2017-03-02, 11:04
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Ja, det är en fruktansvärd sak att se verkligheten som den är, och inte i det gulliga rosa fluffet som vissa människor ser

Nu tror jag att du misstolkar med flit? Givetvis så ser jag verkligheten som den är. Men du menar alltså att människor som vill att samhället ska fungera är samma som för dig är ett samhället som kan benämnas som det "gulliga rosa fluffet"?

Jag tycker att det blir värre för varje gång du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Jag tar inte med i beräkningen vad människor har för ursprung, men i vissa områden är det svårare för poliser att arbeta.

Vet inte vem som påstår att det är en regel att avbryta alla efterförljanden som åker in i ett specifikt bostadsområde, det är väl snarare en bedömning som görs från fall till fall osv.

Om du tar de våldsbenägna kriminella ungdomsgängen som skapar dessa farliga områden (no-go zoner) och försöker lösa problemet så börjar man med att identifiera gemensamma nämnare. Jag skulle säga att en av den starkaste gemensamma nämnaren är att de är invandrare. Det i sig säger förstås inte någonting om den enskilda invandraren (slutsatsen som rasister ofta drar). Däremot så är det, vad man än tycker och vill, en av de skarpaste nämnare.

Exempel på en annan vanlig gemensam nämnare är att personerna lever i ett muslimskt arv.

Men du vill inte se sanningen och därför är det nog du som är i det "gulliga rosa fluffet".
Citera
2017-03-03, 11:11
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Nu tror jag att du misstolkar med flit? Givetvis så ser jag verkligheten som den är. Men du menar alltså att människor som vill att samhället ska fungera är samma som för dig är ett samhället som kan benämnas som det "gulliga rosa fluffet"?

Om du tar de våldsbenägna kriminella ungdomsgängen som skapar dessa farliga områden (no-go zoner) och försöker lösa problemet så börjar man med att identifiera gemensamma nämnare. Jag skulle säga att en av den starkaste gemensamma nämnaren är att de är invandrare. Det i sig säger förstås inte någonting om den enskilda invandraren (slutsatsen som rasister ofta drar). Däremot så är det, vad man än tycker och vill, en av de skarpaste nämnare.

Exempel på en annan vanlig gemensam nämnare är att personerna lever i ett muslimskt arv.

Men du vill inte se sanningen och därför är det nog du som är i det "gulliga rosa fluffet".

Det gäller att se samhället för vad det är, vad har du för erfarenheter? Vad arbetar du med?
Citera
2017-03-03, 11:31
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy

Alla vill att samhället skall fungera. Alla från anarkister till nazister till islamister. De har bara olika uppfattning om hur det skall fungera, för vem det skall fungera och hur man skall uppnå detta.

Därför blir argumentet "jag vill att samhället skall fungera så därför är mina förslag och ideer riktiga" fullständigt bakvänt.
Citera
2017-04-02, 02:39
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
2017-04-01 19:27, Olaga hot, Kristinehamn
Olaga hot mot ambulanspersonal.

En 44-årig man gripen efter att han hotat ambulanspersonal med ett föremål vid ett sjukdomsfall i villa i Kristinehamn.
Organisation
Polisen Värmland
https://polisen.se/Skane/Aktuellt/Handelser/Varmland1/2017-04-01-1927-Olaga-hot-Kristinehamn/

Citat:
2017-04-01 20:42, Bråk, Simrishamn
Polisbiträde till ambulans.

Polisen kallas till en adress strax norr om Skillinge med anledning av att en ambulans vill ha biträde av polis. Ambulanspersonalen kan inte undersöka en patient då de störs av en bråkig anhörig/bekant till patienten.

Uppdatering:

Ambulanspersonalen kunde genomföra sin undersökning utan att polisen behövde ingripa.

Organisation
Polisen Skåne
https://polisen.se/Skane/Aktuellt/Handelser/Skane/2017-04-01-2042-Brak-Simrishamn/
Citera
2017-09-30, 15:08
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ambulansförare misshandlad – ung gärningsman släpptes direkt

INRIKES. En ambulansförare som larmades till en adress i Falun på fredagskvällen misshandlades på platsen av en ung man. Förövaren har redan släppts av åklagare, rapporterar DT.

Det var vid 21-tiden på fredagen som en ambulans larmades till en adress i Falun i Dalarna.

Men ambulansförarna hann knappt komma till platsen förrän en ung man i 20-årsåldern gick till attack.

20-åringen angrep den ene ambulansföraren och slog ett slag rakt i ansiktet, så att glasögonen krossades.
http://www.friatider.se/ambulansf-rare-misshandlad-ung-g-rningsman-sl-pptes-direkt
Citera
2017-09-30, 20:06
Medlem
sherms avatar
Vadå no go zoner? Det är go go zoner!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto