2017-04-22, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
ROS kommer ju in i pauserna och gör analyser av andra spelare. Han gjorde just en om Mark Allen som Kim kunde visa var så fel den kunde bli, raka motsatsen mot hur Allen är som spelare. Kim beklagade att Steve Davis var BBCs analytiker men konstaterade att vi helt enkelt får leva med ROS på Eurosport.
Var det inte samma som tidigare idag? Vad var det Kim menade var helt fel med den?
2017-04-22, 22:11
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Var det inte samma som tidigare idag? Vad var det Kim menade var helt fel med den?

Jag vet inte om jag förstår det rätt, men om jag får välja mellan Kim Hartman och Steve Davis som analytiker så är valet glasklart. Jag älskar Kim Hartman och hans kommentarer men Steve Davis är givetvis oerhört mycket bättre i förståelsen av snooker.
2017-04-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag vet inte om jag förstår det rätt, men om jag får välja mellan Kim Hartman och Steve Davis som analytiker så är valet glasklart. Jag älskar Kim Hartman och hans kommentarer men Steve Davis är givetvis oerhört mycket bättre i förståelsen av snooker.
Nä, Kim menade att Steve Davis är en bättre expert än vad O'Sullivan är. Det är han förmodligen också, men jag minns inte att det var några sådana uppenbara fel i Ronnies analys av Mark Allen när jag såg den på förmiddagen. Kan inte minnas att Fahlander påpekade att något var helt galet då heller.
2017-04-22, 22:34
Medlem
Verkar som att de två första omgångarna bara är uppvärmning för Selby. 5-1 mot Xiao nu. Det vänder man inte mot Selby i vanliga fall.
2017-04-23, 11:28
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Nä, Kim menade att Steve Davis är en bättre expert än vad O'Sullivan är. Det är han förmodligen också, men jag minns inte att det var några sådana uppenbara fel i Ronnies analys av Mark Allen när jag såg den på förmiddagen. Kan inte minnas att Fahlander påpekade att något var helt galet då heller.

Så måste han ju ha menat, naturligtvis. Jag har ingen större erfarenhet av vare sig Steve Davis eller Ronnis O'Sullivans analyser men det jag har sett från BBC av Davis har varit bra. Ronnies program på Eurosport har också varit intressant, tycker jag, men det är väl inte analyser direkt utan mer underhållning och samtal med andra spelare.
2017-04-23, 11:29
Medlem
TilleyHats avatar
Jag såg inte slutskedet av matchen mellan Ding och Wenbo eftersom uppkopplingen laggade. Vad var det för misstag som Wenbo gjorde som gjorde att Ding kunde vinna avgörande frame?
2017-04-23, 11:42
Medlem
TilleyHats avatar
Två på pappret ovissa matcher har börjat: Robertson-Fu respektive Hawkins-Dott. Båda matcherna kan gå distansen ut.
2017-04-23, 11:53
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Två på pappret ovissa matcher har börjat: Robertson-Fu respektive Hawkins-Dott. Båda matcherna kan gå distansen ut.

Jag tror att både Robertson och Hawkins vinner bekvämt.
2017-04-23, 11:58
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jag tror att både Robertson och Hawkins vinner bekvämt.

Nja, kanske, kanske inte. Alla fyra är sega spelare i långa matcher, särskilt Dott så ingen jätteskräll om såväl Fu som Dott vinner. (Dott har för övrigt tagit ledningen med 2-0).
2017-04-23, 12:29
Medlem
liddens avatar
Citat:
Dott har för övrigt tagit ledningen med 2-0.

Skulle ha varit 1-1, Hawkins gav bort framet genom att missa lätt rosa.
2017-04-23, 12:54
Medlem
Citat:
Jag såg inte slutskedet av matchen mellan Ding och Wenbo eftersom uppkopplingen laggade. Vad var det för misstag som Wenbo gjorde som gjorde att Ding kunde vinna avgörande frame?
Om jag minns rätt gick han för en svår skjuts, men fick inte undan köbollen. Lite tidigare hade han dessutom haft megaflyt med köbollen på en annan totalt misslyckad stöt.

Ding var lite försiktigare och mognare, det betalade sig till sist.
2017-04-23, 13:23
Medlem
Fu reducerar till 3-4 mot Robertson. Den på förhand kanske öppnaste åttondelen, ser ut att bli jämnt också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in