2017-02-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Istället för ett ärtigt dammsugarrör så kan du använda ett prestandahöjande stuprör, eller inte.

Vad exakt är det som är kass, och vart på systemet ?

Jo jag såg bilen och den har liksom inte avgasrör. Problem ett är att de va dyrt och kan spara pengar om man jag byggde egen. Man måste bära hem bilen om jag vill i släp och fixa kan ju inte bara köra nu.

Men okej jag tror att jag förstå bäst kolla affären som kan bilarna man ska köra.
Citera
2017-02-03, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GronGron
Jo jag såg bilen och den har liksom inte avgasrör. Problem ett är att de va dyrt och kan spara pengar om man jag byggde egen. Man måste bära hem bilen om jag vill i släp och fixa kan ju inte bara köra nu.

Men okej jag tror att jag förstå bäst kolla affären som kan bilarna man ska köra.

Skulle vara intressant om någon kunde översätta detta till svenska, genuint intressarad vad som menas.

Lycka till.
Citera
2017-02-03, 17:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av or99
Skulle vara intressant om någon kunde översätta detta till svenska, genuint intressarad vad som menas.

Lycka till.

Man får läsa mellan raderna. GronGron har sett en bil stående utefter vägen med trasigt avgasrör. Nu tänkte han sno den och köra hem den på släpkärra.

@GronGron: Avgasrör finns på Biltema eller du kan köpa billigare på nätet på t.ex Mister Auto.
Ett avgassystem består ju av flera delar:

Katalysator
Mellandämpare
Bakre ljuddämpare

Är alla delar trasiga eller bara en?

Min bror byggde en ljuddämpare i rostfritt stål men det var till en VW-bubbla och han hade tillgång till svets.
Citera
2017-02-03, 19:33
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Man får läsa mellan raderna. GronGron har sett en bil stående utefter vägen med trasigt avgasrör. Nu tänkte han sno den och köra hem den på släpkärra.

@GronGron: Avgasrör finns på Biltema eller du kan köpa billigare på nätet på t.ex Mister Auto.
Ett avgassystem består ju av flera delar:

Katalysator
Mellandämpare
Bakre ljuddämpare

Är alla delar trasiga eller bara en?

Min bror byggde en ljuddämpare i rostfritt stål men det var till en VW-bubbla och han hade tillgång till svets.

Jo precis - jag undrar också vad exakt problemet är - är hela skiten totalt genomrostad som om det spenderat 20 år i saltslasksörja - eller är det ett litet läckage någonstans? Isåfall kanske det bara är i en skarv som kan tätas genom ett drag med svetsen - utan att någon del faktiskt behöver bytas?

Tråkigt om det är läckage i grenröret - och klåparen köper sig ett nytt system från katalysatorn och bakåt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in