2021-09-20, 20:56
Medlem
FarbrorFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är själv nationalist och vill behålla svenska värden. Just nu kommer jag att rösta SD men jag följer naturligtvis utvecklingen av AfS. Problemet för AfS är och förblir hur dom bemöts eller icke bemöts av massmedia.
Det är detta som är grejen med AfS, de struntar i hur de bemöts av skitmedia. Ledningen vet att skitmedia hatar dem och kommer kalla dem för [in med invektiv här] oavsett vad partiet gör eller säger.
Deras svar är och har alltid varit, "Jaha?!"
Citera
2021-09-20, 21:23
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFrank
Det är detta som är grejen med AfS, de struntar i hur de bemöts av skitmedia. Ledningen vet att skitmedia hatar dem och kommer kalla dem för [in med invektiv här] oavsett vad partiet gör eller säger.
Ja! Det är enda partiet som inte lägger sig platt för MSM.
Citera
2021-09-20, 21:56
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hormods
AfS däremot är ett luftslott.

Märks att du är rädd, bra, din rädsla ger mig energi och viljan att göra ännu mer.

Tack. Skriv mer av din smörja och ge mig ännu mer energi att bekämpa dig och såna som du.
Citera
2021-09-20, 22:02
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det skulle vara häftigt om Afs tog upp judars inflytande i destruktiva områden i samhället.

Du menar att judar skulle ha ensamrätt över detta inflytande? Släpp judekortet och kolla istället på hur organiserade monopolkapitalister (oberoende av hudfärg) driver sin egna agenda. AfS borde se nyktert på det hela och förstå att kapitalstarka krafter vill bygga en världsregering där alla är slavar under deras förtryck och profit. AfS måste belysa farorna med monopolkapitalismen och visa att det finns en frihetlig höger med nationalistiska värderingar som kämpar för den lilla människan oavsett klasstillhörighet.
Citera
2021-09-20, 22:08
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Varför i helvete måste Afs- och SD-väljare bråka med varandra?! Vi är ju på samma sida mot etablisemnaget! Ett etablisemang som älskar splittringen i den Sverigevänliga rörelsen.

För att SD består av många gamla sjupartister, de är nykomlingar hos SD.
AfS är gamla SD, det riktiga SD, vi som lyfte in SD i Riksdagen och sedan blev huggna i ryggen av Liberalen Richard Jomshof, MUF:aren Jimmie Åkesson, Liberala Judinnan Paula Bieler, Grisbonden Expo Karlsson med flera.

Samma sorts early adopters som innan.
De som kommer och bråkar är dessa Ny-SD muppar som inte var med i kampen att få in SD som på den tiden röstade SD, sjusovare som inte vaknat förrens nu och har någon sorts idolkult när det kommer till MUF:aren Åkesson, som inte ser hur Åkesson spelat de, de borde sett att det var något fel på Åkesson när han kastade ut folk på helt patetiska grunder, de borde sett det med hela SDUaffären (som ledde till AfS) och de borde verkligen sett det hur de mobbade ut eldsjälen Thoralf Alfsson, en av de som verkligen var en av anledningarna till att SD ens finns i Riksdagen, samma sak med Mikael Jansson i AfS som är en annan anledning att SD ens finns i Riksdagen.

Men dessa muppar är ju inte äkta vara, de är late adopters som inte fattar nånting.
De fattar dock att AfS är ett hot mot SD och försöker bekämpa något de inte borde bekämpa, de borde istället arbeta hårdare på att plocka röstare från både S och M. Istället slösar man bort resurser och tid på att attackera AfS som helt enkelt bara tar folk som inte alls borde rösta på SD för SD är inte alls det där hårda partiet som man vill, dvs. det som AfS är. Säkert 8% av de 25% som SD kan tänkas ha är folk som egentligen tycker som AfS och egentligen inte alls är SD. De bör givetvis rösta AfS men så försöker vissa Ny-SD puritaner som dessa i tråden som är här och bråkar övertyga folk om att de inte ska rösta AfS istället för att gå och vinna nya S och M röster, de skulle vinna mer på att ta såna röster än att förlora någon eller några procent till AfS.

