2017-03-30, 12:57
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Mannen som sköts är anhörig till en mördad!

http://www.expressen.se/kvallsposten/mannen-som-skots-ar-anhorig-till-mordad/

Har börjat kolla lite på tidigare malmö-mord i samband med att jag såg i artikeln ovan att det sägs att den nu skjutne har en nära anhörig som blivit mördad "för en tid sedan". Detta är ren spekulation, men det slog mig att det ryktades i tråden om S*id Fr*nks ( (FB) Said Franks hittad skjuten i Malmö (avliden), 2016-11-14) att det egentligen var hans bror man ville åt när han mördades 2016-11-14. Nån som har koll på hur gammal hans brorsa är? Jag försökte hitta honom via Facebook men utan resultat.
Citera
2017-03-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Har börjat kolla lite på tidigare malmö-mord i samband med att jag såg i artikeln ovan att det sägs att den nu skjutne har en nära anhörig som blivit mördad "för en tid sedan". Detta är ren spekulation, men det slog mig att det ryktades i tråden om S*id Fr*nks ( (FB) Said Franks hittad skjuten i Malmö (avliden), 2016-11-14) att det egentligen var hans bror man ville åt när han mördades 2016-11-14. Nån som har koll på hur gammal hans brorsa är? Jag försökte hitta honom via Facebook men utan resultat.

Han som blev skjuten på Kirseberg hade väl även en bror i 25års åldern. Dock bodde inte han i seved, men lånad bil kanske ?
Citera
2017-03-30, 13:06
Medlem
Detta var en av två skjutningar i Malmö i natt. Man har även hittat en skarp handgranat precis vid Möllevångstorget. - Andra skjutningen var genom en ytterdörr. Rubricerat som mordförsök. Polisen har hittat tomhylsorna. Nån hade i lägenheten hade vaknat av "smällen" men tydligen gått och lagt sig igen. (Typiskt Malmö)

"Eftersom ingen reagerade och slog larm under natten är det något oklart när skotten avlossades. Först efter lunchtid dagen efter, i onsdags, kopplades polisen in."
http://www.sydsvenskan.se/2017-03-30/skott-mot-radhus-polisen-utreder-mordforsok

Handgranaten
http://www.sydsvenskan.se/2017-03-30/avsparrat-i-vantan-pa-bombgrupp
Citera
2017-03-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Han som blev skjuten på Kirseberg hade väl även en bror i 25års åldern. Dock bodde inte han i seved, men lånad bil kanske ?

Från flashbacktråden ang skjutningen på Kronetorpsgatan i Malmö:
"Om det nu var 24 åringen MMS som blev dödad så då hade han även 2 bröder på 23 och 20 år och de bor i Rosengård, den andra personen som blev skottskadad kan det ha varit en bror till MMS?"

Kan ju vara brodern på 23 som blev skjuten denna gången.
Citera
2017-03-30, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Detta var en av två skjutningar i Malmö i natt. Man har även hittat en skarp handgranat precis vid Möllevångstorget. - Andra skjutningen var genom en ytterdörr. Rubricerat som mordförsök. Polisen har hittat tomhylsorna. Nån hade i lägenheten hade vaknat av "smällen" men tydligen gått och lagt sig igen. (Typiskt Malmö)

"Eftersom ingen reagerade och slog larm under natten är det något oklart när skotten avlossades. Först efter lunchtid dagen efter, i onsdags, kopplades polisen in."
http://www.sydsvenskan.se/2017-03-30/skott-mot-radhus-polisen-utreder-mordforsok

Handgranaten
http://www.sydsvenskan.se/2017-03-30/avsparrat-i-vantan-pa-bombgrupp

Handgranaten är antagligen ett hot mot den lokal som ligger där, om jag inte har fel är det ett ställe där man kan växla pengar på osv. Inget ovanligt i Malmö att gängen "äger" en viss procent och får dem inte betalt så hotar dem stället på ett minst sagt brutalt sätt. Detta skedde bland annat på Baltzargatan på en nyöppnar restaurang för nått år sen. Tror inte det har med skjutningarna att göra.
Citera
2017-03-30, 13:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegemoni
Från flashbacktråden ang skjutningen på Kronetorpsgatan i Malmö:
"Om det nu var 24 åringen MMS som blev dödad så då hade han även 2 bröder på 23 och 20 år och de bor i Rosengård, den andra personen som blev skottskadad kan det ha varit en bror till MMS?"

Kan ju vara brodern på 23 som blev skjuten denna gången.

Det var väl AMS som blev mördad? Han finns inte på ratsit. MMS fyller 25 år om en månad.
Citera
2017-03-30, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det var väl AMS som blev mördad? Han finns inte på ratsit. MMS fyller 25 år om en månad.

Stämmer, AMS mördad. My bad
Citera
2017-03-30, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Om det är någon som har kopplingar till AMS finns det 3 st med samma efternamn i Malmö, ålder 23-25. (varav en bor på rosengård)
Citera
2017-03-30, 13:57
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt ett vittne 5-6 skott. Men har bara två kulor träffat brottsoffret så överlever han säkert. Jag vet faktiskt inte vad som är bäst för Sverige, detta är ju hur bedrövligt som helst.

Överlever han så kanske han blir arbetsoförmögen och dör han blir det hämnd från släkten. Israel hade dom bästa kirurgerna i världen, men jag tror att Sverige lär sig snabbt och blir världsledande på skottskador.

Off topic, Israel har alltid varit rädd om och värnat sina soldater.

Vad fan har Israel med det här att göra vad fan snackar du om?
Citera
2017-03-30, 14:14
Medlem
M#ysem är Bo då alltså,Han är storebror till Akram Mekawi som sköts till döds på Kirseberg i början på mars
Citera
2017-03-30, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
M#ysem är Bo då alltså,Han är storebror till Akram Mekawi som sköts till döds på Kirseberg i början på mars

Mycket möjligt, tittar vidare på det nu
Citera
2017-03-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Off topic och fel tråd men denna personen, brorsan till S Franks, kallas i sthlms media för gängledaren från Malmö och är inblandad i Tensta,Hallonbergen,Hässelby konflikten. Han sägs ha blivit blåst på en summa pengar i samband med att A Quasim från Seved och två brödersköts till döds i Tensta i dec. Han greps uppe i Stockholm för ett tag sedan, vet inte om han fortfarande är anhållen eller om han släppts.

BO i denna skjutning verkar vara M#ysem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in