Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Men om media som normalt ska har till uppgift att granska och avslöja uppenbara lögner inte gör det utan döljer eller bortförklarar lögnerna. Ja då kommer man in på den tredje lagen.
Människor glömmer relevant information och viktiga frågor om de inte blir påminda om dem.
Ett flertal journalister och chefredaktörer ser det som sin uppgift att granska och avslöja SD:s lögner. Detta kan ta olika former. DN mörkade övergrepp mot flickor på en festival i Stockholm under sommaren 2015. Enligt Hanne Kjöller, då på DN, sade redaktören till henne att uppgifterna, även när de kommer från polisen, låter som SD-propaganda. Alltså lämnades det därhän.
Det AfS närstående Nordiskt Alternativhöger tillägnades en hel timmes granskning i Uppdrag Granskning.
Min poäng är att media absolut granskar och försöker hitta (SD-) lögner. Man kan ha synpunkter på denna granskning men det är något helt annat än att påstå att media inte granskar. Det gör de nämligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
När och var har media fungerat så som du påstår att den normalt ska fungera?
Sedan massmedia verkligen slog igenom under andra halvan av 1800-talet och blev massmedia med dagstidningar som nådde stora delar av befolkningen, och böcker som trycktes i massor och köptes av massorna, så har judar haft ett mycket starkt inflytande över denna massmedia i hela västvärlden. När radio slog igenom så hade de redan en dominerande position och blev än mer dominerande inom det nya radiomediet. Hollywood skapades och byggdes från grunden av judar och har styrts av dem sedan dess. Redan från början när TV, det mest kraftfulla och skadliga mediet av dem alla, slog igenom efter kriget så dominerade judarna även detta.
[...]
Det är alltså bara en mytologisk mem det här med att media normalt ska göra si eller så och egentligen borde vara objektiv och rättfärdig. Det har med vissa få undantag aldrig varit så.
Det enda jag håller med om här att det är en en mytologi att media ska vara objektiva. Tidigare så hade tidningar i USA tydliga namn. The ___ Democrat, The _____ Republican. Det fanns inte ens någon ansats till någon objektivitet.
Den här illusionen om att journalister av alla människor(!!!) skulle (kunna) vara neutrala måste dö och det illa kvickt. Media är en del av etablissemanget i Sverige och de lever på att detta inte påpekas. Motståndet mot att påpeka det uppenbara kan ta olika former. Det må vara via judeteorier så som ovan, det må vara med mer avancerade teoribyggen eller genom icke-teoretiska vinklingar också för all del.
En lustig sak jag kommer ihåg att en USA-korrespondent från SR sade var att Donald Trump "fått för sig" att media är en del av etablissemanget och hon var uppenbart skärrad på rösten av detta. Och jag förstår varför. Ju fler teoribyggen desto längre kan media fortsätta framhålla sin påstådda objektivitet. Dessa kan vara deras räddning.