Om det inte är så att SD egentligen är just det där Socialliberala partiet som många av oss misstänker.
Dvs. en del av Åttaklövern.

Åkessons senaste dissar av Ungern och Polen är ännu ett gäng strån på kamelens rygg...
Things that makes you go Hmmmm...
https://www.youtube.com/watch?v=XF2ayWcJfxo
Citera
2021-09-20, 22:18
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:

Exaaaaakt! SD ville bli rumsrena och få etablissemanget på sin sida. Jag klandrar dem inte då de säkerligen hade en god baktanke. Problemet blev att partiet sparkade ut halva sin medlemskår, rekryterade systempolitiker och gjorde avkall från sina ideal.

Det AfS gör nu skulle SD ha gjort ifrån första början. Man skulle ha sparkat uppåt och aldrig ha gjort avkall för vem man var och vad man hade för visioner.

Idag är SD med Mattias Karlsson i spetsen så degenererade att de använder samma avdankade metoder mot AfS som etablissemanget använde sig av mot SD. SD är det gamla mobboffret som blev den nya mobbaren.

Så jag hoppas att människor i Sverige och speciellt Sverigedemokrater förstår vidden av uttrycket ”att dränera träsket”, alltså det som Alternativ för Sverige alltid pratar om. Vi måste få bort parasiterna i transferiatet och krossa deras värdegrundsdiktatur.
Citera
2021-09-20, 22:22
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:

Det är också för att AfS har en helt annan inställning också. AfS erkänner det etniska svenska folket vilket inget annat parti gör. Det gör att vi inte behöver komma med märkliga förklaringar och försvar för allt, vi kan gå på offensiven istället.

När man blir kallad rasist/nazist av någon så är det bara att svara med: Om det innebär att man vill stoppa massvåldtäkter, terrordåd, dagliga skjutningar, klanvälden, no-go-zoner, massivt bidragsfuskande, bombdåd osv., då är jag väl rasist/nazist. Frågan är varför du inte är rasist/nazist? Finner du njutning i att afghaner våldtar 12-åringar på löpande band?

Börja aldrig försvara dig med "men jag har invandrare som kompisar, min kusin är homo, jag drar inte alla över en kam". Alltid anfall!
Citera
2021-09-20, 22:24
Medlem
Drozds avatar
Citat:

Jag tror också att detta är rätt väg att gå för AfS. Det finns definitivt en misstro mot media som är utbredd nog för att "göra en Trump" även i Sverige. Ju mer demoniserad man blir av media, desto fler anhängare får man osv...
Tvärtemot vad SD gjort mao. som fortfarande inbillar sig att DN och AB ska börja gilla dem om de sparkar alla som sagt "blatte" någon .
Citera
2021-09-20, 22:34
Medlem
Citat:
Varför i helvete måste Afs- och SD-väljare bråka med varandra?! Vi är ju på samma sida mot etablisemnaget! Ett etablisemang som älskar splittringen i den Sverigevänliga rörelsen.

Citat:
Om Afs får 3 procent i valet 22 och tar dessa röster från SD, så blir det kanske en till regering med Löfven och häxan Lööf som samarbetspartner, hur många här vill det?

Å ena sidan manar du till att folk från SD och AfS ska sluta bråka, men direkt i nästa inlägg försöker du skrämma folk från att rösta på AfS, vilket lär leda till en reaktion från AfS-folk och så är "bråket" igång. Vill du ha tjafs eller inte?

