2017-02-15, 20:37
Medlem
pluto-s avatar
Ski-mask och baseballtr'a' om du har adressen.
Citera
2017-02-15, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Kan du inte sälja fakturan?
Köper inte prioritet finans upp fakturor osv?

De köper inte förfallna fakturor.
I normalfallet krävs att fakturan är såld innan den skickas till kunden. Bestrids fakturan och detta inte är enligt överenskommelse med kund måste återbetalning ske.
Citera
2017-02-15, 23:34
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluto-
Ski-mask och baseballtr'a' om du har adressen.

Man kommer inge längre med våld. På vissa kanske det hjälper men några cash får du ej se =) Slutar med att du får betala istället och det ordentligt, plus kåken för endast 12.000 kronor

Där av har vi avtal och civiliserat samhälle. Det här är inte Kurdistan, även om man ibland kan tro det.
Citera
2017-02-16, 07:57
Medlem
Här nedan på länken står det hur man går till väga när kunden inte vill betala. Man blir inte alls ruinerad om man vänder sig till Kronofogden och domstolarna.

http://www.driva-eget.se/guider/pengar/sa-gor-du-nar-kunden-inte-betalar
Citera
2017-02-19, 12:57
Medlem
skippers avatar
För hundra år sedan var jag en slarver och låg efter (aka sket i o betala) allt från tidningsprenumerationer till hyran. Det som slog mig var att när någon fodringsägare ringde och pratade med mig så fick de sina pengar. Det var så mycket lättare att skita i något fönsterkuvert med juridiskt dravel än när man hade en människa som motpart.

Testa att ringa upp kunden, berätta att du behöver dina pengar men inte egentligen orkar dra det genom KF och den faderullan. Var också lite flexibel om kunden vill dela upp betalningen i två delar.

12000 är ju ingen kioskvältar summa, så ni borde kunna lösa det utan att dra på extra utgifter.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in