Citat:
Ursprungligen postat av
Gabriel Knight
Tyvärr är nog många av de bilarna som säljs av asylsökande stulna och därför censureras skylten. Vissa regskyltar är även stulna från andra bilar för att förvilla ännu mer.
Nej, men däremot är de ofta avställda och oförsäkrade. Men det är ju knappast såna bilar det här handlar om, asylsökande har billiga lik som ingen annan vill ha. Pratar vi som här 100-150000:- så är det inte asylsökande och troligtvis helt lagliga bilar.
Jag har också märkt att många döljer sitt regnummer, inte bara invandrare utan alla möjliga, framförallt yngre förmågor men även en del äldre.
Anledningen är ju den som har vädrats i tråden. Många är paranoida, de tror att just deras pärla är så speciell att tjuvar sitter på nätet och skannar av bilder för att hitta regnummer så de kan åka och sno bilen av dem.
Hade jag varit biltjuv eller bildelstjuv (som i de som åker runt på nätterna och plundrar BMW) hade jag gjort på helt andra sätt än att försöka leta upp bilar på nätet som dessutom ska finnas i rätt geografiska område.