2020-01-16, 05:19
Medlem
dovAkins avatar
Ny map på test servern! en mindre bana i samma miljö som miramar (öken)

i stället för "red zones" så är det en lila zon som sprängs och denna kan förstöra hus! så man kan inte gömma sig i husen. Den kommer ganska ofta också. Om ett hus blir förstört så är det markerat med ett kryss X på kartan. Även C4 finns med och man kan spränga vissa vägar samt skjuta igenom lättare väggar (gjord av gips typ)

Riktigt bra bana lite mer fast paced.
Citera
2020-01-28, 00:57
Medlem
eshkoshkas avatar
Jag slutade med PUBG för att jag inte hade någon att spela med och dom större kartorna gjorde det rätt tråkigt i längden att bara spela solo. Nya Karakin har dock fått igång mig rejält igen. Riktigt kul!

Är nog mest på grund av loot distributionen då man i princip är garanterad en hel automatisk och sniper, om man så vill. Sen att kartan är liten och introducerar fighter hela tiden.
Citera
2020-01-28, 15:31
Medlem
Jinhaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Jag slutade med PUBG för att jag inte hade någon att spela med och dom större kartorna gjorde det rätt tråkigt i längden att bara spela solo. Nya Karakin har dock fått igång mig rejält igen. Riktigt kul!

Är nog mest på grund av loot distributionen då man i princip är garanterad en hel automatisk och sniper, om man så vill. Sen att kartan är liten och introducerar fighter hela tiden.

Jag har också precis som du börjat spela mycket igen. Var med i början när hypen kring spelet var som störst, men slutade spela när polarna droppade av en efter en.
Men nu jävlar, PUBG är roligt igen! Inte varit supermycket buggar heller(trots ny map).
Citera
2020-01-29, 11:06
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinhao
Jag har också precis som du börjat spela mycket igen. Var med i början när hypen kring spelet var som störst, men slutade spela när polarna droppade av en efter en.
Men nu jävlar, PUBG är roligt igen! Inte varit supermycket buggar heller(trots ny map).
När man spelade mycket i början så är man van vid rätt mycket skit. Generellt så tycker jag spelet flyter på riktigt fint nu för tiden, verkligen inte samma optimeringsproblem som förr.
Citera
2020-02-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinhao

Vad spelar de istället eller har de slutat spela helt?

Ping är det bästa spel jag någonsin spelat. Har inte så mycket tid längre för spel dock.

Lite trist att de inte lyckats med mapsen. Erangel är så mycket bättre balanserad än de andra. Blir mer variation i gameplayen i Erangel. Dessutom snyggast miljö.
Citera
2020-04-22, 09:18
Medlem
BuckshotBills avatar
Spelet man aldrig får tillfälle att spela för varenda gång måste man först uppdatera med 7-20GB.
Citera
2020-10-16, 17:21
Medlem
Otroligt kul spel men svårt ibland när man sprayar som en kratta..
Citera
2020-10-20, 12:15
Medlem
Dan88s avatar
60 fps mode kommer ÄNTLIGEN till PS4 Pro och X1X:

"The Framerate Priority setting has some exciting changes this time around. The frame cap is now lifted to 60 FPS and the screen resolution will be set to 1920 x 1080 to increase framerates. The new Framerate Priority is available on Xbox One X and the PlayStation 4 Pro, and we are investigating ways to bring the lifted frame cap to other console devices as well. Stay tuned."

https://www.pubg.com/en-us/2020/10/19/console-update-9-1-patch-notes/
Citera
2020-10-20, 12:45
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Otroligt kul spel men svårt ibland när man sprayar som en kratta..

Instämmer! Var helt förtrollad första året, när jag bara följde streamers, utan att spela själv.

Men sedan några månader tillbaka knattras det på tangentbordet med frenesi.

Och då är jag en snart 50-årig gubbe. Spelet är perfekt avkoppling efter en hård arbetsdag.

Bara att våga lämna smyghörnet för bakhåll tog nog en 400 timmar, men nu rör jag mig mer öppet.

Kör ändå ofta den taktiken. Så om du är på EU-servern och hör någon kliva runt hörnet i en byggnad, precis när du upptäckt en energi-dryck på golvet, så är det kanske The Phantom Menace himself.

Den berömda läskeblask-fällan!

Det tog över 800 timmar att erhålla en Chicken Dinner, vilket skedde alldeles nyligen.

Tyvärr enbart p.g.a. tur: Den siste i slutcirkeln skulle genomsöka en kropp, och avsåg att säkra genom att använda två rökgranater. Snart upptäckte spelaren till sin fasa att han lagt ut riktiga granater istället.

Annars hade jag nog varit chanslös. Har varit i Top-2 många, många gånger, och försökt med bil, SLR, m.m., och kommit nära. Men ändå aldrig riktigt nära. De andra är för snabba och precisa.

Framför allt är det just att träffa något, som är svårt.

Kan loota, köra bil, ducka kulor, hoppa och skutta ganska bra, men sikta … Nej. Vet inte hur.

Kan spraya på kort avstånd, men då är det 50/50 även om motståndaren måste vända sig runt.

Såg en video där mästaren Chocotaco rekommenderar ett sikte, Red Dot antar jag, i allt utom närstrid. Den var flera år gammal, men principen kanske gäller än? Ska prova nästa gång ...

Dessvärre är alla så enormt pricksäkra. Så fort man sticker ut huvudet har man ett par sekunder kvar.
Citera
2020-10-20, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Instämmer! Var helt förtrollad första året, när jag bara följde streamers, utan att spela själv.

Och då är jag en snart 50-årig gubbe. Spelet är perfekt avkoppling efter en hård arbetsdag.

Bara att våga lämna smyghörnet för bakhåll tog nog en 400 timmar, men nu rör jag mig mer öppet.

Kör ändå ofta den taktiken. Så om du är på EU-servern och hör någon kliva runt hörnet i en byggnad, precis när du upptäckt en energi-dryck på golvet, så är det kanske The Phantom Menace himself.

Det tog över 800 timmar att erhålla en Chicken Dinner, vilket skedde alldeles nyligen.

Tyvärr enbart p.g.a. tur: Den siste i slutcirkeln skulle genomsöka en kropp, och avsåg att säkra genom att använda två rökgranater. Snart upptäckte spelaren till sin fasa att han lagt ut riktiga granater istället.

Annars hade jag nog varit chanslös. Har varit i Top-2 många, många gånger, och försökt med bil, SLR, m.m., och kommit nära. Men ändå aldrig riktigt nära. De andra är för snabba och precisa.

Kan loota, köra bil, ducka kulor, hoppa och skutta ganska bra, men sikta … Nej. Vet inte hur.

Kan spraya på kort avstånd, men då är det 50/50 även om motståndaren måste vända sig runt.

Såg en video där mästaren Chocotaco rekommenderar ett sikte, Red Dot antar jag, i allt utom närstrid. Den var flera år gammal, men principen kanske gäller än? Ska prova nästa gång ...

Dessvärre är alla så enormt pricksäkra. Så fort man sticker ut huvudet har man ett par sekunder kvar.

Håller helt med det sista, varenda en känns som en elitspelare medan en själv har ingen chans att ens skjuta tillbaka. Bra att training mode finns men är en skillnad på training mode och när man är ute i strid på riktigt, i training mode kan man slappna av medan i själva striden måste man va på sin vakt.

På det sättet så glömmer man att dra ner musen när man sprayar
Citera
2020-10-20, 12:55
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Har spelat i ca 1 månad efter jag fick det gratis genom PS+, har redan ca 70 timmar. Har vunnit kyckling middag 3 gånger och kommit 2a ca 9-10 gånger. Jag blir alltid så nervös vid slutet och gör bort mig. Mitt hjärta dunkar hådare och snabbare när det bara är 4-5 st kvar. Inget annat spel har fått mitt hjärta att dunka.
Citera
2020-10-20, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Har spelat i ca 1 månad efter jag fick det gratis genom PS+, har redan ca 70 timmar. Har vunnit kyckling middag 3 gånger och kommit 2a ca 9-10 gånger. Jag blir alltid så nervös vid slutet och gör bort mig. Mitt hjärta dunkar hådare och snabbare när det bara är 4-5 st kvar. Inget annat spel har fått mitt hjärta att dunka.

Jag brukar komma top 10 rätt ofta men alltid blir jag skjuten i ryggen och dör, minns en gång när det var tre kvar, jag var så nervös och hoppades på att vinna men min recoil-kontroll var usel så jag aimade mot himlen så det blev en förlust, sen dess har jag inte kommit längre.

På senare tid så börjar faktiskt min recoil-kontroll sitta, då är spelet roligare då man kan iallafall träffa fienderna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in