Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-19, 21:18
  #1
Medlem
NineLightsOuts avatar
Det här är länken som min webbapp skickar användaren till efter att lagt till ett inlägg. Post 150 är alltså det nyskapade inlägget.
https://example/profile/id/17?page=1#post150

Men problemet är att jag har en meny, överst på webbsidan som är 59px hög, så hur kompenserar jag för de 59 pixlarna?
Citera
2017-04-20, 13:20
  #2
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NineLightsOut
Det här är länken som min webbapp skickar användaren till efter att lagt till ett inlägg. Post 150 är alltså det nyskapade inlägget.
https://example/profile/id/17?page=1#post150

Men problemet är att jag har en meny, överst på webbsidan som är 59px hög, så hur kompenserar jag för de 59 pixlarna?

Jag misstänker att din URL inte ser ut som den borde...

Citera
2017-04-20, 14:04
  #3
Medlem
NineLightsOuts avatar
Nej det var ett exempel, och så trodde flashback att det var en länk. Men sensmoralen var iallafall att länken går till id:et men jag vill att den även scrollar ytterligare x antal pixlar för att kompensera för en meny.
Citera
2017-04-20, 18:19
  #4
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NineLightsOut
Nej det var ett exempel, och så trodde flashback att det var en länk. Men sensmoralen var iallafall att länken går till id:et men jag vill att den även scrollar ytterligare x antal pixlar för att kompensera för en meny.

Om jag förstår frågan rätt så beror ju svaret på din fråga ändå på hur sidan är uppbyggd.
Om t.ex. menyn ligger i en frame så fungerar det troligen direkt.

På t.ex. den här flashback-länken är det inte löst:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Den scrollar ju tills början på inlägget hamnar överst, men delvis bakom menyn.

Kanske går det att åstadkomma det som du vill göra genom att "flytta" ankarpunkten, ungefär så här:

Kod:
<span style="position:relative;top:59px;">&nbsp;</span>
<
a name="chapter4">
<
span style="position:relative;top:-59px;">&nbsp;</span>

Chapter 4<br /> 
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback