Citat:
Nu tror jag att du misstolkar med flit? Givetvis så ser jag verkligheten som den är. Men du menar alltså att människor som vill att samhället ska fungera är samma som för dig är ett samhället som kan benämnas som det "gulliga rosa fluffet"?
Jag tycker att det blir värre för varje gång du skriver.
Citat:
Jag tar inte med i beräkningen vad människor har för ursprung, men i vissa områden är det svårare för poliser att arbeta.
Vet inte vem som påstår att det är en regel att avbryta alla efterförljanden som åker in i ett specifikt bostadsområde, det är väl snarare en bedömning som görs från fall till fall osv.
Vet inte vem som påstår att det är en regel att avbryta alla efterförljanden som åker in i ett specifikt bostadsområde, det är väl snarare en bedömning som görs från fall till fall osv.
Om du tar de våldsbenägna kriminella ungdomsgängen som skapar dessa farliga områden (no-go zoner) och försöker lösa problemet så börjar man med att identifiera gemensamma nämnare. Jag skulle säga att en av den starkaste gemensamma nämnaren är att de är invandrare. Det i sig säger förstås inte någonting om den enskilda invandraren (slutsatsen som rasister ofta drar). Däremot så är det, vad man än tycker och vill, en av de skarpaste nämnare.
Exempel på en annan vanlig gemensam nämnare är att personerna lever i ett muslimskt arv.
Men du vill inte se sanningen och därför är det nog du som är i det "gulliga rosa fluffet".