2021-07-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Kan någon lägga ut fup på docdroid?

Verkar som att filerna på minfil.se ej längre funkar att öppna. Tacksam!
Du har den på föregående sida i docdroid ! Tror Mappning la den.
Citera
2021-07-10, 22:22
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Du har den på föregående sida i docdroid ! Tror Mappning la den.

Njää, det e ju en helt annan fup.
Citera
2021-08-10, 01:44
Medlem
Usch då. Det var inte snyggt. Kan det påverka utgången i HR?

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/204147-nyttiga-idioter-i-samarbete-med-polisen-i-patronmalet/

Inför hovrättsförhandlingarna i fallet, som nu pågår i Hovrätten över Skåne och Blekinge ska, enligt en polisanmälan som ingivits, en polis som arbetat med utredningen i samarbete med en kriminaljournalist på Aftonbladet försökt påverka ett vittne

Vittnet ifråga har tidigare sökt skadestånd från såväl Brottsoffermyndigheten som ett försäkringsbolag avseende ett mordförsök han utsatts för, men fått avslag.

Påverkan har bestått i att man förespeglat att det kommer leda till ekonomisk vinning för vittnet X, genom skadestånd från Brottsoffermyndigheten och försäkringsbolag trots att det avslagits, i sådant fall han vittnat på sådant sätt polisen önskat.

Berörd polis och journalisten ska ha haft en kontakt som resulterar i att journalisten skickar ett meddelande till polisen:

Säg till X att jag är beredd att göra allt som står i min makt för att kämpa för att han ska få sitt skadestånd.
….

”Om han låter mig granska det, ska jag riva upp himmel och jord för att det ska bli en ändring.”

Det här meddelandet vidarebefordrar sedan polismannen till vittnet X. Han inser att det hela handlar om, att om han vittnar så som polisen vill att han ska vittna så ska journalisten ifråga hjälpa honom att få ut skadeståndet som han ansökt om.

Kan det vara i fallet Atta det här utspelat sig? Eller i detta fall? Vem kan vittnet vara?
Citera
2021-08-10, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/204147-nyttiga-idioter-i-samarbete-med-polisen-i-patronmalet/

Inför hovrättsförhandlingarna i fallet, som nu pågår i Hovrätten över Skåne och Blekinge ska, enligt en polisanmälan som ingivits, en polis som arbetat med utredningen i samarbete med en kriminaljournalist på Aftonbladet försökt påverka ett vittne

Vittnet ifråga har tidigare sökt skadestånd från såväl Brottsoffermyndigheten som ett försäkringsbolag avseende ett mordförsök han utsatts för, men fått avslag.

Påverkan har bestått i att man förespeglat att det kommer leda till ekonomisk vinning för vittnet X, genom skadestånd från Brottsoffermyndigheten och försäkringsbolag trots att det avslagits, i sådant fall han vittnat på sådant sätt polisen önskat.

Berörd polis och journalisten ska ha haft en kontakt som resulterar i att journalisten skickar ett meddelande till polisen:

Säg till X att jag är beredd att göra allt som står i min makt för att kämpa för att han ska få sitt skadestånd.
….

”Om han låter mig granska det, ska jag riva upp himmel och jord för att det ska bli en ändring.”

Det här meddelandet vidarebefordrar sedan polismannen till vittnet X. Han inser att det hela handlar om, att om han vittnar så som polisen vill att han ska vittna så ska journalisten ifråga hjälpa honom att få ut skadeståndet som han ansökt om.

Kan det vara i fallet Atta det här utspelat sig? Eller i detta fall? Vem kan vittnet vara?

Oj så pass. Det får man säga är uppseendeväckande. Vem är den kvinnliga journalisten på Aftonbladet tro?
Citera
2021-08-13, 08:51
Medlem
Citat:

Jag skulle tro att det är Mays*m M*kawi i just detta fall.

https://docdro.id/HQbEZ6Z
Citera
2021-08-13, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist

Det har du nog helt rätt i. Tack för länken.
Citera
2021-08-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist

Kan det nog vara. Låt oss hoppas att det inte påverkar HRs dom. Borde det inte som jag ser det.
Citera
2021-08-25, 19:25
Medlem
Skulle man kunna få fupen för detta målet ?
Citera
2021-08-26, 08:46
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Kan det nog vara. Låt oss hoppas att det inte påverkar HRs dom. Borde det inte som jag ser det.

Det lär påverka 100%, det här är ju hur sjukt som helst! Finns trots allt lagar och regler som ska gälla ALLA ingen står över LAGEN
Citera
2021-08-27, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Det lär påverka 100%, det här är ju hur sjukt som helst! Finns trots allt lagar och regler som ska gälla ALLA ingen står över LAGEN
Mja. Beror ju på när denna påverkan ska ha skett. Hans vittnesuppgifter stödjs ju utan andra faktorer som utredningen visat. Så, det är itne så att dem bara dömts pga det maysem sagt utan det finns gott om bevisning en hel del andra faktorer som gjort att dem kunnat dömas.
Citera
2021-09-02, 21:16
Medlem
Citat:
Vet du är dom faller i HR
Citera
2021-09-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vet du är dom faller i HR

Nej, men rättegången pågår eller är över så det borde bli inom några veckor i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in