Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 03:31
  #2641
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Det verkar som om du inte riktigt har förstått. Inlägget som den här tråden inleds med talar mycket tydligt om Örebro kommun. Det är alltså ingen del av Örebro.


Nu har ju inte Springare alla grova våldsbrott på sitt skrivbord även om du inbillar dig detta.
Det finns säkert fler utredare och chefer i Örebro kommun, så han har en del av grova brott på sitt skrivbord. Du kanske trodde att hålan Örebro hade en utredare bara eller?


Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Synd då för dig att Jerzy Sarnecki direkt efter att Springare postat sina påståenden gick ut och konstaterade att Springare hade rätt - att det varit känt sedan länge och fanns dokumenterat i 25 olika utredningar (vilka han däremot inte ville länka till eftersom ju Springare m fl klagar på bristen på offentliga rapporter).

Jaha, är detta din sk källa på min fråga? I så fall var det ju inte ens ett svar utan ett sätt att babbla bort frågeställningen. Men jag inser att du ingen källa har här. Bra där.
Citera
2017-03-23, 03:54
  #2642
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nu har ju inte Springare alla grova våldsbrott på sitt skrivbord även om du inbillar dig detta.
Det finns säkert fler utredare och chefer i Örebro kommun, så han har en del av grova brott på sitt skrivbord. Du kanske trodde att hålan Örebro hade en utredare bara eller?




Jaha, är detta din sk källa på min fråga? I så fall var det ju inte ens ett svar utan ett sätt att babbla bort frågeställningen. Men jag inser att du ingen källa har här. Bra där.

Men visst, i enstaka tillfällen kan väl även Springare ha fel. I skojarbolaget Allra, som lurar pensionärer och personer med språksvårigheter och som nyligen polisanmälts av såväl deras revisorer som Pensionsmyndigheten är ju idel svenskar i ledningen.

https://www.svd.se/hur-tankte-ni-ege...sla-avkastning
Citera
2017-03-23, 03:57
  #2643
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men visst, i enstaka tillfällen kan väl även Springare ha fel. I skojarbolaget Allra, som lurar pensionärer och personer med språksvårigheter och som nyligen polisanmälts av såväl deras revisorer som Pensionsmyndigheten är ju idel svenskar i ledningen.

https://www.svd.se/hur-tankte-ni-ege...sla-avkastning


Springare kryper till korset och ber om ursäkt skriver DN. Det hjälper nog inte skulle jag tippa på.
Han utreds ändå och är säkerligen en orsak till att regelverket skärps då det gäller poliser som driver politik.

Allra får du ta i passande tråd även om det är avskyvärt och det lägsta i bottenskrap man kan komma.
Åtal, fällande domar och återbetalning är ett krav här. Slopa skiten med skojarfonderna.
Citera
2017-03-23, 08:04
  #2644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nu har ju inte Springare alla grova våldsbrott på sitt skrivbord även om du inbillar dig detta.
Det finns säkert fler utredare och chefer i Örebro kommun, så han har en del av grova brott på sitt skrivbord. Du kanske trodde att hålan Örebro hade en utredare bara eller?




Jaha, är detta din sk källa på min fråga? I så fall var det ju inte ens ett svar utan ett sätt att babbla bort frågeställningen. Men jag inser att du ingen källa har här. Bra där.
Nej, det är inte min enda källa men visar på att om du ignorerar rabiata journalister så hittar du ett brett spektrum av källor som visar på samma sak. Bara det att du har ett faktafilter installerat som gör det meningslöst att ta dig på allvar.
Citera
2017-03-23, 08:36
  #2645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nu har ju inte Springare alla grova våldsbrott på sitt skrivbord även om du inbillar dig detta.
Det finns säkert fler utredare och chefer i Örebro kommun, så han har en del av grova brott på sitt skrivbord. Du kanske trodde att hålan Örebro hade en utredare bara eller?
Om jag frågar såhär istället: vad är din poäng? Har du någon?
Citera
2017-03-23, 13:57
  #2646
Medlem
Och du hatar Peter Springare av det enda skälet att han valt att avslöja dina vänner o idolers totala fiasko med det svenska samhällsexperimentet?
Hur tror du att din hatpropaganda ska kunna ha framgång?
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nu har ju inte Springare alla grova våldsbrott på sitt skrivbord även om du inbillar dig detta.
Det finns säkert fler utredare och chefer i Örebro kommun, så han har en del av grova brott på sitt skrivbord. Du kanske trodde att hålan Örebro hade en utredare bara eller?




