Ett mord har begåtts på tåget, lyckligtvis är en jättekänd detektiv ombord på tåget.
Dessvärre finner ni honom medvetslös, och får ta över mordutredningen utifrån de anteckningar ni finner hos detektiven.
Jag är fortfarande ingen älskare av engångs spel, i synnerhet inte dessa som man måste klippa och vika i materialet.
Det blev inte bättre av att vi blev tvingade att dela upp spelandet på två kvällar.
Tidsberäkningen 45-90 minuter, som det stod på spelkartongen var väldigt optimistisk, det tog avsevärt längre tid.
Det gick inte särskilt bra för oss, mycket kikande på ledtrådarna som finns med.
Den här var kanske ovanligt knepig med fyra på en femgradig skala.
En jätteluring var
en del av en logotyp som saknades, den fanns på undersidan av kodskivan som flitigt används, det enda stället vi inte letade på, smart konstruerat.
Spelet hade legat i många år, så det var väl dags att det blev spelat till sist.
Som titeln antyder så är det ett tärningsspel, man ska spela golf med tärning.
Man använder en vanlig sexsidig tärning och slår.
En tabell visar var bollen hamnar, sand, green, osv.
Med en markör sätter man ut var man är på spelplanen.
Nästa slag läser man av en ny tabell, beroende på var man är, och ser var bollen hamnar.
Till sist hamnar den i hål, och man räknar hur många slag det blev.
Banan består av nio hål (man kan givetvis spela två varv), lägst antal slag vinner.
Inte särskilt komplicerat, man är helt utlämnad till träningens nycker.
Fick spelet som tröst för att jag tvingats sluta med andra sporter.
Nya kort, nya spelplaner, men man kan kombinera det med gamla spelet om man vill.
Golden temples består av en spelplan i mitten, och grenar ut åt tre håll. I varje gren ända finns en juvel.
När man har hämtat en juvel från varje plats ska men bege sig till startpunkten, först tillbaka vinner.
Nytt är att det finns ännu en terräng typ, facklor.
Detta gör att man aldrig verkar ha rätt kort för att kunna förflytta sig, flera drag fick man vackert stanna kvar där man var.
Jag tycker nog att spelet blev sämre än sitt systerspel, men duger att spela.