inte det som var frågeställningen....läs om läs rätt.

Strandpromenaden 1 är adressen.
även om dom inte fick ett enda bidrag så skulle dom har råd att köpa den villan så lägg ner. för övrigt fina grannar ni får.
Citera
2017-04-24, 00:15
Medlem
Conse...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Kommer man på det att dessa barn fick asyl pga felaktiga grunder, kickas dom ut då?
Vettefan, tveksamt. Vi snackar ändå om landet Sverige, världens överlägset största nation gällande omhändertagande av lycksökande MENA-iter, ekonomiska överflödsmigranter och ekonomireligiösa tomtar. Du vet, det är förbannat viktigt för Moder Svea och Fader Löfven att kunna visa upp för omvärlden av vi hela tiden avser hålla i gång denna moraliskt vackra asylhoppingruljangs.

Citat:
Ursprungligen postat av gudrunsuper
Afghanistan och andra länder ska ha full redovisningsskyldighet om vart pengarna går och hur effektivt de används jämfört mot administration.

Kan de inte redovisa vart 800 miljoner om året tar vägen i nyttiga projekt så ska pengarna dras in. Annars är det som vanligt att göra de som hanterar pengarna rikare och ett korvöre till de som behöver pengarna.
Instämmer. Afghanistan är Sveriges största biståndsmottagare.
Saltsjö-Duvnäs Fastighetsägareförening:
Citat:
För perioden 2015 – 2024 tilldelas 8-8,5 miljarder. Detta talar för att det kan finnas ett rätt stort intresse från ambassadörens sida att också leva upp till det han så tydligt ville förmedla till oss på mötet i mars.
http://saltsjo-duvnas.se/senaste-nytt-i-ambassadfragan/

Sverige har alltså en hattfjäderplan att fortsätta pynta Afghanistan med miljardpengar fram till 2024....

Citat:
Min förhoppning är att denna plats blir en gigantiskt fritidsgård för de sk barnen. Gärna att kommunen ger tillstånd till att fastigheten målas med samma färger som den Afghanska flaggan.
Kan vara rätt spår ja. Och man kanske ska hoppas på att en del av den afghanska kriminaliteten vi har sett prov på de senaste åren i Sverige i form av t.ex. sexbrott och rån också letar sig till Saltsjö-Duvnäs. Kan bli intressant att se hur Duvnäsborna ser på en sådan lokal utveckling.... Eller så har Duvnäs trots allt sina varianter av omhuldande batikkärringar (trots att det är moderat mark), som har överseende med att homosexhårvaxade afghanska män i gäng med hängande brallor och Boss-jackor våldtar deras döttrar....

Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Eller varför inte "Afghanistan ut ur Nacka, Saltsjö-Duvnäs!"?
Citera
2017-04-24, 01:18
Medlem
Citat:

Tillstånd och tillstånd, en diplomat kan göra hur hen vill, Han kan hissa ISIS-flaggan om han känner för det, en diplomat kan inte åtalas, utan har sk diplomatisk immunitet. Till och mord och dubbelmord och trippelmord kan hen begå och hen kan inte åtalas. Tex bygga en galge och hänga några fiender där... Gökungar brukar man kalla dem...

Alltså ambassadörer som missköter sig menar jag

Men grannarna kan ju använda genuscertifieringsinkvisitionen på ambassadören. Skicka dit några transor och bögar och flator som talar om för hen vad som gäller i Sverige gällande den sk värdegrunden

Eller att Jehovas Vittnen knackar på varje dag, eller några sk z*genare bosätter sig i trädgården...
Eller Tina Rosenberg och Schyman knackar på och pratar sig varma för F! och genusvetenskap

Säkerhetsmässigt vet jag dock inte hur ambassadören lever men i Afghanistan är de ju tvungna att åka till jobbet i pansarbilar - det är ju bland de allra farligaste länderna i Världen sett ifrån regeringspersonalens säkerhet, eller avsaknaden därav.

