2017-08-13, 22:35
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Möjligen. Det finns en logik i det hela. Det är helt uppenbart att hela den här #FireMcMaster grejen syftade till att få Bannon sparkad.

Så Breitbart vill få Bannon sparkad?

Citat:
Ursprungligen postat av Bannon
President Trump has told close associates that he believes Steve Bannon is behind damaging leaks about White House colleagues, putting the chief strategist's job in fresh jeopardy, sources close to the president tell me.

https://www.axios.com/steve-bannons-job-in-jeopardy-trump-suspects-him-of-leaking-2472208484.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4785896/Trump-reportedly-believes-Bannon-leaks.htmlhttp://www.breitbart.com/video/2017/08/13/scaramucci-trump-move-away-bannon-bart-nonsense/

Det är en icke-nyhet tror jag.

Tror Trump att Bannon läcker om McMaster? Ja.. kanske.
Ser Trump på det som något negativt ('damaging leaks' som Axios.com uttryckte det)? Troligen inte, iaf inte något mycket negativt.

Kelly verkar dock ha bra relationer med Trump och inte gilla Bannon så mycket. Så jag hoppas att han och Bannon hittar ett gemensamt språk.
Citera
2017-08-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Så Breitbart vill få Bannon sparkad?

Jag håller det inte för uteslutet.

Vad vi vet är följande: om det kommer till ett sådant läge att Trump behöver välja mellan McMaster och Bannon så är det med största sannolikhet Bannon som får gå. Detta är inte direkt kärnfysik.

Citat:
Kelly verkar dock ha bra relationer med Trump och inte gilla Bannon så mycket. Så jag hoppas att han och Bannon hittar ett gemensamt språk.

#FireMcMaster kampanjen är tänkt att motarbeta detta.
Citera
2017-08-13, 22:55
Medlem
DaEzzs avatar
Händelserna dvs Nazi/KKK/Alt-Right debaclet nu i helgen lär inte ha gjort Bannon mer politisk gångbar än tidigare.

Kanske blir ett bondeoffer av Trump inom kort mot bakgrund av det inträffade. Timingen lär knappast bli bättre.
Citera
2017-08-13, 23:07
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Händelserna dvs Nazi/KKK/Alt-Right debaclet nu i helgen lär inte ha gjort Bannon mer politisk gångbar än tidigare.

Kanske blir ett bondeoffer av Trump inom kort mot bakgrund av det inträffade. Timingen lär knappast bli bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag håller det inte för uteslutet.

Vad vi vet är följande: om det kommer till ett sådant läge att Trump behöver välja mellan McMaster och Bannon så är det med största sannolikhet Bannon som får gå. Detta är inte direkt kärnfysik.

#FireMcMaster kampanjen är tänkt att motarbeta detta.

Trump har varit ganska anti-McMaster. #fireMcMaster var den första gången (tror jag) Trump försvarade honom. Jag har svårt att se att han sparkar Bannon (som är både populär?? och inflytelserik bland "alt-right") när han inte kan ta avstånd från marginaliserade nazister (eller vilka de nu var) i Charlottesville.
Citera
2017-08-13, 23:25
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Trump har varit ganska anti-McMaster. #fireMcMaster var den första gången (tror jag) Trump försvarade honom. Jag har svårt att se att han sparkar Bannon (som är både populär?? och inflytelserik bland "alt-right") när han inte kan ta avstånd från marginaliserade nazister (eller vilka de nu var) i Charlottesville.

Återstår att se hur populär Bannon egentligen är. Det lär hur som helst inte vara någon i Trump´s inre cirkel som försvarar Bannon, snarare tvärt om.

Om Trump vill göra en tydlig markering efter den kritik han nu får för att slingra sig och inte visa ledarskap i vad som de facto är en allvarlig situation så ligger Bannon skrynkligt till.

Trump´s politiska motståndare och MSM använder Bannon som ett slagträ mot honom efter det som hänt. Bannon är just nu en belastning givet att han kan knytas till extremhögern. Och vad är det som säger att det inte händer något liknande snart igen?

Det finns en politisk dimension här. Om Trump vill distansera sig från extremhögern, flytta sig mer mot mitten och samtidigt ta tillbaka initiativet så har möjligheten att göra det uppenbarat sig nu.
Citera
2017-08-13, 23:31
Medlem
Citat:
Trump har varit ganska anti-McMaster. #fireMcMaster var den första gången (tror jag) Trump försvarade honom.

Han har inte sett någon anledning att göra det tidigare och han har inte alls varit anti-McMaster tidigare.

Citat:
Jag har svårt att se att han sparkar Bannon (som är både populär?? och inflytelserik bland "alt-right") när han inte kan ta avstånd från marginaliserade nazister (eller vilka de nu var) i Charlottesville.

Då har du fel. Nazister brukar försöka låtsas att de är Trumps bas samtidigt som de är emot honom på vad gäller nästan varje fråga.

Tvingas Trump välja ryker troligen Bannon. Detta är grundantagandet bakom kampanjen #FireMcMaster.

Du ser även att DaEzz säger samma sak som jag säger.
Citera
2017-08-15, 15:26
Medlem
SecundusSilents avatar
Han har väl en eller annan vecka kvar, då även Murdoch är ute efter honom – Murdoch som är en av Trumps viktigaste supportrar och inofficiella rådgivare. Således, dags börja packa.
Citera
2017-08-15, 20:45
Medlem
Bannons avatar
"Rupert Murdoch has repeatedly urged President Trump to fire him

It’s true that the chorus calling for Bannon’s ouster is larger and louder than it was four months ago. But the nationalist provocateur retains his grip on one of the most influential publications on the American right — and boasts the loyalty of some of the GOP’s big-money donors and members of Congress.

Bannon has deep personal ties with the billionaire Mercer family, who bankrolled much of Trump’s campaign. Somewhat ironically, Bannon — who rails against the influence of “globalist” bankers, and was painted as an anti-Semite in sworn testimony by his ex-wife — also enjoys the staunch approval of the (Sheldon Adelson–funded) Zionist Organization of America.

Bannon has reportedly told friends that he is considering the possibility that he’d be better able to advance his agenda on “the outside” — ostensibly because he’d have more latitude to coordinate attacks on the administration’s “globalists” for their various betrayals of the “forgotten” Americans.
"

http://nymag.com/daily/intelligencer/2017/08/white-house-wonders-if-its-safe-to-fire-steve-bannon.html
Citera
2017-08-15, 21:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Återstår att se hur populär Bannon egentligen är. Det lär hur som helst inte vara någon i Trump´s inre cirkel som försvarar Bannon, snarare tvärt om.

Om Trump vill göra en tydlig markering efter den kritik han nu får för att slingra sig och inte visa ledarskap i vad som de facto är en allvarlig situation så ligger Bannon skrynkligt till.

Trump´s politiska motståndare och MSM använder Bannon som ett slagträ mot honom efter det som hänt. Bannon är just nu en belastning givet att han kan knytas till extremhögern. Och vad är det som säger att det inte händer något liknande snart igen?

Det finns en politisk dimension här. Om Trump vill distansera sig från extremhögern, flytta sig mer mot mitten och samtidigt ta tillbaka initiativet så har möjligheten att göra det uppenbarat sig nu.

Att Trump skulle gå emot sin egen bas för att göra MSM och demokrater nöjda är en sanslöst dum idé.
Citera
2017-08-15, 22:47
Medlem
FlashyBears avatar
Trump om Bannon under dagens presskonferens.
http://thehill.com/homenews/administration/346667-trump-well-see-what-happens-with-bannon
Trump: 'We'll see what happens' with Bannon
Citat:
""I like Mr. Bannon; he's a friend of mine. But Mr. Bannon came on very late, you know that," Trump said in a news conference in New York City.

"I like him. He's a good man. He's not a racist, I can tell you that. He's a good person. He actually gets a very unfair press in that regard.

"But we'll see what happens with Mr. Bannon," Trump added. "But he's a good person, and I think the press treats him frankly very unfairly.""
Citera
2017-08-16, 22:16
Medlem
FlashyBears avatar
Delete.
Citera
2017-08-17, 07:16
Medlem
SecundusSilents avatar
Bannon lättar sitt hjärta, ringer upp vänsterbaska och talar ut - sågar bl a den gatudemonstrerande ytterhögern.

Jag ger honom cred för DFR Korea, där han har en rationell hållning som delas av i princip alla experter. Att han ringer upp en vänsterblaska handlar nog om att vänstern i stort sett är intellektuell (liksom han själv och intellektuella kan ofta inte tåla stolpskott), till skillnad från skräppressen inom högern, och att han kommer att få en korrekt återgivning.

"Bannon, who has been called the mastermind behind Donald Trump’s nationalist agenda, made the controversial and unsolicited remarks to Robert Kuttner, co-founder and co-editor of the American Prospect, a leftwing political magazine, in an interview published Wednesday.//It is unclear why Bannon chose to call Kuttner, who wrote that he had not requested the interview and was “stunned” to hear from him. However after publication stories circulated that Bannon was unaware he was providing an interview.//“We’re at economic war with China. It’s in all their literature. They’re not shy about saying what they’re doing.//Contradicting Trump’s threats of “fire and fury” on North Korea, Bannon said: “There’s no military solution [to North Korea’s nuclear threats], forget it.//Bannon dismissed the far right as “irrelevant”, Kuttner wrote, quoting the Trump aide as saying: “Ethno-nationalism – it’s losers. It’s a fringe element."
https://www.theguardian.com/us-news/2017/aug/17/steve-bannon-calls-far-right-losers-trump-warns-china-trade-war-american-prospect
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in