Citat:
Ursprungligen postat av
Ezity
Otroligt kul spel men svårt ibland när man sprayar som en kratta..
Instämmer! Var helt förtrollad första året, när jag bara följde streamers, utan att spela själv.
Men sedan några månader tillbaka knattras det på tangentbordet med frenesi.
Och då är jag en snart 50-årig gubbe. Spelet är perfekt avkoppling efter en hård arbetsdag.
Bara att våga lämna smyghörnet för bakhåll tog nog en 400 timmar, men nu rör jag mig mer öppet.
Kör ändå ofta den taktiken. Så om du är på EU-servern och hör någon kliva runt hörnet i en byggnad, precis när du upptäckt en energi-dryck på golvet, så är det kanske The Phantom Menace himself.
Den berömda läskeblask-fällan!
Det tog över 800 timmar att erhålla en Chicken Dinner, vilket skedde alldeles nyligen.
Tyvärr enbart p.g.a. tur: Den siste i slutcirkeln skulle genomsöka en kropp, och avsåg att säkra genom att använda två rökgranater. Snart upptäckte spelaren till sin fasa att han lagt ut riktiga granater istället.
Annars hade jag nog varit chanslös. Har varit i Top-2 många, många gånger, och försökt med bil, SLR, m.m., och kommit nära. Men ändå aldrig riktigt nära. De andra är för snabba och precisa.
Framför allt är det just att träffa något, som är svårt.
Kan loota, köra bil, ducka kulor, hoppa och skutta ganska bra, men sikta … Nej. Vet inte hur.
Kan spraya på kort avstånd, men då är det 50/50 även om motståndaren måste vända sig runt.
Såg en video där mästaren Chocotaco rekommenderar ett sikte, Red Dot antar jag, i allt utom närstrid. Den var flera år gammal, men principen kanske gäller än? Ska prova nästa gång ...
Dessvärre är alla så enormt pricksäkra. Så fort man sticker ut huvudet har man ett par sekunder kvar.