2018-01-03, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Varför är tråden så död? 10 sidor.

Endå ett intressant fall. Tycker jag

Folk kanske inte har så myckrt info. Men är den skjutna känd bland Malmös kriminella eller bara nån mindre leverantör?
Vad kan syftet med att han blev "såld" vara?
Samt hur många är/ har varit anhållan/häktade?
Citera
2018-01-04, 02:12
Medlem
Vem är den smutsiga 26 åringen som sålde sin barndomsvän BO?
Det är det vi vill veta..
Citera
2018-01-04, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Folk kanske inte har så myckrt info. Men är den skjutna känd bland Malmös kriminella eller bara nån mindre leverantör?
Vad kan syftet med att han blev "såld" vara?
Samt hur många är/ har varit anhållan/häktade?
Det är trots allt två fall det handlar om, en där lillebroshan dog 3v tidigare och en där m4ysam (som tråden handlar om) blev skottskadad. Båda såldes av vännen... enl. Sydsvenskan ska den misstänkte vännen under rättegången sagt att: "mays4m ska ha varit avundsjuk för jag gjort mer pengar än honom"

Dagisnivå.

Vad kan det hela ha handlat om? Hörde att dem blåst folk och drf har dem blivit klippta. Vidare så berättar m4ysam själv att vännen fått 200k för att göra fällan, för bla. Kunna försörja sin fru. . . Vad som är falskt o sant det återstår att se!
Citera
2018-01-04, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av respchase
Vem är den smutsiga 26 åringen som sålde sin barndomsvän BO?
Det är det vi vill veta..
Ska försöka få ut fup imorgon för att ta reda på de.
Citera
2018-01-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ska försöka få ut fup imorgon för att ta reda på de.
Lägg gärna upp här om du hittar! I Akram tråden nämns H& made Karim som Mgm i det fallet men vet inte om åldern stämmer?
Citera
2018-01-04, 10:43
Medlem
Som jag förstår så har åtal bara väckts för medhjälp till mordförsök och inte själva mordförsöket.
Har jag missuppfattat något?
Citera
2018-01-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Lägg gärna upp här om du hittar! I Akram tråden nämns H& made Karim som Mgm i det fallet men vet inte om åldern stämmer?

Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Som jag förstår så har åtal bara väckts för medhjälp till mordförsök och inte själva mordförsöket.
Har jag missuppfattat något?
Är inte säker. Bad ut fup odag. Fick dagbladet. 4 tilltalade, 2 misstäkta. En av misstänkta var under sekretess ingen aning varför. Den andra heter m0hammed alh0ssein och är född 93.

Dem frågade om jag ville ha ut samtliga fup (vilket överstiger 9filer och skulle kosta eller endast mordförsöket) vilka andra fall är det?
Citera
2018-01-04, 13:16
Medlem
Citat:
Är inte säker. Bad ut fup odag. Fick dagbladet. 4 tilltalade, 2 misstäkta. En av misstänkta var under sekretess ingen aning varför. Den andra heter m0hammed alh0ssein och är född 93.

Dem frågade om jag ville ha ut samtliga fup (vilket överstiger 9filer och skulle kosta eller endast mordförsöket) vilka andra fall är det?
Coolt! Vad är det för nr på målet? Det kostar väl inget om man får det till mailen och inte tar papperskopior?
Citera
2018-01-04, 13:16
Medlem
Citat:

En av de åtalade hotade en anställd inom socialtjänsten, möjligt att dom lagt in det ärendet i samma åtal. Sen kanske dom har lagt in några mindre brott med i åtalet, ex nån olovlig körning eller liknande.

Fråga dom om FUP för endast mordförsöket, snälla ladda gärna upp dom också.
Citera
2018-01-04, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Coolt! Vad är det för nr på målet? Det kostar väl inget om man får det till mailen och inte tar papperskopior?

Vill du ha ut alla*förundersökningsprotokoll i målet eller vill du endast ha de som berör medhjälp till försök till*mord?

Samtliga*förundersökningsprotokoll i B 3107-17 överstiger 9 stycken filer, vilket gör att vi tar ut en avgift i enlighet medavgiftsförordningen för att lämna*ut, se nedan:

*

För beställningar som överstiger nio stycken filer tas en avgift ut. Priset är 50kr för*tio stycken filer och därefter 2kr*per fil. Vi behöver faktureringsadress, organisationsnummer och eventuellt kostandsställe.
Citera
2018-01-04, 16:57
Medlem
Här kommer FUP.
Gällande mordförsöket.

https://minfil.org/t4l9u6dcb1/Malm__TR_B3107-17_Aktbil_81.pdf
Citera
2018-01-04, 17:34
Moderator
Mappings avatar
Citat: