Citat:
Ursprungligen postat av
Forscha
Att hänvisa till personen som pedofil i sådant tidigt skede väl lite väl orättvist. Då jag känner personen tror jag starkt på missförstånd. Vi vet inte vad som hänt eller vad som sagts och det vi vet i nuläget pekar ju inte uppenbart på pedofili.
Vill hänvisa till den danska filmen Jagten med Mads Mikkelsen. Det är en 21-årings liv som står på spel här så dra inte slutsatser eller anklaga honom utan god vetskap i ämnet. Han mår nog dåligt nog som det är bara att vara inblandad i detta utan att vi sparkar på honom när han ligger.
Vill hänvisa till en verklig händelse där en myndig man i förtroendeposition (ta hand om barn) ansåg sig ha rätt eller nödvändigt att hjälpa barn från 6-10år att duscha efter valfri aktivitet. Nu vet jag inte om du har barn eller inte, men om du någon gång anser dig behövd i ett duschrum fyllt med barn som inte är dina, så kan du tänka på detta.
De må bråka, de må fuskduscha, men det som ska stå i din makt vid det tillfället är att meddela föräldrar och låta dessa sköta uppfostringen och tvagningen. Gör det inte till rutin att gå in och tvätta ungarna utan försök ta en annan väg för din egen skull, oskyldig eller inte.
Stå och rya utanför, tjejer och killar måste kunna sköta sig själva i en dusch vid den åldern, och kan de inte det så låt dem lära sig utan att du lägger en hand på barnen. Använd din mun, det må ta längre tid men i det längre perspektivet som kommer de lära sig, och maskinen kommer rulla automatiskt.
Personligen anser jag att han gjort sig skyldig om han har tvättat barnen, jag ser inte att personal på en skola behöver eller ska ta på mina barn i duschen, om inte en livshotande situation uppstår.
Detta må vara för att han är outbildad eller pedofil, båda är dåliga i det anseendet att är han outbildad så ska han inte jobba med mina barn och sitta och lyfta lön för hans mamma har snaskat kotte för att få sitta lite högre upp än förmodligen bättre ämnade personer. Och är han lagd åt det hållet man inte borde vara så kanske man förstår varför.
Jag tycker han och hans mamma kan ta sig en funderare på om barn är något för dessa då deras beslut verkar spegla hur dem själva ska ha det gott ställt och inte se barnen och deras välmående i första hand. Hans mor drar jag givetvis in för att hon tog beslutet att anställa denne P**tus som nu är hennes son, och vad jag vet så är det en del av hennes jobb att se till att föräldrarna har bra personal till barnen trots att detta är en kommunal skola, och då brukar man utesluta folk utan utbildning.
Nu kan det vara så att brist på personal kan ha varit en faktor i detta fall, jag har ingen statistik eller koll på hur många det finns där ute som sitter på kompetens att ta hand om barn och är jobblös, men det lär finnas minst en stackare som förmodligen förtjänar jobbet mer än han. Svågerpolitik undanbedes när det kommer till barn.