2021-08-27, 19:53
  #1021
Medlem
Barbara Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Även Aftonbladet skriver: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8Q5JEG/nya-abba-rykten-ny-musik-slapps-pa-fredag

Spännande värre.

OJOJOJOJ!!!
Kan det vara en livestream av den faktiska avtarshowen? Varför skulle Wiens filmfestival annars streama?

Hoppas bara att det är ny musik inblandat.
Citera
2021-08-28, 14:40
  #1022
Medlem
Barbara Anns avatar
Bra sammanfattning av det som annonserats hittills om Voyage:

https://abbaomnibus.wordpress.com/2021/08/28/abba-voyage/amp/
Citera
2021-08-30, 22:49
  #1023
Medlem
Hur mycket kommer dom håva in för deras nya låtar
Citera
2021-08-30, 22:53
  #1024
Medlem
Rebali179s avatar
Det blir väl knappast någon Turné med Abba avatarerna. Det skulle se hemskt ut tror jag
Citera
2021-08-30, 23:02
  #1025
Medlem
Jag tror detta är ett misstag. ABBAs videor går utmärkt på youtube och dom är lika berömda som någonsin.

Att nu ge ut flop-låtar och konstiga hologram eller abarter, vid fan heter det? Det kommer bara att ta bot legendstatusen.

Varför gör ansvariga ett sådant misstag? Risk att hela ABBA-balongen spricker.
Citera
2021-08-30, 23:09
  #1026
Medlem
Vilken skiva är den mest "genuina abbaskivan"? I vanliga fall så är ju de tre första skivorna de absolut bästa, är det samma här? Jag minns bara Abba från - 70 och -80 talets radiskval och har aldrig lyssnat in mig riktigt. Hitsen har jag ju redan snappat upp, men visst har dom gjort bra fillers också?
Citera
2021-08-30, 23:13
  #1027
Medlem
Anderson.Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbara Ann
CD-skivorna från 80-talet som diskuterades nån sida bak i tråden är guld. De från 1997 som Rick Astley remastrade suger. Finns mycket på Youtube om det där.

Det var inte Rick Astley som remastrade 1997. Det var Jon Astley och han gjorde det fruktansvärt dåligt.

Om någon är intresserad av att läsa mer om det kan man göra det här:

http://abbatheblogbook.blogspot.com/2012/11/jon-astley-with-michael-b-tretow-1997.html



"We want ABBA! We want ABBA! We want ABBA!" (som jag minns att de australiensiska fansen skanderade i "ABBA — The Movie") (1977).
Citera
2021-08-30, 23:23
  #1028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Vilken skiva är den mest "genuina abbaskivan"? I vanliga fall så är ju de tre första skivorna de absolut bästa, är det samma här? Jag minns bara Abba från - 70 och -80 talets radiskval och har aldrig lyssnat in mig riktigt. Hitsen har jag ju redan snappat upp, men visst har dom gjort bra fillers också?
De prövade sig fram en del; på framför allt de två första albumen men delvis även på ABBA (1975) kan man höra att de pendlar mellan försök i olika stilar: lätt folkpop, proto-disco ("Honey Honey"), nån sorts mix av latinopop och calypso ("Sitting in the Palmtree"), mera stökig glamrock ("King Kong Song") osv. Från och med Arrival är de där utflykterna borta, de har hittat sitt stilistiska revir och fortsätter utveckla det.

The Album är ett mycket starkt album tycker jag, utmärkt låtskriveri, starka arr och tjejerna sjunger väldigt bra rakt igenom. Helt klart ville de visa att de tagit ett steg till i musikaliska ambitioner - det är ett mer vuxet sound än två år tidigare, men inte mindre svängigt.
Citera
2021-08-31, 00:41
  #1029
Medlem
Anderson.Coopers avatar
https://svtplay.se/video/28711238/five-minutes-saloon

Redan 1970, då ABBA kallade sig Festfolket, fanns harmonierna där (även om den blott 20-åriga Agnetha var lite off key på slutet). Kul at de här gamla klippen fortfarande är tillgängliga.

☺️
Citera
2021-08-31, 06:20
  #1030
Medlem
Det kommer inte bli nån flopp... Det blir succé... Benny har gjort musiken. Björn texterna
Citera
2021-08-31, 11:20
  #1031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola77
Det kommer inte bli nån flopp... Det blir succé... Benny har gjort musiken. Björn texterna

Jag är rädd för flopp. Börjar man "modernisera" ljudkulisser och musik med inspiration av hip-hop så blir det dunderfiasko.

Men kanske man kör gamla bilder som Bee Gees gjorde på både när dom var riktig unga och lite äldre i takt med musiken så kan videoarrangemangen bli godtagbara.

Men modernisering är farligt när man lever på nostalgi och legend. Man riskerar mycket.
Citera
2021-08-31, 11:25
  #1032
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderson.Cooper
https://svtplay.se/video/28711238/five-minutes-saloon

Redan 1970, då ABBA kallade sig Festfolket, fanns harmonierna där (även om den blott 20-åriga Agnetha var lite off key på slutet). Kul at de här gamla klippen fortfarande är tillgängliga.

☺️

Det var en kul video. Tack för att du plockade fram den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in