2017-02-01, 17:44
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Nej, UK har begränsad jus soli och kräver att minst 1 förälder har uppehållstillstånd:

https://en.wikipedia.org/wiki/Jus_soli

Så nu har tanten 10 år på sig att få uppehållstillstånd i UK, då blir barnen medborgare.

Bra jobbat av USA, med andra ord, eftersom barnen hade blivit medborgare där automatiskt.
Citera
2017-02-01, 19:12
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det upphörde att vara ett Nigeriaproblem i samma ögonblick bordningen på ett USA-plan var ett faktum.

Och det upphörde att vara ett USA-problem i samma ögonblick de vände henne efter landning.
Citera
2017-02-01, 19:43
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Och det upphörde att vara ett USA-problem i samma ögonblick de vände henne efter landning.

Amerika-kontinuiteten valdes i samma ögonblick man valde att låta planet landa över huvud taget.
Varför fick endast den havande inreseförbud?

Hela planet var kontaminerat, men man valde ändock att "återbörda" endast EN av resenärerna. VARFÖR?
Trump can't answer that question, but maybe You can?

Where Trump fails, You Begin!

So, let's HEAR it: (Speak your mind NOW, or you may one day find yourself with Trumped Up charges, to which you'll have NO defence against)
Senast redigerad av Trolltestet 2017-02-01 kl. 19:50.
Citera
2017-02-01, 19:52
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Amerika-kontinuiteten valdes i samma ögonblick man valde att låta planet landa över huvud taget.
Varför fick endast den havande inreseförbud?

USA ger medborgarskap automatiskt till alla som föds i landet. Därför är de strikta med ALLA som är havande för de vill inte ha in gravida kvinnor som planerar att föda ankarbebisar i landet. Detta är inget speciellt fall utan normalt modus operandi. Kvinnan i fråga var i 24e veckan men med fyrlingar så hon såg troligen klart gravid ut. Då får man ofta inte komma in i USA.

Du kan bara googla detta fenomen. Finns en massa info. Här har du en läsvärd artikel:

http://www.sino-us.com/35/US-tightens-checks-on-pregnant-foreign-visitors-at-customs.html
Citera
2017-02-01, 20:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
USA ger medborgarskap automatiskt till alla som föds i landet.

Putin.,. hmm ursäkta.. Trump har alltså givit fingret till 4 nyfödda barn. enbart p.g.a. deras moders Ursprung.
Har vi tolkat dig Rätt här?
Putins. hrrrmpf jag menar Trump's kommande grillfelst där Han är huvudrättten, är NÄRA förestående.

Hans kommande krig med Kina, kommer säkerligen inte att späda på hans popularitet direkt.

U said WHAT?
Citera
2017-02-02, 11:59
Medlem
Tills inte för så länge sedan åkte nigerianer och andra personer från samväldet till Irland för att föda barnen där, om de inte hade brittiskt medborgarskap. Föds de i Irland får de medborgarskap där och kunde därigenom sedan automatiskt få ett brittiskt medborgarskap.

Jag tror att de har stoppat denna möjlighet nu, men jag är inte helt säker. En irländare berättade detta för mig.
Citera
2017-02-05, 00:45
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
U said WHAT?
I say you're full of shit and the harder you try, the stupider you look.

Nej.
Denna kvinna från - Nigeria - kunde ha blivit omfamnade av Brittiska NHS, men deras vård "dög inte" enligt hennes egen utsago, hon ville till US.

Trots riskerna att flyga höggravid, så gjorde hon det mot råd och uppmaning, sen skedde detta.

Jo.
Du förstår:
Man kan inte skylla allt på Ryssen, Dr Phil, svenska skolan, Trump eller invandrarna.

Ibland är sanningen så glasklar att enbart troll, som du, försöker förvränga - även om jag tycker att detta är en tragedi som man inte ska skratta eller göra narr av.

Så, nu:
Var det den Nigerianske kvinnans individuella val att avböja gratis Brittisk vård och gå emot alla råd om att flyga med sina fyrlingar till privatklinik i US som vi inte med säkerhet kan veta om den håller samma standard som NHS.

Jag ställer mig tveksam till att NHS inte hade kunnat hjälpa denna kvinna att förlösa sina fyrlingar, det är inte det mest komplicerade medicinska ingreppet som Storbritannien har tampats med, har jag svårt att föreställa mig.

Tell it like it is... tala ur tomteskägget, men utan att spåra ur i tomteluvan, håll dig till sanningen.

/Trolldräparen
Citera
2017-02-05, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
I say you're full of shit and the harder you try, the stupider you look.

Så, nu:
Var det den Nigerianske kvinnans individuella val att avböja gratis Brittisk vård och gå emot alla råd om att flyga med sina fyrlingar till privatklinik i US som vi inte med säkerhet kan veta om den håller samma standard som NHS.

Jag ställer mig tveksam till att NHS inte hade kunnat hjälpa denna kvinna att förlösa sina fyrlingar, det är inte det mest komplicerade medicinska ingreppet som Storbritannien har tampats med, har jag svårt att föreställa mig.

Tell it like it is... tala ur tomteskägget, men utan att spåra ur i tomteluvan, håll dig till sanningen.

/Trolldräparen

Lägg ifrån dig crack-pipan. Tror du seriöst att någon privatklinik i USA skulle förlösa en djungelapa från Nigeria med fyrlingar, utan försäkring?
Idiot.
Citera
2017-02-05, 03:05
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalFisting
Lägg ifrån dig crack-pipan. Tror du seriöst att någon privatklinik i USA skulle förlösa en *djungelapa från Nigeria med fyrlingar, utan försäkring?
Idiot.
Nej.
Det tror jag absolut inte, och har inte sagt heller.
*Du menar kvinna, antar jag.

Men inte ens med försäkring, det säger jag däremot nu.

Drick inte mer folkpiss nu, skaffa riktiga pungkulor istället för "pungkulor på burk", din analfabet.
Läs om, läs rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in