• 1
  • 2
2017-02-13, 20:06
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qtip
Tänker inte lägga 8000 på ett program för att läsa pdf filer. Är det något fel på dig eller?

En laptop för 4-5 klarar inte heller av att ha uppe 10+ tabbar m.m.
Tror han menar att det räcker med en dator för 8000, själva programmet kostar inte så mycket.

Vad en dator kostar har inte direkt med hur många tabbar den klarar samtidigt utan där spelar arbetsminne och processor in som man själv kan fylla på med i en dator för 4-5 tusen ...har själv 10 GB RAM i min gamla laptop nu som gör susen.
Citera
2017-02-13, 20:29
Medlem
Citat:
Ahh du menar så. Nu hänger jag med jo, men då låter det rimligt.

Bra att du hänger med btw, du glömde säga vad du förväntar dig för vinst, tillväxttakt samt vilket p/e du har räknat på för att komma fram till att aktien kommer att stiga i kurs?
Citera
2017-02-13, 21:04
Medlem
Jag tjackade en jobbdator för typ 3-4k, för två år sen funkar prima för progammering etc. Skulle tro att den har problem med spel. Men att köra vanliga beräkningar funkar den prima för. Det viktiga för mej var internminnet.
Citera
2017-02-14, 08:38
Medlem
Citat:
Tänker inte lägga 8000 på ett program för att läsa pdf filer. Är det något fel på dig eller?

En laptop för 4-5 klarar inte heller av att ha uppe 10+ tabbar m.m.

Vad lustigt. Du är beredd att lägga 20 kakor utan att blinka på något som du egentligen inte behöver, men är inte villig att lägga en lusentapp på ett bra pdf-program, något som du behöver.

Om du stänger av ditt porrsurfande och hamsterdance så klarar sig nog din 4-5000 kr laptop alldeles utmärkt att öppna 10 tabbar.
Citera
2017-02-14, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Vad lustigt. Du är beredd att lägga 20 kakor utan att blinka på något som du egentligen inte behöver, men är inte villig att lägga en lusentapp på ett bra pdf-program, något som du behöver.

Om du stänger av ditt porrsurfande och hamsterdance så klarar sig nog din 4-5000 kr laptop alldeles utmärkt att öppna 10 tabbar.

Asså, varför kommenterar du på saker du inte har någon koll på?

Visa en laptop som har batteritid för 8-10h, som klarar stora pdf filer och 10 tabbar. Som dessutom inte låter som ett tåg och väger UNDER 1,4kg.

För under 5000kr.
Fixar du det, skickar jag 1000kr till dig.

Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Bra att du hänger med btw, du glömde säga vad du förväntar dig för vinst, tillväxttakt samt vilket p/e du har räknat på för att komma fram till att aktien kommer att stiga i kurs?

Jag har ingen direkt koll när det kommer till aktier, utöver koll på deras produkter.
Jag förväntar mig dock att AMD stiger till 17 USD innan sommaren. Hoppas på 25 innan året är slut. Vilket är logiskt med tanke på vad deras produkter lovar. Kan dock gå åt andra hållet också.
Senast redigerad av Qtip 2017-02-14 kl. 10:14.
Citera
2017-02-14, 10:26
Medlem
Citat:
Asså, varför kommenterar du på saker du inte har någon koll på?

Visa en laptop som har batteritid för 8-10h, som klarar stora pdf filer och 10 tabbar. Som dessutom inte låter som ett tåg och väger UNDER 1,4kg.

För under 5000kr.
Fixar du det, skickar jag 1000kr till dig.

Jag har ingen direkt koll när det kommer till aktier, utöver koll på deras produkter.
Jag förväntar mig dock att AMD stiger till 17 USD innan sommaren. Hoppas på 25 innan året är slut. Vilket är logiskt med tanke på vad deras produkter lovar. Kan dock gå åt andra hållet också.

Heh!

Nu börjar du lägga till massa specifikationer som inte var med förut, allt för att det ska passa din berättelse.

Ska du ha en batteritid på 8-10 timmar?
Är den kärnkraftsdriven?

Ska den helt plötsligt väga under 1,4 kilo? Det nämnde du ingenting om förut.

Hur ska du kunna kyla bort all denna hetta som kommer från att din processor får jobba hårt med dina gigantiska pdf-filer? Speciellt när datorn inte får låta någonting.

Du får väl börja träna så du orkar lyfta saker som är tyngre än ett mjölkpaket.
Riktiga män använder hörselkåpor och tjocka kläder när vi sitter i våra rackskåp.
Ibland får man även ha sele för att inte flyga bort av vinddraget från de gigantiska fläktarna.

Jag tror ändå du borde prioritera ett bra program som inte slösar med resurserna och utöka minnet i datorn framför att köpa dig en svindyr dator.

Behåll du dina pengar, jag har så jag klarar mig. Lägg tusenlappen på ett bra pdf-program istället.

Edit: Angående dina aktier. Du tror inte alla andra också har förväntningar på företaget?
Är vinsten inte lika hög som förväntningarna så sjunker aktien.
Logik har ingenting med aktier att göra
Citera
2017-02-14, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Heh!

Nu börjar du lägga till massa specifikationer som inte var med förut, allt för att det ska passa din berättelse.

