Citat:
Ursprungligen postat av
Since25
Tidigare i tråden rullade det runt bilder på personal som bar kläder med kamouflage + en "kravallsköld " modell skottsäker(?) med texten "Polis". Får en uppfattning om att detta är från ett annat tillfälle som inte har med denna händelsen att göra. Om inte annat så liknade kläderna de som soldaterna bär i särskilda operationsgruppen. Syftar/jämför då med de bilder/filmer FM publicerat för x antal månader sen på sin YT-kanal.
Någon på plats som kan bekräfta att sog varit på plats eller är det någon snékuk som sprider flaska bilder?
Det är med största sannolikhet inte SOG i farten. Försvaret får enligt lag inte sätta in personal mot den civila befolkningen sedan Ådalshändelserna. Det är med all säkerhet NI som opererar i området.
Väl till ämnet tänkte jag dela med mig av min eftermiddag. Satt på pendeltåget på perrongen vid tc på väg hem mot en efterlängtad permission ( iklädd M90 ). Plötsligt börjar vakter gapa och skrika och vi fick utrymma tåget och absolut inte neråt mot tunnelbanan. Väl uppe vid bussarna och viadukten börjar folk rusa mot kungsholmen bort från Åhlens. Själv står man med en 8 årig flicka i handen som helt förståeligt sökt trygghet hos militären.
Kan ha varit det mest gripande jag varit med om när hon vägrade släppa min hand samtidigt som hon försökte ringa sin pappa. Vi hittade honom till slut och jag kunde börja traska hemåt.
Riktigt sjuk eftermiddag som avslutades med ett marschpass ca 1 mil från city till Bromma