2019-03-19, 18:52
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjcjcjcj
Jag kör med dem det funkar skitbra. Sparar 4000 per år!
Jag betalar inte ens 4000 kr. per år för min bilförsäkring...
Får man betalt av dom om man försäkrar hos dom då?
Citera
2019-03-19, 19:05
Medlem
Kollade, och det skulle vara ca 80:- dyrare i månaden, än Svedea som jag har nu trots "lugn körstil". Om jag väljer "endast mil" så blir det nästan 300:- dyrare i månaden..
Dessutom är det uteslutet att ha en dongel i OBD-uttaget, där sitter en annan dongel permanent i min bil.
Det skulle ju vara så otrooooligt billigt med Paydrive, vad gör vi för fel vi som får högre kostnad?
Citera
2019-03-24, 16:44
Medlem
Fanndiss avatar
Falsk marknadsföring?
Citat: "Pluggas enkelt in i serviceuttaget under ratten. Finns i alla bilar"

Var sitter det uttaget på min Austin från -68? Hittar inte.
Citera
2019-03-24, 19:31
Medlem
Har jämfört priserna på några av våra bilar, men det blir påtagligt dyrare i de fall de alls vill erbjuda försäkring. På företagsförsäkring är samtliga självrisker 10% av ett pbb. En parameter i jämförelsen som ej får glömmas.
Citera
2019-04-15, 21:13
Medlem
Paydrive är samma skit som Greater Than / Enerfy.
Citera
2020-03-27, 15:17
Medlem
bjornebarns avatar
Har precis skrivit upp mig på Paydrive, med en till Sverige återimporterad Jeep. Eftersom min bil räknas som importbil, trots att den ursprungligen är köpt och registrerad i Sverige, så blir det ganska dyrt överallt. Hos Paydrive tar de 800 i grundavgift för mig, för helförsäkring. Som jämförelse hade IF, ICA och Länsförsäkringar givit mig en månadskostnad på ca 1400 kronor per månad, men med högre självrisker än vad Paydrive ger mig.

Jag skriver här nu så att jag kommer ihåg att uppdatera er om hur det har gått för mig
Citera
2020-10-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Har precis skrivit upp mig på Paydrive, med en till Sverige återimporterad Jeep. Eftersom min bil räknas som importbil, trots att den ursprungligen är köpt och registrerad i Sverige, så blir det ganska dyrt överallt. Hos Paydrive tar de 800 i grundavgift för mig, för helförsäkring. Som jämförelse hade IF, ICA och Länsförsäkringar givit mig en månadskostnad på ca 1400 kronor per månad, men med högre självrisker än vad Paydrive ger mig.

Jag skriver här nu så att jag kommer ihåg att uppdatera er om hur det har gått för mig

Hur gick det?

Jag är sugen på beg. Importerade lyxbilar och då verkar paydrive vara överlägset billigast om man "kör lugnt".

Kan man inte bygga någon skön anordning som bromsar accelererar dosan mjukare? Typ ha den med förlängningssladd ner i en plastpåse och påsen i en låda med gelé där den kan glida fram och tillbaka vid acceleration och broms? (Obs humor)
Citera
2020-10-11, 19:53
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Hur gick det?

Jag är sugen på beg. Importerade lyxbilar och då verkar paydrive vara överlägset billigast om man "kör lugnt".

Kan man inte bygga någon skön anordning som bromsar accelererar dosan mjukare? Typ ha den med förlängningssladd ner i en plastpåse och påsen i en låda med gelé där den kan glida fram och tillbaka vid acceleration och broms? (Obs humor)

Det har gått bra, jag brukar betala ca 1200 i månaden, så 800 för grundförsäkringen och 400 för den rörliga delen där jag alltid hamnar i deras kategori "supersäker". Jag tycker inte att jag kör på något superlugnt sätt, utan lagom aggressivt och tar min rätt när det är lämpligt. Jag håller mig alltid 9 km/h över hastighetsgränsen (enligt GPS), förutom vid typ 30-zoner. Jag gör dock inte en massa plötsliga inbromsningar eller för hårda svängar i för hög fart, och jag håller avstånd till fordonen framför mig, så det är väl kanske därför jag har så hög "körscore" (sämsta jag har haft är 95, där 100 är bäst, och 95 är gränsen för "supersäker").

Angående sätt att lura tekniken så har jag ingen aning om hur det kan fungera. Den skall enligt uppgift läsa av data från bilen när man kör, vilket jag gissar innefattar saker som hur man gasar, bromsar och svänger. Huruvida den även har en accelerometer inbyggd i sig eller ej har jag ingen aning om, men om den har det så skulle din idé om att lägga den i någon form av gelé att fungera, rent teoertiskt. I praktiken kommer den dock inte att uppmäta speciellt mycket lägre acceleration än din bil när du bromsar, eftersom det blir alldeles för kort sträcka som den kan röra sig inom bilen.
Citera
2020-10-28, 17:11
Medlem
Jag har också lite svårt att få det gå ihop. Blir sällan billigare tycker jag. Men det kanske finns vissa bilar / omständigheter som gör detta förmånligare?
Citera
2021-07-22, 13:06
Medlem
Bumpar denna tråd.
Letar motorstark BMW M eller Mercedes AMG-bil (500hk+) och det verkar i dagsläget helt omöjligt att försäkra en sådan bil i sthlm för en vettig premie. Samtliga stora försäkringsbolag ska ha 5000+ kr i månaden för helförsäkring! Har tidigare ägt M- och AMG-bilar och då har premien varit betydligt mer human (runt 1500 kr/mån). Det enda alternativet idag med vettig premie verkar vara paydrive, men befarar att premien lätt drar iväg om man gasar på lite eller använder bromsarna. De verkar också ha fått enormt mycket kritik den senaste tiden för dålig skadehantering. Någon här som har en porsche/M-bil/amg/rs försäkrad hos paydrive och kan kommentera?
Citera
2021-07-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjcjcjcj
Jag kör med dem det funkar skitbra. Sparar 4000 per år!
Jämfört med vilket/vilka försäkringsbolag och vilken bil?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in