2017-04-07, 19:33
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Skönt! Jag hörde just på SVT att Södersjukhuset inte kan bekräfta några döda alls.

Så vi kan nog hoppas och tro att alla har klarat sig väl från detta attentat.

Mycket bra, tack samhället.

Kan sjukvården få liv i den överkörda och tillplattade hunden också tror du?
Hoppas det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
För att det är sjukhuset som dödförklarar folk. Polisen hänvisade alla sådana frågor till sjukhusen redan vid pressträff 17.15.

Kan ni sluta förstöra tråden nu?

vid alla andra liknade händelser kan man gå ut med det. exv bussolyckan för en vecka sedan. eller jmf med attacker utomlands.

Jag gissr på 10 döda och 20 skadade när rapporten kommer.
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Ligger allt fortfarande nere eller har city aktiverats än?
Citera
2017-04-07, 19:34
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Tre? Snubben med glasögon sa att han hade sett fem stycken
Ok 3-5
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Sverige i ett jävla nötskal. såg en av "insats styrkan" sveriges "swat" var en kvinna på 170 cm som vägde max 60 kilo.
vf håller detta jävla land på? hur fan fick hon den positionen? vår elit soldat är en liten kvinna ? hahahahahahahhahahahahahaha

Skratta lagom. SWAT har också kvinnliga medlemmar. De behövs.
Citera
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talldwarf
Här ses lastbilen susa förbi filmat från övervakningskamera i en butik

http://www.vgtv.no/#!/video/139646/loeper-for-livet

Fytti fasen... Helt otroligt att bara 3 personer dog (vad vi vet nu)... en jävla fart på en gågata...
Citera
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fan alltså. Jävla tur att det fanns butiker att fly in i för folk.

Herrejävlar, får kalla kårar när jag ser hur fort det gick.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talldwarf
Här ses lastbilen susa förbi filmat från övervakningskamera i en butik

http://www.vgtv.no/#!/video/139646/loeper-for-livet

HELVETE vad snabbt det gick!!!
Citera
2017-04-07, 19:35
Medlem
8711s avatar
Nu lämnar vissa polisbilar, exempelvis vid Stureplan. Även tunnelbanan får börja gå. Kan det tyda på att gärningsmannen som var fri har gripits? På Åhlens där polisen för en stund sedan gick in eller där dom hittat blod på annan plats?
Citera
Medlem
MrGazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Since25
Tidigare i tråden rullade det runt bilder på personal som bar kläder med kamouflage + en "kravallsköld " modell skottsäker(?) med texten "Polis". Får en uppfattning om att detta är från ett annat tillfälle som inte har med denna händelsen att göra. Om inte annat så liknade kläderna de som soldaterna bär i särskilda operationsgruppen. Syftar/jämför då med de bilder/filmer FM publicerat för x antal månader sen på sin YT-kanal.

Någon på plats som kan bekräfta att sog varit på plats eller är det någon snékuk som sprider flaska bilder?

Det är med största sannolikhet inte SOG i farten. Försvaret får enligt lag inte sätta in personal mot den civila befolkningen sedan Ådalshändelserna. Det är med all säkerhet NI som opererar i området.

Väl till ämnet tänkte jag dela med mig av min eftermiddag. Satt på pendeltåget på perrongen vid tc på väg hem mot en efterlängtad permission ( iklädd M90 ). Plötsligt börjar vakter gapa och skrika och vi fick utrymma tåget och absolut inte neråt mot tunnelbanan. Väl uppe vid bussarna och viadukten börjar folk rusa mot kungsholmen bort från Åhlens. Själv står man med en 8 årig flicka i handen som helt förståeligt sökt trygghet hos militären.
Kan ha varit det mest gripande jag varit med om när hon vägrade släppa min hand samtidigt som hon försökte ringa sin pappa. Vi hittade honom till slut och jag kunde börja traska hemåt.

Riktigt sjuk eftermiddag som avslutades med ett marschpass ca 1 mil från city till Bromma
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locumtenens
Är det någon som har senaste antalet döda efter den här av Eliasson uttalde "incidenten"?

Finns det några kommentarer från poliser på plats?

Tror inte att någon av poliserna på plats kommer att kommentera något utan kommer hänvisa till poliserna som sköter kommunikationen med pressen.
Citera
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
vid alla andra liknade händelser kan man gå ut med det. exv bussolyckan för en vecka sedan. eller jmf med attacker utomlands.

Jag gissr på 10 döda och 20 skadade när rapporten kommer.
Jag tror också att det kan bli fler dödförklarade. Det är inte ovanligt att någon hamnar i koma och dödförklaras långt senare. Eller vaknar igen.

I nuläget så är det 3 som är officiellt dödförklarade, inget annat.

Så det vore trevligt om folk kunde sluta samma tråden med sina jävla konspirationsteorier. Konspirationsteorier om antalet döda borde diskuteras under sektionen konspirationsteorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in