Citat:
Märkliga saker händer i detta VM. Största favoriten av alla är borta och jag är faktiskt inte förvånad. Jag påstår inte att McLeod spelar bra. Snarare något som blivit ett signum för Trump, han är för arrogant och slapp i sin attityd.
Dagens matcher
Neil Robertson 8 v 1 Noppon Saengkham
Stuart Bingham v Kyren Wilson
Barry Hawkins 7 v 2 Tom Ford
Shaun Murphy v Ronnie O'Sullivan
Tror att vänsterkolumnen står för segrarna idag. Saaengkam får en bra match och mycket erfarenhet. Bingham får en tuff resa mot Wilson som kan spela bra. Men rutinen avgör. Blodhunden Hawkins mot potatisodlaren Ford. Vi har sett stora vändningar av både Fu och McLeod men Ford, nej. Tror faktiskt Murphy tar sig förbi O'Sullivan. O'Sullivan har för mycket problem vid sidan om och har absolut inte imponerat spelmässigt. Han har börjat med massor av konstiga saker när han spelar.
Dagens matcher
Neil Robertson 8 v 1 Noppon Saengkham
Stuart Bingham v Kyren Wilson
Barry Hawkins 7 v 2 Tom Ford
Shaun Murphy v Ronnie O'Sullivan
Tror att vänsterkolumnen står för segrarna idag. Saaengkam får en bra match och mycket erfarenhet. Bingham får en tuff resa mot Wilson som kan spela bra. Men rutinen avgör. Blodhunden Hawkins mot potatisodlaren Ford. Vi har sett stora vändningar av både Fu och McLeod men Ford, nej. Tror faktiskt Murphy tar sig förbi O'Sullivan. O'Sullivan har för mycket problem vid sidan om och har absolut inte imponerat spelmässigt. Han har börjat med massor av konstiga saker när han spelar.
Oavsett insidertips och analyser så skulle jag vilja påstå att Selby är en klart större favorit än Trump, och det med marginal.
Trump har haft chansen i en final för några år sen, tvivlar på att han besitter det där sista som krävs för att vinna VM... Selby å andra sidan är precis motsatsen. Med 2 titlar nu är jag övertygad om att han så småningom kanske kan smyga sig upp till samma nivå som John Higgins med lika många titlar. Han verkar helt enkelt bli bättre och bättre för varje VM, även om han till och från kan dala under säsongen.
Trump är verkligen en duktig spelare, eller det är en understatement så klart. Han besitter världsklass till och från, men tro mig... Han kommer aldrig att vinna VM. Det är mina 2 mynt av det hela.
I övrigt tycker jag det var kul att dott gick vidare, men nu tar det nog stopp. Hoppas som alltid på på Neil Robertson, hoppas hoppas