Jag menar personligen att det är mycket viktigt att få in ett radikalare parti, och om SD minskar på grund av det är det SDs eget fel. Folk har ingen skyldighet över huvud taget att rösta på SD, det är något som SD måste göra sig förtjänta av. Om folk inte har förtroende för SD längre och röstar på AfS så är det deras val och något SD som parti och SD-inbitna väljare får finna sig i. SD äger inte invandringskritiker, och i synnerhet inte nationalister.
Senast redigerad av Patch1 2021-09-20 kl. 22:37.
Citera
2021-09-20, 22:38
Medlem
1.25% av medlemmarna i Svenska Kyrkan vill att Svenska Kyrkan ska vara kristen.
Det är hoppingivande!
Citera
2021-09-20, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Bygga luftslott? Är det någon som leker allvetare och siare så är det du. SD fick 1,74% (4 mandat) i kyrkovalet 2005. Fem år senare så fick de 5.7% i riksdagsvalet. Så din tes att ett litet marginaliserat parti inte skulle kunna bli ett riksdagsparti stämmer inte.

Sen jämför du äpplen med päron. När SD dök upp så ”ägde” dem invandringspolitiken ja. De gör inte det längre. AfS driver återvandring, Swexit och platt skatt. Tre viktiga frågor som kommer att tilltala fler svenskar med tiden. Sverige är dessutom helt förändrat i grunden sedan SD kom in i riksdagen vilket gör att nationalistiska strömningar kommer att öka i framtiden, med största sannolikhet. AfS är ett exempel. De kan fungera som ett verktyg i en radikaliseringsprocess för att kunna upprätta en ny svensk nationalistisk regering.

SD behöver samarbetspartier som AfS. Alltså partier vars politiker som i alla lägen kämpar för sitt folk. Att förlita sig på korrupta systempartier med politiker som bara vill leva gott på transferiatets allmosor är inga partier som bör ingå i en framtida regering. Vi behöver bygga nytt. Så ska du rikta någon kritik i det här fallet så gör det mot M och KD istället. De som fortsätter att dansa efter vänsterliberala etablissemangets pipa. Eller du kanske gillar tanken? Det verkar fan inte bättre med tanke på att du gör allt för att förhindra en sund nationalistisk tillväxt i Sverige genom att skriva massa skit i den här tråden.

Eller siktar SD:aren ifråga på egen majoritet till nästa riksdagsval?
Tror du på allvar att ett mandat i kyrkovalet är en garanti för att komma in i riksdagen? Berätta vilken naturlag som säger det? SD blev inte ett riksdagsparti bara för att de kom in i ett betydelselöst kyrkoval 2001. De kom in för att de kunde växa i lugn och ro samtidigt som man hade organisation, struktur, reformerat parti samtidigt som migrationsvansinnet tilltog.

AfS äger inte invandringsfrågan eftersom de inte ens mäktar med att bli större än kris-liberalerna i ett betydelselöst kyrkoval där 17,5 procent i valdeltagande inte ens kan ge afs fler mandat utan att de måste snylta på befintliga SD-röster.

Vem ska afs samarbeta med för att nå 51 procent? SD+afs+nmr kommer aldrig få 51 procent hur mycket du än drömmer om det.
Citera
2021-09-20, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Det är ju bara ett antagande som du framför som det inte finns någon bäring i. Jag kan hävda att Vänsterpartiet har ännu mindre medlemmar i Svenska kyrkan än SD och AfS. Jag tror förvisso att det ligger mer sanning bakom mitt antagande än ditt men jag är tillräckligt ödmjuk för att kalla det ett antagande till skillnad ifrån din hörsägen-metodik.
Skillnaden är att V har fler röstar att hämta i kyrkovalet eftersom man kan kannibalisera på sossarnas 30 procent.

AfS kunde bara kannibalisera på SD:s 9 procent i en kyrka där alltfler nationella lämnar och mister rösträtt.

Det är inte ett antagande som jag gör. Det är fakta och det visade sig i rösträkningen när SD och afs tappade i procent ju högre valdeltagandet blev under kvällen. Det betyder alltså att ju högre valdeltagande så hade afs och sd sjunkit ännu mera vilket betyder att nationella röster är underrepresenterade i den röstberättigade populationen till kyrkovalet. Där har du faktan. Försök prata ifrån den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in