2017-02-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Men åker polisen till alla som inte dyker upp på jobbet?
Låter långsökt, tror att han har en tidigare relation med rättsväsendet som inte fullföljts. Kan vara pissprov eller frivårdsbesök alt en rättegång han missat. men inte att han inte dök upp på jobbet.

Vad vet vi om de som bor på adressen? Lexbase osv...
Självklart åker polisen inte till alla som inte kommer till jobbet. Men som det skrevs tidigare så kontaktar arbetsgivaren anhöriga som i sin tur kontaktar... Där jag arbetar har dom uppgifter om vilken/vilka som ska kontaktas om man blir svårt sjuk/ inte dyker upp på arbetsplatsen och liknande.
Citera
2017-02-23, 20:20
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Finns det någon registrerad på lexbase på adressen (kan inte kolla själv förens imorgon, har redan använt de gratissökningarna man kan göra utan att regga sig)?

Det är ett 50-tal personer skrivna på adressen. Jag sökte på Lexbase på den enda araben jag såg
Han förekom ej.
Citera
2017-02-23, 20:21
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det är ett 50-tal personer skrivna på adressen. Jag sökte på Lexbase på den enda araben jag såg
Han förekom ej.

Det finns också en funktion där man skriver in adressen...
Citera
2017-02-23, 20:25
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Det finns också en funktion där man skriver in adressen...

Tack, det visste jag inte! Två personer förekommer. Jag ska kolla lite mer på dom då.
Citera
2017-02-23, 20:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Han förekom ej.
23 personer påstår ratsit:
https://www.ratsit.se/sok/person?vem=&var=kocksgatan+3+lgh+%2C+stockholm&m=1 &k=1&r=1&er=1&b=1&eb=1&amin=&amax=&fon=1

Två av dom på lexbase.
Citera
2017-02-23, 20:53
Medlem
Citat:
Han förekom ej.

På Koksgatan 3 är endast dryga 20 personer skrivna, inte ett 50-tal. Det gäller att söka rätt när man ska söka rätt Av dem är endast två personer gifta alla andra är singlar de flesta dock med sambo (då behöver man kanske inte ringa polisen...). En person har utomnordiskt namn men född i Sverige och bor ensam men har många telefonnummer En annan man, med nordiskt namn bor ensam och är dömd för rattfylleri. Kanske ett helt vanligt klassiskt södermord på fyllan!
Citera
2017-02-23, 20:53
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
23 personer påstår ratsit:
https://www.ratsit.se/sok/person?vem=&var=kocksgatan+3+lgh+%2C+stockholm&m=1 &k=1&r=1&er=1&b=1&eb=1&amin=&amax=&fon=1

Två av dom på lexbase.

Fick du med de yngsta då som man bara ser om man är inloggad?
Dom två som förekom i Lexbase var båda 49 år, en man och en kvinna. Jag hittade dom ej på Facebook.
Citera
2017-02-23, 20:58
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
På Koksgatan 3 är endast dryga 20 personer skrivna, inte ett 50-tal. Det gäller att söka rätt när man ska söka rätt Av dem är endast två personer gifta alla andra är singlar de flesta dock med sambo (då behöver man kanske inte ringa polisen...). En person har utomnordiskt namn men född i Sverige och bor ensam men har många telefonnummer En annan man, med nordiskt namn bor ensam och är dömd för rattfylleri. Kanske ett helt vanligt klassiskt södermord på fyllan!

Jag börjar undra om jag ser dubbelt? Jag kollade två gånger. Och räknade.
Jag tror jag måste gå dit och räkna i porten för att bli övertygad.
Citera
2017-02-23, 21:01
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Jag börjar undra om jag ser dubbelt? Jag kollade två gånger. Och räknade.
Jag tror jag måste gå dit och räkna i porten för att bli övertygad.

Finns en Kocksgatan i Trelleborg också, säker på att du skrev in Stockholm i sökningen?
Citera
2017-02-23, 21:04
Medlem
Catings avatar
Citat:
Äsch, tänk om det är så enkelt. Jag som spunnit en hel deckarintrig runt detta.
Men det var uppgiften om att personen inte kommit till möte som var lite konstig. Jag har svårt att se att ett uteblivit möte kan föranleda lägenhetsundersökning.
Såvida det inte var ett polisförhör.

Spinner vidare då
Ytterligare något som faktiskt skulle kunna motivera att polisen snabbt kontrollerar lägenheten, är om personen som bor där lever under hot.
Skyddad ID, vittne. Dyker den personen inte upp på tex ett förhör/avtalat möte så går det förhoppningsvis lite snabbare för polisen att agera.
Citera
2017-02-23, 21:06
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Finns en Kocksgatan i Trelleborg också, säker på att du skrev in Stockholm i sökningen?

Ja, det är snart det enda jag är säker på.
Jag kommer ihåg att det varit två mord i samma kvarter, baksidan på detta hus.
Folkungagatan 50 + MacDonalds där.
Finns trådar här på FB minns jag. Är det nåt våldsamt i luften här?
Citera
2017-02-23, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Tror som du, att han inte dök upp på jobbet. Polisen går inte in i bostaden om någon inte dyker upp på förhör. Möjligtvis att han varit kallad till rättegång några gånger och inte dykt upp, då hotar dom med polishämtning.(Har jag hört...)
Då borde dom väl rimligen veta identiteten på den döde? Det står ju att identiteten inte är fastställd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in