Kan hända att vägen mellan Nacka-Sollentuna har en del säkerhetsluckor som inte kan byggas bort ?

Några ISIS-tomtar som befinner sig i Sverige skulle nog tycka att Afghanistans ambassadör är en riktig USA-lakej och se denne som ett fullt legitimt mål - Fast det gäller ju förstås alla beskickningarna i Stockholm

Grannarna bör kolla om köpet har genomförts på ett lagligt sätt. Vet ej om icke-EU-medborgare får köpa mark i Sverige. UD kan ju i och för sig i så fall sätta sig själva som ägare. Men då kan nog bostaden aldrig att bli en privatbostad igen, typ...

Vilka hemliga handelsförbindelser med Afghanistan ligger Löfve'n och lurar på att sno dem mitt framför näsan på alla andra Väst-länder,
ska Sverige importera stora kvantiteter opium och heroin och vi får en ny Marseille-maffia ?

Jaja det är sjukt så det förslår - Vad tror ni ?
Citera
2017-04-24, 09:18
Medlem
Sooks avatar
Nej, de kan inte genomföra trippelmord och komma undan med det. De har förvisso immunitet som diplomater men man kan naturligtvis ta bort immuniteten och ge dem en passande dom.

Dessutom kan diplomaten dömas i sitt hemland, immuniteten gäller endast i det landet han verkar i.
Citera
2017-04-24, 09:41
Medlem
Intressant och hur "tar man bort" immuniteten menar du?
Citera
2017-04-24, 09:54
Medlem
Ny information från nacka kommuns hemsida;

Information om ombyggnation av fastighet i Saltsjö-Duvnäs
För ett antal veckor sedan köpte den afghanska staten en fastighet i Saltsjö-Duvnäs i Nacka av en privatperson som ägt fastigheten under flera år.

21 april 2017 KL 6:09

Miljö- och stadsbyggnadsnämnden i Nacka fick uppgifter om att den afghanska staten inlett arbeten med syftet att göra om fastigheten till ambassad. Detaljplanen för området styr användningen av olika fastigheter. Enligt detaljplan och bygglov för den aktuella fastigheten ska fastigheten användas som bostad.

Nacka kommun förväntar sig att Afghanistans ambassad följer svensk lag och inte använder fastigheten i strid med detaljplanen. Då någon ansökan om ändrad användning för fastigheten inte kommit in till Nacka kommun beslutade nämnden den 5 april 2017 att, som en försiktighetsåtgärd, utfärda en stopporder för att förhindra att användningen av fastigheten ändras från bostad till ambassad. Det beslutet baserar sig på svensk plan- och bygglag.

Nacka kommun har kontaktat Afghanistans ambassad samt utrikesdepartementet, och för nu en dialog med utrikesdepartementet i frågan.

Det kanske skulle vara lägligt om Nacka kommun samtidigt frågade utrikesdepartementet och Afghanistans ambassad om de är lägligt att lägga skattepengar från kommunen för att bygga bostäder år afghaner? De har ju bevisligen resurser för att själva ta hand om sina medborgare.

De verkar vara läge för Nacka kommun att göra en Malmö.
Citera
2017-04-24, 09:59
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Intressant och hur "tar man bort" immuniteten menar du?
Man förklarar personen "persona non grata". Dock gäller ju som jag sa att personen rimligen skulle dömmas i sitt hemland om denne begår mord.
Citera
2017-04-24, 10:22
Medlem
mr13377s avatar
Det här är ju perfekt när överklassen drabbas. Tänk på att dessa fina adelsmän som överklagar detta står och hejar på när mordiska utlänningar trängs in i vanliga svenskars områden.

Det ända rätta vore att konfiskera alla dessa adelsmäns egendomar och tillgångar, ta deras pass och tvinga dom tvångsjobba i 10 år med att återställa kaoset dom tvingat på andra. (Jag tänker mig gyllenhammar gå runt med fotboja och elgaffel, så fort han inte försöker hitta närmaste utlänning att mota bort mot havet med elgaffeln så får han själv en stöt från fotbojan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in