2017-04-20, 13:03
Medlem
Ravix_04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Märkliga saker händer i detta VM. Största favoriten av alla är borta och jag är faktiskt inte förvånad. Jag påstår inte att McLeod spelar bra. Snarare något som blivit ett signum för Trump, han är för arrogant och slapp i sin attityd.

Dagens matcher
Neil Robertson 8 v 1 Noppon Saengkham
Stuart Bingham v Kyren Wilson
Barry Hawkins 7 v 2 Tom Ford
Shaun Murphy v Ronnie O'Sullivan

Tror att vänsterkolumnen står för segrarna idag. Saaengkam får en bra match och mycket erfarenhet. Bingham får en tuff resa mot Wilson som kan spela bra. Men rutinen avgör. Blodhunden Hawkins mot potatisodlaren Ford. Vi har sett stora vändningar av både Fu och McLeod men Ford, nej. Tror faktiskt Murphy tar sig förbi O'Sullivan. O'Sullivan har för mycket problem vid sidan om och har absolut inte imponerat spelmässigt. Han har börjat med massor av konstiga saker när han spelar.

Oavsett insidertips och analyser så skulle jag vilja påstå att Selby är en klart större favorit än Trump, och det med marginal.
Trump har haft chansen i en final för några år sen, tvivlar på att han besitter det där sista som krävs för att vinna VM... Selby å andra sidan är precis motsatsen. Med 2 titlar nu är jag övertygad om att han så småningom kanske kan smyga sig upp till samma nivå som John Higgins med lika många titlar. Han verkar helt enkelt bli bättre och bättre för varje VM, även om han till och från kan dala under säsongen.

Trump är verkligen en duktig spelare, eller det är en understatement så klart. Han besitter världsklass till och från, men tro mig... Han kommer aldrig att vinna VM. Det är mina 2 mynt av det hela.
I övrigt tycker jag det var kul att dott gick vidare, men nu tar det nog stopp. Hoppas som alltid på på Neil Robertson, hoppas hoppas
2017-04-20, 13:52
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravix_04
Oavsett insidertips och analyser så skulle jag vilja påstå att Selby är en klart större favorit än Trump, och det med marginal.

Det som gjorde att Trump och Selby hade samma odds är att Trump var på den "lättare" halvan. Hade man bytt plats på Selby och Trump så hade Selbys odds blivit lägre. Trump hade skada/känning i axeln i går, en hel trump hade med största säkerhet vunnit.
2017-04-20, 14:23
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Kul att Trump är borta nu, en överskattad spelare.Neil kör över Noppon så att de sjunger om.8-1 nu
han stänger matchen snart.Storsmurfen har inte en chans mot The Rocket, men kul att se Benny Hill ikväll igen.

https://www.youtube.com/watch?v=yHzagyf72q0 Smurfen är så jävla lik.
Senast redigerad av SlutaCiteraMigTack 2017-04-20 kl. 14:35.
2017-04-20, 15:06
Medlem
liddens avatar
Noppon börjar eftermiddagen med att vinna ett 50 min frame och reducerar till 8-2.
2017-04-20, 15:26
Medlem
Thailändaren kämpar och kämpar. 8-3 nu till Neil.
2017-04-20, 15:30
Medlem
pettachis avatar
Skönt man kan smita ut och tjuvringa och kolla mobilen. Ligger på hjärtintensiven med förmaksflimmer, lär bli kvar i helgen, 180 i puls och oregelbundet.
Typiskt att dom inte har Eurosport, det hade dom för 15 år sedan.
2017-04-20, 15:46
Medlem
Ravix_04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det som gjorde att Trump och Selby hade samma odds är att Trump var på den "lättare" halvan. Hade man bytt plats på Selby och Trump så hade Selbys odds blivit lägre. Trump hade skada/känning i axeln i går, en hel trump hade med största säkerhet vunnit.

Ah så pass tänkte inte på seedningen.
2017-04-20, 15:48
Medlem
Ravix_04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaCiteraMigTack
Kul att Trump är borta nu, en överskattad spelare.Neil kör över Noppon så att de sjunger om.8-1 nu
han stänger matchen snart.Storsmurfen har inte en chans mot The Rocket, men kul att se Benny Hill ikväll igen.

https://www.youtube.com/watch?v=yHzagyf72q0 Smurfen är så jävla lik.

Tycker bättre om Kims egna benämning på Mr Murphy: 💣 bazooka smurfen
Tydligen gillar han heller inte sitt smeknamn smurfy vet jag att Kim sa under nån sändning för många år sen.
2017-04-20, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravix_04
Tycker bättre om Kims egna benämning på Mr Murphy: 💣 bazooka smurfen
Tydligen gillar han heller inte sitt smeknamn smurfy vet jag att Kim sa under nån sändning för många år sen.

Ja, jag minns detta när Kim sa Bazooka Smurfen.

http://spelabiljard.se/snooker/kim-hartman-citat/

Citat:
Här kommer klockrena citat och intressanta reflektioner från Eurosports snookerkommentator Kim Hartman, mannen som har myntat begrepp som hamsterpsyke och ger spelarna smeknamn som Bazooka-smurfen och Dubbelräven.

Citat:
4-3 till småsmurfen mot den hårde tempelriddaren Ebdon.
(Sändning går över till matchen mellan Shaun Murphpy och Peter Ebdon.)

Noppon reducerar till 9-4 nu och en Te-Paus väntar.Neil enkelt vidare med 10-4
Senast redigerad av SlutaCiteraMigTack 2017-04-20 kl. 16:42.
2017-04-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Skönt man kan smita ut och tjuvringa och kolla mobilen. Ligger på hjärtintensiven med förmaksflimmer, lär bli kvar i helgen, 180 i puls och oregelbundet.
Typiskt att dom inte har Eurosport, det hade dom för 15 år sedan.
Tråkigt att höra. Hoppas på det bästa!
2017-04-20, 17:00
Medlem
TilleyHats avatar
Bingham har börjat uselt och ligger under med 1-5, men är kanske på väg att reducera till 2-5 mot Kyren Wilson.
2017-04-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Bingham har börjat uselt och ligger under med 1-5, men är kanske på väg att reducera till 2-5 mot Kyren Wilson.
Jag har inte sett mycket av matchen, men Wilson är en spelare som verkligen kan vara av eller på. Skulle inte bli ett dugg förvånad om han tappar en riktigt stor ledning någon gång under VM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in