2017-03-04, 22:27
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Proteinet är växtbaserat ist för lakto. S.k Sojagrädde.

Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Hur smakar den grädden jämfört med vanlig? Bakar ibland för laktosintoleranta (är ej vegan) och det vore smidigt med ett alternativ för grädde, så länge det inte smakar konstigt.

Finns ju laktosfri grädde. Dock är fetthalten i dessa oftast lite lägre ca 36% ist för 40%. Varför vet jag ej. Grejen blir dock den att du får vispa lite längre för att få grädden hård.
Citera
2017-03-04, 23:56
Medlem
Apologists avatar
Själv skulle jag undvika sojagrädda då sojaprodukter är högst sannolikt genmodifierade och ökar östrogenhalten. Dåligt för hälsan.
Citera
2017-03-05, 08:57
Medlem
sleevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Själv skulle jag undvika sojagrädda då sojaprodukter är högst sannolikt genmodifierade och ökar östrogenhalten. Dåligt för hälsan.
Tydligen är det bättre med soja odlad i Brasilien i en föredetta regnskog och transpoterad till Sverige än en Svensk ko från Östergötland.
Citera
2017-03-05, 12:45
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Finns ju laktosfri grädde. Dock är fetthalten i dessa oftast lite lägre ca 36% ist för 40%. Varför vet jag ej. Grejen blir dock den att du får vispa lite längre för att få grädden hård.

Det får nog bli sån istället tror jag, antar att den smakar som vanlig grädde mer eller mindre?
Citera
2017-03-05, 13:00
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det får nog bli sån istället tror jag, antar att den smakar som vanlig grädde mer eller mindre?

Den laktosfria kan upplevas som lite sötare än den vanliga. Men det är inget jag tänker på.
Citera
2017-03-07, 19:17
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Måste semlan vara vegansk?
Har varit så kallad vegetarian ett tag nu känner att det är dags att ta nästa steg nu mot vegan. Och inte äta något innehållandes animaliska produkter.
Citera
2018-02-12, 19:07
Medlem
Elementarts avatar
Goodstore har sålt veganska semlor tidigare, men jag vet inte om de fortfarande finns kvar i sortimentet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in