2017-04-10, 14:20
Medlem
Hej! Jag är en kille på 18 år som har lite problem efter att jag rakar mig.

Jag rakar mig oftast två dagar / vecka för att jag inte tycker om när jag får skägg. Problemet blir att jag får massa finnar på halsen. Jag använder rakkräm och jag använder också aftershave lotion men trots detta vaknar jag med massa utslag / finnar dagen efter på halsen.

Finns det något tips på hur man kan förhindra det här? Ska jag ha sån aftershave som svider eller ska jag raka på mig på ett annat sätt?

Tack på förhand!
Citera
2017-04-10, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noellchris
Hej! Jag är en kille på 18 år som har lite problem efter att jag rakar mig.

Jag rakar mig oftast två dagar / vecka för att jag inte tycker om när jag får skägg. Problemet blir att jag får massa finnar på halsen. Jag använder rakkräm och jag använder också aftershave lotion men trots detta vaknar jag med massa utslag / finnar dagen efter på halsen.

Finns det något tips på hur man kan förhindra det här? Ska jag ha sån aftershave som svider eller ska jag raka på mig på ett annat sätt?

Tack på förhand!

Rakat du "uppåt"? Alltså emot hårstrået? Sluta med det isf. ☺️
Citera
2017-04-10, 14:26
Medlem
arazals avatar
rama medhårs eller använd trimmer istället för att slätraka dig
Citera
2017-04-10, 15:43
Medlem
Pusts avatar
Huden måste vänja sig vid rakblad, så problemet är troligen att du rakar dig för lite. Prova raka dig varje dag i några veckor. Sedan skall du som tidigare nämnts se till att stryka medhårs. Exfoliera gärna med en ansiktsskrubb också.
Citera
2017-04-10, 19:09
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Som ovanstående säger raka aldrig emot hårsäcken. Utan stryck med. Annars kan din hud vara extra känslig jag. Använd ordentlig med rengöring innan och använd mitt tidigare tips.
Citera
2017-04-10, 19:17
Medlem
SverigeVan88s avatar
Håller med tidigare skribenter vill dock lägga till testa att köra med rakgel istället för lödder blev bättre för mig. Alt det är skönt att ha skägg och inte behöva raka sig varje dag
Citera
2017-04-12, 10:50
Medlem
Tack så mycket allihopa! Ska prova allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in