2017-11-19, 19:00
Bannlyst
Varför har inte farbror blå knackat på min dörr om det nu skulle vara olagligt som vi gjorde med att sälja paket till folk. Ingen har blivit tvingad med en GUN mot skallen då alla har fått ett val att investera. Jag även sagt att gå o kolla upp vad SIC är innan ni återkommer till mig med registering osv..

Inget är olagligt inom swisscoin. Vad Onecoin har gjort med lagen har swisscoin inget med att göra. Varför smuts kasta SIC med vad andra krypto gör. Onecoin har en hel del fiffel so swiss inte har. Sen är även onecoin värd rätt mycket så när den släpps kommr folk göra sig en hacka för jag tror den kommer släppas inom en snar framtid den med fast med alla skandaler i bagaget

Folk oroar sig för mycket i onödan och tyvärr går ni på det mesta. Dumma Svensson ajajaj därför de flesta husvagns svensson inte kommer någon vart i livet
Citera
2017-11-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmiro
Det finns 9miljarder SIC ute på marknaden och 1miljard inne i företaget. Har fått det klart för mig på papper. Inga fler coins kommer släppas för dumpa priset ytligare. Sen att det står massa fake nyheter lite här o där säger inte mig mycket. Vem som helst kan skriva massa fake news på nätet krävs inte mycket för det men dumma som ni är tror ju på allt som står på dessa sidor. Ni tror säkert på jul tomten oså hohoho .....

fattar ni inte att värdet går ju ner om folk säljer av direkt. Så fort folk håller i dom och inte säljer går ju priserna upp. Det är kineserna som styr marknaden av SIC. De har köpt upp en hel del så de kan styra kursen lite hur de känner för det då det skedde nyligen. Ville att folk skulle köpa på sig mycket när denlåg på 150satochi o då gjorde folk det och den gick upp till 329 sen dök den lika snabbt därefter tack vare kineserna

läs på istället för att för anklaga swisscoin bluff och olaglig valuta

Bluff? Olaglig valuta? Vart skrev jag det i mitt inlägg som du länkade?

Om du har några hjärnceller kvar i din klappmongohjärna så kan du fundera på följande...

- Swisscoin hävdade att 1 Swisscoin = 8500 Satoshi
- Swisscoin har ALDRIG varit ens i närheten av den kursen!
Källa = https://coinmarketcap.com/currencies/swisscoin/#charts

Det som är starkt noterbart är ju följande aspekter...
1) Market Cap är okänt
2) Circulating Supply är okänt
3) 2 MILJARDER! Coins finns i omlopp vilket gör att om kursen stiger med 1 cent (0,01USD) så stiger market cap med 20.000.000USD!
(Att du svamlar om 9 Miljarder Coins på marknaden gör ju inte saken bättre för dig...
Dels för att du verkar ljuga eftersom källa saknas
Dels för att om det är 9 Miljarder Coins i omlopp så är ju värdet ÄNNU mindre än vad som anges idag på Coinmarket - då värdet bygger på 2 miljarder Coins.....)

Och sluta jämföra Swisscoin med Bitcoin....
https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/
21 Miljoner Bitcoins finns - kommer inte att komma fler heller - då kan du inte jämföra med en pajas valuta som trycker ut flera miljarder coins.....
Citera
2017-11-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmiro
Varför har inte farbror blå knackat på min dörr om det nu skulle vara olagligt som vi gjorde med att sälja paket till folk. Ingen har blivit tvingad med en GUN mot skallen då alla har fått ett val att investera. Jag även sagt att gå o kolla upp vad SIC är innan ni återkommer till mig med registering osv..

Inget är olagligt inom swisscoin. Vad Onecoin har gjort med lagen har swisscoin inget med att göra. Varför smuts kasta SIC med vad andra krypto gör. Onecoin har en hel del fiffel so swiss inte har. Sen är även onecoin värd rätt mycket så när den släpps kommr folk göra sig en hacka för jag tror den kommer släppas inom en snar framtid den med fast med alla skandaler i bagaget

Folk oroar sig för mycket i onödan och tyvärr går ni på det mesta. Dumma Svensson ajajaj därför de flesta husvagns svensson inte kommer någon vart i livet
Oroar sig?

2016 "skapades" Swisscoin som en bluff och ett Ponzi bedrägeri - klappmongon som du lurades med och fick betala dyrt för era Tokens i Swisscoins...
I det här läget fanns ingen kryptovaluta , utan det vara bara "poletter" som alla medlemmar fick - och detta för EXTREMT DYRA PENGAR!!!

2017 i Mars så låg "Hitta på" värdet på 0.15 Euro samt att deras whitepaper skrev att
"The value of the SWISSCOIN will be protected by commodity values in the form
of precious metals. And this underlapping not by means of value rights separated but in a mix of
1/3 of gold, platinum and palladium will occur in actual form."

Nu tittar vi på deras löfte....

Värdet är flytande då dom nu släppt ut en "officiell valuta" vilket i sig innebär att deras löften om att valutan skulle vara uppbackad av guld och gröna skogar var en lögn , eftersom värdet , i skrivande stund är ofattbara 0.006363$ per Swisscoin!!!
Vilket i sig är under 0,01 Euro per Swisscoin!!!

Om ett klappmongo i mars köpte Swisscoin så kommer klappmongot att göra en riktigt skön förlust affär....

Du skriver på sedvanligt klappmongosätt "Vänta och se..." - men nu är det kört...

1) Alla i ledningen för Swisscoin har redan tjänat sina pengar på er klappmongon i samband med Ponzi starten
2) Ni klappmongon har fått en kryptovaluta som innehåller MILJARDER coins - så ni kan inte klaga
3) Nu kan alla toppar i Swisscoin dra med era stålar och alla klappmongon sitter och tokrunkar till fantasisiffror som aldrig kommer att komma

Det kommer konstant att ligga säljordrar på ett antal miljoner coins eftersom nu vill alla klappmongon casha in någonting för att minimera förlusten - så någon större kursändring kommer aldrig att komma.

Detta är konceptet Onecoin skulle ha kört - men Bulgarerna blev nog för giriga och ville inte göra en cashout - utan försökte alldeles för länge.....
Citera
2017-11-20, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
2017 i Mars så låg "Hitta på" värdet på 0.15 Euro samt att deras whitepaper skrev att
"The value of the SWISSCOIN will be protected by commodity values in the form
of precious metals. And this underlapping not by means of value rights separated but in a mix of
1/3 of gold, platinum and palladium will occur in actual form."
Elmiro kan kanske fråga Manfred/Horst var de här enorma ädelmetallreserverna förvaras?
Citera
2017-11-21, 12:18
Medlem
Alltid lika kul att läsa deras newsletters på bruten engelska:

"TECHNICAL UPDATE SWISSCOIN💥
The swisscoin IT department has almost completed the upgrading of the new off-line portfolio and everyone is implementing the technology that will dominate the market over the next few years.
💥IMPORTANT CLARIFICATIONS
The company decided to go public ahead of schedule on a single exchange to test technology and market behavior. They are now making improvements by working intensively every day so that we have a perfect finished product.
It is expected that by the beginning of 2018 the company will complete it and will enter 100% in the world market. This means that you can trade swisscoin in a lot of exchanges, the company will open up partnerships with major billionaires and will hold conferences with clients, companies and private millionaires."

Undrar vilka miljardärer de tänker bli partners med?
Som vanligt ligger slutresultatet liiite längre fram.

Samtidigt har väl fortfarande ingen fått sina coins som köptes genom Ponzi-paket.
Citera
2017-11-22, 09:53
Medlem
Ytterligare ett guldkorn från newsletter:
"IN BRIEF SUBSTANCE, SWISSCOIN RECHARGES THE BEST TECHNOLOGY EXISTING AT THE TIME IN THE FIELD OF CRIPTOVLUTE.
REQUIRE ONE SIMILAR, DO NOT FIND IT!"

Say what?
Citera
2017-11-22, 10:15
Medlem
Intressant. Nu finns källkoden tillgänglig i GitHub.
https://github.com/SwisscoinTM/SwisscoinNode

Vad man kan se är den i stort sett baserad på NovaCoin/PPCoin som i sin tur är derivat av Bitcoins källkod. Hur mycket som förändrats har jag inte hunnit kolla i detalj, men då allt det är baserat på är open source och finns i GitHub lär utvecklingsarbetet inte ha varit särskilt stort.
Man brukar uppskatta att det krävs ca. en mandag för att anpassa blockkedjan för att skapa ett nytt coin, så om Manfred slantat upp 25 miljoner € för det här har har han blivit lurad.

Elmiro, vad säger du med dina gedigna kryptovalutakunskaper, du har väl genomgått SwissCoins utbildningspaket?
Citera
2017-11-23, 07:58
Medlem
Och där kollapsade SwissCoin...
https://www.coinexchange.io/market/SIC/BTC

Nere på 1 Satoshi
Säljordrar på 2,8 Miljarder coins, varav många på 1 och 2 Satoshi
0 Köpordrar
Citera
2017-11-23, 09:15
Medlem
Där ser man, kan det va så att de skickade ut medlemmarnas coins?
Ser ut som frittfall

Betyder ju att alla som köpte "packet" = Blev lurade
Alla som köpte coins på den fria marknaden = Blev lurade (iför lurade de sigsjälva)
Alla som "köper" coins för 1sat/st =kommer vara lurade i och med att ingen vill köpa dem.

Det betyder ju att elmiro och alla swisscoinsmongon har haft fel varje gång de öppnat käften om swisscoin

Undrar om det betyder att jag har rätt i allt annat jag påstår. vi testar
Lördagsdragning:
Lotto 1 : nr 7,12,13,17,22,24,35
Senast redigerad av slö 2017-11-23 kl. 09:36.
Citera
2017-11-23, 09:34
Medlem
Ser helt sjukt ut. 5 miljarder coins i säljorder nu, mycket trade.
Verkar ha gjorts någon wallet update som gjorts inatt.

Blockkedjan pumpar bara ut nya SwissCoins
https://www.blockexperts.com/sic#
68 miljarder ute om jag läser rätt...
Citera
2017-11-23, 09:45
Medlem
Hackare?
Bug i blockkedjan?
Utvecklare/Manfred pumpar ut och säljer?

#vadfanfårmanför25miljonereuro
Citera
2017-11-23, 09:46
Medlem
Haha. ballt kollade själv nu. bajsar den ut 40milioner coins med några sekudners mellanrum..

Ja då har vi bra täckning på supply iafall....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in