Citat:
Ursprungligen postat av
Smockad
Detta har hänt
Olsson befinner sig på en S-kongress. Har fått kritik för att han inte är tillräckligt personlig. Ser sin position i Partiet hotad på något sätt. Vad gör man då? Jo, som i DDR: Man hittar någon att kasta ut till vargarna. Ju mer närstående personen är, desto mer cred får man för sin uppoffring.
Näst efter att offra sina barn på Partiets altare, är den förälder det finaste man kan offra. Osis för den stackars intet ont anande pappan, men det kan inte hjälpas, för här passar han PERFEKT.
Så nej, tro inte för ett ögonblick att det var något infall han fick eller att han har ADHD. Det här var iskallt beräknande. Olsson visste EXAKT vad han gjorde och vad han ville uppnå med det. Som grädde på moset fick han lite "näthat" för det, som han kan gå runt och skryta med på S-kongressen för att skaffa sig ytterligare pluspoäng.
Nog för att karriärsossar är de mest cyniska svin som finns i det här landet, beredda att offra vad som helst för egen vinning. Svinig, svinigare, karriärsosse. Det är inget nytt. Men det här var ändå något slags rätt rekord, även för dem.
Jag blir spyfärdig, men nästan lite imponerad samtidigt, eller åtminstone fascinerad. Tänk att man kan sjunka så lågt, FRIVILLIGT lägga sig och kräla i smutsen på det sättet, för att ta sig något pinnhål uppåt i en hierarki. Ingenting är heligt för en karriärsosse. Absolut INGENTING.
Folk i DDR gjorde sådant, men det var efter åratal av indoktrinering och skräck i en skoningslös diktatur. Sossedjuren gör det i en demokrati, av egen fri vilja. Det måste nästan vara unikt i historien.
Wow! Älskar denna teori! Det finns alltså en (ganska stor) möjlighet att Fredriks tilltag mot sin egen familj var en arkitektuellt beräknad "reaktion" på att han hade blivit kritiserad för att vara alltför opersonlig? Oh herregud min skapare, jag får ju rysningar av att bara tänka tanken på att det faktiskt kan vara en rimlig (?) sammanfattning av hela denna bisarra historien. Hur kan man ens omvandla mottagen kritik till att begå en sådan hemsk handling?
Jag förespråkar alltid att man ska förvalta kritik väl. Även den mest orimliga kritiken kan ha något korn av användbarhet. Med förvalta menar jag naturligtvis att man ska vara öppen inför att ändra på sig själv, att tänka om. Fredrik Olsson verkar ha ett för människor i hans närhet farligt sätt att hantera kritik på. Det kan inte vara lätt att ha med honom att göra.
Detta kan alltså vara ett resultat av att Fredrik försöker framstå lite mer "personlig" i kombination med hans sedvanliga korståg mot alternativa medier? Känslan är som när datorn i
liftarens guide till galaxen levererar svaret som ingen förstår..