Citat:
Ursprungligen postat av
FLASHBACKE
Hur gick det?
Jag är sugen på beg. Importerade lyxbilar och då verkar paydrive vara överlägset billigast om man "kör lugnt".
Kan man inte bygga någon skön anordning som bromsar accelererar dosan mjukare? Typ ha den med förlängningssladd ner i en plastpåse och påsen i en låda med gelé där den kan glida fram och tillbaka vid acceleration och broms? (Obs humor)
Det har gått bra, jag brukar betala ca 1200 i månaden, så 800 för grundförsäkringen och 400 för den rörliga delen där jag alltid hamnar i deras kategori "supersäker". Jag tycker inte att jag kör på något superlugnt sätt, utan lagom aggressivt och tar min rätt när det är lämpligt. Jag håller mig alltid 9 km/h över hastighetsgränsen (enligt GPS), förutom vid typ 30-zoner. Jag gör dock inte en massa plötsliga inbromsningar eller för hårda svängar i för hög fart, och jag håller avstånd till fordonen framför mig, så det är väl kanske därför jag har så hög "körscore" (sämsta jag har haft är 95, där 100 är bäst, och 95 är gränsen för "supersäker").
Angående sätt att lura tekniken så har jag ingen aning om hur det kan fungera. Den skall enligt uppgift läsa av data från bilen när man kör, vilket jag gissar innefattar saker som hur man gasar, bromsar och svänger. Huruvida den även har en accelerometer inbyggd i sig eller ej har jag ingen aning om, men om den har det så skulle din idé om att lägga den i någon form av gelé att fungera, rent teoertiskt. I praktiken kommer den dock inte att uppmäta speciellt mycket lägre acceleration än din bil när du bromsar, eftersom det blir alldeles för kort sträcka som den kan röra sig inom bilen.