Citat:
Ursprungligen postat av
Qtip
Asså, varför kommenterar du på saker du inte har någon koll på?
Visa en laptop som har batteritid för 8-10h, som klarar stora pdf filer och 10 tabbar. Som dessutom inte låter som ett tåg och väger UNDER 1,4kg.
För under 5000kr.
Fixar du det, skickar jag 1000kr till dig.
Jag har ingen direkt koll när det kommer till aktier, utöver koll på deras produkter.
Jag förväntar mig dock att AMD stiger till 17 USD innan sommaren. Hoppas på 25 innan året är slut. Vilket är logiskt med tanke på vad deras produkter lovar. Kan dock gå åt andra hållet också.
Heh!
Nu börjar du lägga till massa specifikationer som inte var med förut, allt för att det ska passa din berättelse.
Ska du ha en batteritid på 8-10 timmar?
Är den kärnkraftsdriven?
Ska den helt plötsligt väga under 1,4 kilo? Det nämnde du ingenting om förut.
Hur ska du kunna kyla bort all denna hetta som kommer från att din processor får jobba hårt med dina gigantiska pdf-filer? Speciellt när datorn inte får låta någonting.
Du får väl börja träna så du orkar lyfta saker som är tyngre än ett mjölkpaket.
Riktiga män använder hörselkåpor och tjocka kläder när vi sitter i våra rackskåp.
Ibland får man även ha sele för att inte flyga bort av vinddraget från de gigantiska fläktarna.
Jag tror ändå du borde prioritera ett bra program som inte slösar med resurserna och utöka minnet i datorn framför att köpa dig en svindyr dator.
Behåll du dina pengar, jag har så jag klarar mig. Lägg tusenlappen på ett bra pdf-program istället.
Edit: Angående dina aktier. Du tror inte alla andra också har förväntningar på företaget?
Är vinsten inte lika hög som förväntningarna så sjunker aktien.
Logik har ingenting med aktier att göra