Jaha, är detta din sk källa på min fråga? I så fall var det ju inte ens ett svar utan ett sätt att babbla bort frågeställningen. Men jag inser att du ingen källa har här. Bra där.
Citera
2017-03-23, 15:43
  #2647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nu har ju inte Springare alla grova våldsbrott på sitt skrivbord även om du inbillar dig detta.
Det finns säkert fler utredare och chefer i Örebro kommun, så han har en del av grova brott på sitt skrivbord. Du kanske trodde att hålan Örebro hade en utredare bara eller?
Här faller du rakt i metadiskussionsfellan.
Ingen har påstått att Springare har alla grova våldsbrott på sitt skrivbord.
Han har däremot kommit med ett anekdotisk bevis på empiriska bevis vi har visst sedan länge, nämligen att icke-västliga 1. och 2. Generations invandrare är gravt överrepresenterade i grova vålds och sexbrott.
Diskussionen som följer torde bli varför är det så?
Tyvärr blir det ingen diskussion kring huvudsaken, kun metadiskussioner kring Springares dolda motiv, sexuella preferenser, bara 2%, svenskar våldtar minsann också etc etc.
Vi VET att icke västliga är abnorm överrepresenterade, och att socioekonomiska årsaker utgör en liten del, men varför vändas inte varenda sten i jakten på årsaken? Varför undersöks inte kultur som ursprung för sexbrott? Varför verkar inte politikern komma till botten med problemet?
Citera
2017-03-23, 20:32
  #2648
Medlem
SvartEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Invandrare drar in pengar till affärsvärlden och fastighetsbolag genom att bo i sverige.
Nä, Man får omfördela svensons sura skattepengar till bostadsbolag och klädföretag.

Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Med tien får de jobb och drar själv in de pengar som går till affärsvärlden och fastighetsägare.
För att få ett jobb så måste det finnas ett behov av arbetskraft. Annars går dom på bidrag. dvs svensons sura skattepengar som omfördelas till bidragsparasiter. Men detta tillför inte landet sverige något. det genererar inga pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Av förtjänsten går också runt 50% till staten i skatt.
Administrationen av skatten kostar mer eftersom fler skall administreras. Och sverige har fortfarande inte fått in fler pengar i landet som vi kan leva för. Enbart export genererar pengar. förädling av tjänster omfördelar bara pengar. Bidrag likaså.

Kom igen nu kosto. NÅGOT har du väl snappat upp i skolan om inte annat. skolkade du på matte och sammhällskunskap ?
Citera
2017-03-24, 12:51
  #2649
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Den omdiskuterade polismannen Peter Springare anmäler sina chefer till Justitiekanslern.
”Myndigheten har konstant trakasserat och misskrediterat mig”, skriver Peter Springare i JK-anmälan.

Peter Springare skriver bland annat att polisledningen "felaktigt spridit information om att förundersökning under åklagares ledning mot mig har skett, genom misstanke av hets mot folkgrupp, vilket saknat all grund, också till följd av det jag skrivit på min Facebook”.
https://unvis.it/aftonbladet.se/nyhe...er-polischefer

Hans anmälan kommer alltså att nu ha grund. Blir intressant att se hur de nu ska kunna försvara detta.
Citera
2017-03-24, 13:00
  #2650
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hans anmälan kommer alltså att nu ha grund. Blir intressant att se hur de nu ska kunna försvara detta.

Hans anmälning har grund. Men JK kommer inte att våga ta i det här. Det lär inte bli nån utredning. Men jag hoppas att jag har fel. Skulle se fint ut att JK kritiserar polisen för att dom trakasserat en personal som begått ett tankebrott.

Men anledingen till att jag inte tror att det blir någon JK-utredning är att om JK skulle ge Springare rätt så kan alla medier följa efter. Anmäl på bara för alla uthängningar och shaming-kampanjer, och tar JK det vapnet ur regimmedias händer då vet vi inte vad som händer ;-)
__________________
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-03-24 kl. 13:02.
Citera
2017-03-24, 17:53
  #2651
Medlem
Johanna Fränden, levande bevis på att det är sant att blondiner ÄR korkade.
http://www.aftonbladet.se/a/g2GEq/pe...et-for-polisen
"Peter Springares uttalanden äventyrar förtroendet för polisen " okej rubriken är väl inte helt katastrofal, men sedan börjas det, ingenting i artikeln pekar på vad springare skulle göra för skada egentligen. Hon tar upp exempel från Frankrike, hur orättvist det är för svarta i Frankrike eftersom det är krav på id i Frankrike, negrer blir våldtagna av polisen, polisen använder ordet araber nedlåtande.
" Efter Peter Springares uttalanden den senaste tiden är den åsikten svårare att vifta bort.
Örebropolisens önskan om att förinta vänsterextrema journalister (läs: dagstidningsjournalister) tvingade honom till sist att göra en pudel, men förärade honom tusentals nya fans i internets träskmarker – samt en plats som krönikör på den främlingsfientliga sajten Nyheter idag.".
Här blir det förvirrande, från att hänvisa till orättvisan mot negrer gör hon helt plötsligt en jämförelse med att Springare vill utplåna journalister från vänsterkanten. Känns som att hon letade upp en häftig rubrik, sedan beklagade hon sig över hur synd det är om negrerna i Frankrike, för att jämföra detta med vänsterpatrask som leker journalister.
Anders, Osin och Johanna, vad fan har aftonbladet för krav på sina anställda som får yttra sig? Tragiskt att läsa, har Johanna ens gått ut högstadiet? Misstänker faktiskt att hon tillhör de mindre begåvade i samhället, allmänt kallat för utvecklingsstörda.
Citera
2017-03-25, 08:19
  #2652
Medlem
Referenshumlas avatar
Här är anmälan som han författat den till Justitiekanslern (JK):
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ore...n-mot-cheferna

Mycket intressant detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback