Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
U said WHAT?
I say you're full of shit and the harder you try, the stupider you look.
Nej.
Denna kvinna från - Nigeria - kunde ha blivit omfamnade av Brittiska NHS, men deras vård "dög inte" enligt hennes egen utsago, hon ville till US.
Trots riskerna att flyga höggravid, så gjorde hon det mot råd och uppmaning, sen skedde detta.
Jo.
Du förstår:
Man kan inte skylla allt på Ryssen, Dr Phil, svenska skolan, Trump eller invandrarna.
Ibland är sanningen så glasklar att enbart troll, som du, försöker förvränga - även om jag tycker att detta är en tragedi som man inte ska skratta eller göra narr av.
Så, nu:
Var det den Nigerianske kvinnans individuella val att avböja gratis Brittisk vård och gå emot alla råd om att flyga med sina fyrlingar till privatklinik i US som vi inte med säkerhet kan veta om den håller samma standard som NHS.
Jag ställer mig tveksam till att NHS inte hade kunnat hjälpa denna kvinna att förlösa sina fyrlingar, det är inte det mest komplicerade medicinska ingreppet som Storbritannien har tampats med, har jag svårt att föreställa mig.
Tell it like it is... tala ur tomteskägget, men utan att spåra ur i tomteluvan, håll dig till sanningen.
/Trolldräparen