Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det känns väldigt "low energy" just nu. Händer det nåt?

Medlemsmöte för någon vecka sedan. Jodå.
Citera
2019-02-06, 11:33
Medlem
Får man nominera EU-kandidater eller ska partistyrelsen bestämma alltihopa?
Citera
2019-02-06, 13:10
Medlem
Citat:
Det känns väldigt "low energy" just nu. Händer det nåt?

Enormt svårt att få upp nån energi efter fiaskot i valet.
Citera
2019-02-06, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Det finns också väldigt många svenskar som inte känner till de viktigaste fakta om Sverige som man behöver känna till för att kunna göra ett fritt val i enlighet med vad man tror på. Fakta som jag syftar på omfattar bland annat invandringens processer, sammansättning, innehåll och kvantiteter, integration i siffror, kostnader för invandring, kostnader för integration, brottslighet efter ursprung, typ och antal, människors attityder till viktiga samhällsfrågor efter ursprung, lagens mening i förhållande till olika grupper, välfärdssatsningar i förhållande till olika grupper, och så vidare. Kort sagt så vet genomsnittssvensken inget om sitt eget land. De allra flesta skulle självklart inte rösta tvärtemot sina övertygelser om de hade kunskap om fakta.

Och som jag tidigare har påpekat så spelar media en avgörande roll för att hålla folk i okunskap, en roll som de spelar medvetet och systematiskt.

Men att folk röstar som de gör är ju svårt att förklara om man måste falla tillbaka på att SD är dåliga. Eller hur! Jag tycker själv inte om SD men det är inte det som är huvudförklaringen, utan det är att folk inte har fakta klara för sig.

Tre av politikens järnlagar

Det finns ett antal fundamentala lagar i livet och i politiken som man hela tiden måste hålla i minnet. De styr i alla tider och under alla förhållanden.

Den första är att halva befolkningen har en lägre IQ (eller förmåga att komma ihåg och behandla komplicerad information) än genomsnittet.

Den andra lagen är att människor litar på att man inte ljuger för dem. Man utgår från att löften ska hållas.

Man kan ju invända att den andra lagen inte stämmer eftersom en politiker som ljuger och bryter löften förr eller senare förlorar folks förtroende. Men om media som normalt ska har till uppgift att granska och avslöja uppenbara lögner inte gör det utan döljer eller bortförklarar lögnerna. Ja då kommer man in på den tredje lagen.

Människor glömmer relevant information och viktiga frågor om de inte blir påminda om dem.
Citera
2019-02-06, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruina.Imperi
Jag skulle bli ytterst besviken om Afs inte ställer upp lokalt eller i landstinget i nästkommande val när det gäller Stockholm. Här har man en guldchans. Läs om hur SD fungerar i Stockholm....

(FB) SD Stockholms stad

Menar du att AFS också ska satsa på korruption, sexskandaler och massor av bögar? Enligt insatta bedömare så är ju det essensen av SD Stockholms stad...
Citera
2019-02-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Men om media som normalt ska har till uppgift att granska och avslöja uppenbara lögner inte gör det utan döljer eller bortförklarar lögnerna. Ja då kommer man in på den tredje lagen.

När och var har media fungerat så som du påstår att den normalt ska fungera?

Sedan massmedia verkligen slog igenom under andra halvan av 1800-talet och blev massmedia med dagstidningar som nådde stora delar av befolkningen, och böcker som trycktes i massor och köptes av massorna, så har judar haft ett mycket starkt inflytande över denna massmedia i hela västvärlden. När radio slog igenom så hade de redan en dominerande position och blev än mer dominerande inom det nya radiomediet. Hollywood skapades och byggdes från grunden av judar och har styrts av dem sedan dess. Redan från början när TV, det mest kraftfulla och skadliga mediet av dem alla, slog igenom efter kriget så dominerade judarna även detta.

Judarna har dominerat och styrt merparten av all massmedia i merparten av västvärlden sedan innan år 1900. I praktiken så har alltså massmedia dominerats av judar sedan starten, så länge som modern massmedia har existerat, vilket är ungefär sedan mitten av 1800-talet och framåt.

Det är alltså bara en mytologisk mem det här med att media normalt ska göra si eller så och egentligen borde vara objektiv och rättfärdig. Det har med vissa få undantag aldrig varit så.
Citera
2019-02-06, 14:02
Medlem
Citat:

Sedan massmedia verkligen slog igenom under andra halvan av 1800-talet och blev massmedia med dagstidningar som nådde stora delar av befolkningen, och böcker som trycktes i massor och köptes av massorna, så har judar haft ett mycket starkt inflytande över denna massmedia i hela västvärlden. När radio slog igenom så hade de redan en dominerande position och blev än mer dominerande inom det nya radiomediet. Hollywood skapades och byggdes från grunden av judar och har styrts av dem sedan dess. Redan från början när TV, det mest kraftfulla och skadliga mediet av dem alla, slog igenom efter kriget så dominerade judarna även detta.

Judarna har dominerat och styrt merparten av all massmedia i merparten av västvärlden sedan innan år 1900. I praktiken så har alltså massmedia dominerats av judar sedan starten, så länge som modern massmedia har existerat, vilket är ungefär sedan mitten av 1800-talet och framåt.

Det är alltså bara en mytologisk mem det här med att media normalt ska göra si eller så och egentligen borde vara objektiv och rättfärdig. Det har med vissa få undantag aldrig varit så.

Ska väl inte ge mig in i debatten om judar korrumperat massmedia genom att införa lögnens om koncept, men jag tror inte det.

Däremot så minns jag när Sverige faktiskt hade massmedia som fungerade som bevakare av politiken. Det var när det fanns ett antal olika ägare av media i Sverige. Nu domineras media av några stora mediablock/ägare och alla har i princip samma vänsterliberala agenda. Det var då ensidigheten kom in. Ett radikalt gepp kring mediafrågan vore om AfS införde lagstiftning som skapade mångfald inom ägandet. Samma intresse får bara äga ett utgivningsbevis. Sedan så kan man ju skatta skiten ur Google och Facebook som dränerar den svenska marknaden på reklampengar och som pumpar ut vänsterliberal propaganda och tystar oliktänkande.
Citera
2019-02-06, 14:21
Medlem
Citat:
Menar du att AFS också ska satsa på korruption, sexskandaler och massor av bögar? Enligt insatta bedömare så är ju det essensen av SD Stockholms stad...

Det är här som jag kan börja fundera över hur AfS bör agera. Som det nu är så har politiken utvecklats till ett eget skrå i Sverige. Politiken är en karriärväg och något som kan leda till goda ekonomiska belöningar för de som är lojala med den härskande politiska klassen.

Probelemet är alltså att hela systemet är korrupt. Ska man medverka i och dra nytta av ett korrupt system eller ska man försöka förändra/ slå sönder det?

Men om man inte ger sig in i lokalpolitiken så kan man inte få inflytande och säkra karriärmöjligheter på samma sätt som den övriga politiska klassen. Tänk på hur många sossar som gömts i den politiska klassens förläningar i t.ex. Stockholm där de lever gott på att producera propaganda och fatta för svenskarna destruktiva beslut. Detsamma gäller för i stort sett alla större kommuner i landet som kan fungera som karriärvägar för den politiska klassen. Denna klass av människor kommer att slåss som trängda djur om deras feta förläningar hotas.

Så frågan är om AfS ska spela spelet eller försöka välta brädet över ända?
Citera
2019-02-06, 14:40
Medlem
När kommer listan till EU-valet?
Citera
2019-02-06, 14:47
Medlem
Citat:
Men om media som normalt ska har till uppgift att granska och avslöja uppenbara lögner inte gör det utan döljer eller bortförklarar lögnerna. Ja då kommer man in på den tredje lagen.

Människor glömmer relevant information och viktiga frågor om de inte blir påminda om dem.

Ett flertal journalister och chefredaktörer ser det som sin uppgift att granska och avslöja SD:s lögner. Detta kan ta olika former. DN mörkade övergrepp mot flickor på en festival i Stockholm under sommaren 2015. Enligt Hanne Kjöller, då på DN, sade redaktören till henne att uppgifterna, även när de kommer från polisen, låter som SD-propaganda. Alltså lämnades det därhän.

Det AfS närstående Nordiskt Alternativhöger tillägnades en hel timmes granskning i Uppdrag Granskning.

Min poäng är att media absolut granskar och försöker hitta (SD-) lögner. Man kan ha synpunkter på denna granskning men det är något helt annat än att påstå att media inte granskar. Det gör de nämligen.

Citat:

[...]

Det enda jag håller med om här att det är en en mytologi att media ska vara objektiva. Tidigare så hade tidningar i USA tydliga namn. The ___ Democrat, The _____ Republican. Det fanns inte ens någon ansats till någon objektivitet.