Ska du ha en batteritid på 8-10 timmar?
Är den kärnkraftsdriven?

Ska den helt plötsligt väga under 1,4 kilo? Det nämnde du ingenting om förut.

Hur ska du kunna kyla bort all denna hetta som kommer från att din processor får jobba hårt med dina gigantiska pdf-filer? Speciellt när datorn inte får låta någonting.

Du får väl börja träna så du orkar lyfta saker som är tyngre än ett mjölkpaket.
Riktiga män använder hörselkåpor och tjocka kläder när vi sitter i våra rackskåp.
Ibland får man även ha sele för att inte flyga bort av vinddraget från de gigantiska fläktarna.

Jag tror ändå du borde prioritera ett bra program som inte slösar med resurserna och utöka minnet i datorn framför att köpa dig en svindyr dator.

Behåll du dina pengar, jag har så jag klarar mig. Lägg tusenlappen på ett bra pdf-program istället.

Edit: Angående dina aktier. Du tror inte alla andra också har förväntningar på företaget?
Är vinsten inte lika hög som förväntningarna så sjunker aktien.
Logik har ingenting med aktier att göra

Och nu är du ett obvious troll. Jag skrev krånglar m.m.

8-10h är normalt för en student / en som arbetar. En laptops syfte är att vara on the go, då vill du inte ha med dig en laddare å en jävla väska för att klara dig en dag.
En laptop som väger 3kg är stor skillnad emot 1,4kg. Har du någonsin gått runt med en väska med massa böcker, matlåda, laptop (OCH LADDARE) ? Det blir jävligt tungt efter ett par timmar.

Har du någonsin suttit i ett klassrum och en laptop börjar låta som in i helvete? Man stör.

Du har absolut 0 koll.

Men om vi säger så här, om du fixar en laptop som klarar det jag nämnde för 5k, får du 5k, eller låt oss säga .. En hel jävla månadslön för dig? Som antagligen är 40k eftersom du är så macho.

Men helt ärligt. Fixar du en laptop som klarar det jag behöver för 5k, så får du 40k.
Citera
2017-02-14, 10:58
Medlem
Citat:

8-10h är normalt för en student / en som arbetar. En laptops syfte är att vara on the go, då vill du inte ha med dig en laddare å en jävla väska för att klara dig en dag.
En laptop som väger 3kg är stor skillnad emot 1,4kg. Har du någonsin gått runt med en väska med massa böcker, matlåda, laptop (OCH LADDARE) ? Det blir jävligt tungt efter ett par timmar.

Har du någonsin suttit i ett klassrum och en laptop börjar låta som in i helvete? Man stör.

Du har absolut 0 koll.

Men om vi säger så här, om du fixar en laptop som klarar det jag nämnde för 5k, får du 5k, eller låt oss säga .. En hel jävla månadslön för dig? Som antagligen är 40k eftersom du är så macho.

Men helt ärligt. Fixar du en laptop som klarar det jag behöver för 5k, så får du 40k.

Nej, att gå på batteridrift i 8-10 timmar med tunga pdf:er eller annan tung beräkning är inte normalt.
Det är därför det följer med en liten sladd som man kan plugga i väggen.

Syftet med en laptop är att du ska kunna bära med dig datorn.
Det var tämligen jobbigt att försöka bära med sig sin hightower med tjockskärmen och diskettlådan.

Det saknar relevans vad jag har gjort i mitt liv, så jag lämnar det därhän.

Nej, jag tänker inte fixa någonting till dig.
Jag har gett dig lite förslag på vad du kan göra istället för att spendera 20 000 kr på en dator.
Att du är villig o kasta ut 40 kakor som någon slags muta låter mer som dåligt ekonomiskt sinne.
Då är det billigare att hyra en neger som bär runt allt åt dig istället.

Jag tror du har svårt att hitta en laptop som har de specifikationer du precis tagit upp.
Därför är rådet återigen att titta på problemet från en annan vinkel.
Citera
2017-02-14, 16:47
Medlem
Citat:

Du har absolut 0 koll.

Hehe nilserik.. jag kan gå och köpa en dator enligt hans spec, för 20k, sälja den till dig för 5k. Sen delar vi på vinsten. Schysst arbitrage du erbjuder qtip
Citera
2017-02-14, 20:36
Medlem
BestCoast.s avatar
Amds aktie har gått upp närmare 650% senaste året. Du skulle hoppat på den för länge sedan.
Tror inte den kommer stiga något drastiskt närmaste framtiden.
Citera
2017-02-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Amds aktie har gått upp närmare 650% senaste året. Du skulle hoppat på den för länge sedan.
Tror inte den kommer stiga något drastiskt närmaste framtiden.

Average köp på 4 usd

Du tror inte det? Vega, ryzen och napals då?

De har ökat utan att släppa något. Nu ska de släppa The big shit och du tror inte de ökar?
Citera
2017-02-15, 14:26
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Average köp på 4 usd

Du tror inte det? Vega, ryzen och napals då?

De har ökat utan att släppa något. Nu ska de släppa The big shit och du tror inte de ökar?

Förväntningarna är ju redan skyhöga, därför det ökat som det gjort.
Tror Amd kommer lyckas med Ryzen med tror inte aktien kommer stiga lika mycket framöver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in