Citat:
Ursprungligen postat av
BersekPotato
Att bli lite full när man slutar gymnasiet bör vara en bedrift men annars inget? Vem bestämmer liksom?
Man ska inte ha för bråttom över saker, eller att fundera för mycket. Drick några öl, sparka lite boll med vänner, ta en promenad med hunden, det är sådant som livet till störst del går ut på.
När man uppnått massa coola saker, sen då? Vad har det för betydelse efteråt? Inte direkt så att man kan leva på när man är 55, att, ''vid 24 år hade jag gjort det här oj vad lyckad jag känner mig'. Det är ju alltid resan som är intressant, inte att komma fram till något rätt mål.
Senaste Zeitgeist i introt är klockren på denna punkt.
När man tjänat mest pengar, blivit högst på firman, flyttat till fancy kontor, sen då? När hypen har lagt sig, och det kommer den göra, vad blir det nya drivet? Om man tror att komma fram är betydelsen så missar man hela poängen är väl budskapet.
Mitt budskap är: Sluta fundera och känna oro över vad man ska göra, livet kommer visa oss alla vilken väg det tar och det är sen upp till oss att fatta beslut på vägen, men att behöva oroa sig över att man måste uppnå något det är bara galet.
Ont: Jag närmar mig 30 och börjar känna att dom enkla åren är förbi, går fortare att bli fet, har vissa fysiska krämpor med ryggvärk efter bilolyckor som börjar visas mer och mer, kuken står inte längre varje morgon heller.. Det är inte lika lätt att vara människa som när man var 20 och kunde supa och misshandla sig själv utan några större konsekvenser, nu får man tänka både en och två gånger innan man väljer att göra något spännande som kan göra att man skadar sig och inte kan arbeta, ta hand om hemmet eller liknande. Spänningen och sättet att se på världen ändras med åren,
jag var en glad naiv 20åring som tänkte ta världen med storm, nu är jag närmare 30, mer bitter än någonsin och totalt fast i vardagslunket med jobb&äta&avkoppling 2 timmar&repeat... Tror nog att den biten att verkligen komma in i det Tråkigare vuxenlivet med mer ansvar gör att man även börjar ifrågasätta mer saker i sin omgivning..
Avslutar med ett citat jag inte minns var det kommer ifrån: 'They give you television to help you ignore this prison'.