Den här illusionen om att journalister av alla människor(!!!) skulle (kunna) vara neutrala måste dö och det illa kvickt. Media är en del av etablissemanget i Sverige och de lever på att detta inte påpekas. Motståndet mot att påpeka det uppenbara kan ta olika former. Det må vara via judeteorier så som ovan, det må vara med mer avancerade teoribyggen eller genom icke-teoretiska vinklingar också för all del.

En lustig sak jag kommer ihåg att en USA-korrespondent från SR sade var att Donald Trump "fått för sig" att media är en del av etablissemanget och hon var uppenbart skärrad på rösten av detta. Och jag förstår varför. Ju fler teoribyggen desto längre kan media fortsätta framhålla sin påstådda objektivitet. Dessa kan vara deras räddning.
Citera
2019-02-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ett flertal journalister och chefredaktörer ser det som sin uppgift att granska och avslöja SD:s lögner. Detta kan ta olika former. DN mörkade övergrepp mot flickor på en festival i Stockholm under sommaren 2015. Enligt Hanne Kjöller, då på DN, sade redaktören till henne att uppgifterna, även när de kommer från polisen, låter som SD-propaganda. Alltså lämnades det därhän.

Det AfS närstående Nordiskt Alternativhöger tillägnades en hel timmes granskning i Uppdrag Granskning.

Min poäng är att media absolut granskar och försöker hitta (SD-) lögner. Man kan ha synpunkter på denna granskning men det är något helt annat än att påstå att media inte granskar. Det gör de nämligen.

Det enda jag håller med om här att det är en en mytologi att media ska vara objektiva. Tidigare så hade tidningar i USA tydliga namn. The ___ Democrat, The _____ Republican. Det fanns inte ens någon ansats till någon objektivitet.

Den här illusionen om att journalister av alla människor(!!!) skulle (kunna) vara neutrala måste dö och det illa kvickt. Media är en del av etablissemanget i Sverige och de lever på att detta inte påpekas. Motståndet mot att påpeka det uppenbara kan ta olika former. Det må vara via judeteorier så som ovan, det må vara med mer avancerade teoribyggen eller genom icke-teoretiska vinklingar också för all del.

En lustig sak jag kommer ihåg att en USA-korrespondent från SR sade var att Donald Trump "fått för sig" att media är en del av etablissemanget och hon var uppenbart skärrad på rösten av detta. Och jag förstår varför. Ju fler teoribyggen desto längre kan media fortsätta framhålla sin påstådda objektivitet. Dessa kan vara deras räddning.

Min huvudpoäng är att en bildad svensk förr i världen kunde hålla sig med SvD och DN hemma och sedan läsa DI på jobbet för att få en balanserad bild av verkligheten. Numera är alla drakar kontrollerade PR megafoner för samma intressen.
Citera
2019-02-06, 15:02
Medlem
Citat:
Min huvudpoäng är att en bildad svensk förr i världen kunde hålla sig med SvD och DN hemma och sedan läsa DI på jobbet för att få en balanserad bild av verkligheten. Numera är alla drakar kontrollerade PR megafoner för samma intressen.

Jag undrar vad du menar med "kontrollerade". Behöver Negra Efendic på SvD kontrolleras så att hon skriver propaganda för de afghanska flyktingbarnen. Som jag ser det: uppenbarligen inte.

Vi har haft denna diskussion tidigare. Vad vi ser är inte någon kontroll, vad vi ser är en avsaknad av kontroll. Utan någon kontroll alls så skulle propagandan bli i det närmaste löjeväckande. Nästan varje reportage skulle vara ett sådant som det från Efendic, blandat med feminsm. Näringslivsrapporteringen skulle handla uteslutande om kvinnor och rasifierade kroppar i bolagsstyrelser samt företagens klimatattityd.

Diverse program på P3 är ett exempel på när minimal kontroll utövas. Jag kallar det psykopatvänster.

Skulle du och jag plötsligt få jobb som chefredaktörer på någon av tidningarna du nämner skulle vi få ett rent helvete. Inte från "ägare", utan från reportrar och övriga anställda. Kultur-redaktionen skulle vara redo att få till fysisk attack och dessa personer är så radikala att de skulle förgifta din lunchlåda.

Ett exempel på faktisk kontroll är Fox News i USA. Denna kanal är en kanal som lutar rejält åt det republikanska partiet. Detta är medvetet eftersom det finns en marknad för det. Kontroll utövas. Detta kunde man se även i primärvalet under 2015 och 2016. De försökte utöva kontroll mot Trump men han knäckte dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in