2018-05-03, 09:15
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Intressant post en helt klart annan stil en vanligt lite hårdare.

Texten är dock lite banal och det händer lite för lite i låten den står och stampar.

Ja det var en väldigt medioker låt och jag kan förstå att Benny inte gillade den.
Citera
2018-05-03, 11:27
Medlem
Citat:
Intressant post en helt klart annan stil en vanligt lite hårdare.

Texten är dock lite banal och det händer lite för lite i låten den står och stampar.

B-sida på ett par av singlarna från det starka tredje albumet. Inte världens mest dynamiska låt men jag gillar den öppna, avskalade produktionen med stort eko som suggererar den här kvinnans ensamhet i vissa lägen. Och man hör kvaliteten och styrkan i tjejernas röster.

Ett ännu bättre prov på hur bra sångerskor de var är denna avskalade "vocal mix" av The Name of the Game. Agnetha och Frida kommer mycket närmare än i den slutgiltiga mixen, sårbarheten i texten blir så tydlig.

https://www.youtube.com/watch?v=xTnkLKGeQOY
Citera
2018-05-03, 22:42
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kanske att ABBA när de nu återförenas för en gång skull borde göra en reklamfilm med Abba:sill
en förkortning av AB Bröderna Ameln som ju registrerades som namn 1906 men som grundades som företag redan 1838 under annat namn.

Dock ägs Abba nu av norska Orkla. så pengarna hamnar till stor del i Norge.

Reklamfilmen skulle vara lite humoristisk kanske med Robert Gustafsson spelandes sillförsäljare som inte vet vad ABBA är.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-05-03 kl. 22:51.
Citera
2018-05-04, 18:50
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vore kul om Benny och Björn också skrev popmusik för några yngre svenska förmågor för att se hur den musiken skulle gå/klara sig på listorna internationellt.
Citera
2018-05-04, 18:56
Medlem
Citat:
Vore kul om Benny och Björn också skrev popmusik för några yngre svenska förmågor för att se hur den musiken skulle gå/klara sig på listorna internationellt.

Det har man ju gjort tidigare. Gick väl hyfsat då på 90-talet (Josefin Nilsson), idag skulle det nog inte funka kommersiellt. Men visst vore det kul.
Citera
2018-05-04, 19:09
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Kanske att ABBA när de nu återförenas för en gång skull borde göra en reklamfilm med Abba:sill
en förkortning av AB Bröderna Ameln som ju registrerades som namn 1906 men som grundades som företag redan 1838 under annat namn.

Dock ägs Abba nu av norska Orkla. så pengarna hamnar till stor del i Norge.

Reklamfilmen skulle vara lite humoristisk kanske med Robert Gustafsson spelandes sillförsäljare som inte vet vad ABBA är.

Robert Gustafsson har ju redan en anknytning till ABBA.
Han var ju med i det som kallas för "ABBA The last video".
Robban medverkar tillsammans med bland annat Cher,Rik Mayall (från The Young Ones/Hemma Värst),Sissela Kyle,Micke Nyqvist,Loa Falkman och alla Abborna.

https://www.youtube.com/watch?v=8L6T6Yj5u4k
Citera
2018-05-04, 19:16
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2

Robert Gustafsson har ju redan en anknytning till ABBA.
Han var ju med i det som kallas för "ABBA The last video".
Robban medverkar tillsammans med bland annat Cher,Rik Mayall (från The Young Ones/Hemma Värst),Sissela Kyle,Micke Nyqvist,Loa Falkman och alla Abborna.

https://www.youtube.com/watch?v=8L6T6Yj5u4k

Jo jag har sett den, den var väl sådär Robert spelade bra men resten kunde varit bättre.
Citera
2018-05-04, 23:04
Medlem
freeriderXIIs avatar
Skall bli intressant att se var ABBA:s nya låtar går bäst och i vilka länder det går sämst.
De är ju större i Storbritannien än i USA t.ex.

Överlag tror jag dock på succé.

Jag tror inte att de skulle släppa nya låtar om de inte kände att de höll i kvalité vad gäller komposition och röster på damerna.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-05-04 kl. 23:12.
Citera
2018-05-05, 23:02
Medlem
4yoonlys avatar
Vill bara säga att jag hade en liten aning om att detta skulle handla om pengar... men Björn har pengar och det är väl nog han ändå som både har mest och troligen varit den som skapat ABBA till stor del.

Nu läste jag någonstans (svt?) att han/dom blivit erbjuden innan 1 miljard SEK för ett återförenande... och även om Björn (eller ABBA) inte är direkt fattiga... så en miljard är ändå inga småpengar för någon av dem... så jag undrar om mitt första antagande inte stämmer ändå...

Björn/ABBA har alltså tackat nej till 1 miljard innan...
Citera
2018-05-06, 19:22
Medlem
freeriderXIIs avatar
Paul McCartney och Benny Andersson borde träffas och skriva en poplåt tillsammans. Om nu Paul har skaparkraften kvar.

Vore intressant med en blandning av ABBA och Beatles sound.
Citera
2018-05-08, 07:39
Bannlyst
Flopp, det blir ingenting som toppar Mamma Mia, Waterloo eller liknande hitlåtar. Det är så det är.
Citera
2018-05-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Flopp, det blir ingenting som toppar Mamma Mia, Waterloo eller liknande hitlåtar. Det är så det är.
Återstår väl att se. "I still have faith in you", kan ju handla om existensiella frågor; who am I and who are you?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in