Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-10, 21:55
  #13
Medlem
Disciplinas avatar
Jag har länge imponerats av hur Religion modereras. Notera nu att bäst moderering inte nödvändigtvis är synonymt med mest kvalitativa inlägg, det beror ju också väldigt mycket på skribenterna, men moderatorerna på det forumet gör verkligen ett hästjobb med att rensa och framför allt styra diskussionerna så att det blir en bra variation i trådarna. Med tanke på hur lätt ämnet blir infekterat så ser forumet också anmärkningsvärt bra ut.

Annars har jag väl länge beklagat mig över hur /f150 är en slaskhink och det har det ju också förblivit. Finns säkert andra forum som når ner till samma nivå (I&I, AB&K?) men det är främst det jag har erfarenhet av.
Citera
2017-02-12, 08:01
  #14
Medlem
Aktuella brottsfall

Mest för att modsen själva har skrivit

"Exempel på sådant som inte hör hemma i forumsdelen är allmänna diskussioner om brottsstatistik, etnicitet, journalistik, politik, brottsförebyggande så länge det inte återknyts till det specifika fallet och för diskussionen framåt."


Men endå är dom enda trådarna man kan följa dom som behandlar svennar, för alla andra dränks massa inlägg gällande I&I rasse-snack, och tydligen krävs det enda att det skulle vara en blatte inblandad så får man gå hur off-topic som helst, och alltid inlägg som skulle passa bättre i I&I

Dvs det är knappast aktuella brottsfall som diskuterars där, vad gör modsen egentligen där? inte ett skit ja.

Fått varningar för att jag endast har sagt håll er till topic, medans själva inläggen som varit off-topic har varit kvar. Pantade mods, varför ens bli moderator om du inte kan hantera volymen?
Citera
2017-02-13, 14:26
  #15
Medlem
Håller med om att filosofiforumet är i särklass sämst, massa spam- och flumtrådar från samma typ av användare som tillåts spamma hur många trådar som helst. I värsta fall slängs de i papperskorgen utan några konsekvenser för spamanvändarna av vad jag vet. Många borde bli helt avstängda därifrån.

Tillägg: Tog en titt på forumet nu, och nu ser det faktiskt bättre ut. Men för inte så längesen var det en stor katastrof. Hoppas det fortsätter såhär.
__________________
Senast redigerad av ABC. 2017-02-13 kl. 14:32.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback