2017-01-29, 18:04
Medlem
Ålder: 20
Längd: 183 cm
Vikt: 58 Kg

Tidigare erfarenheter
CB
Tjack
Kokain
Ecstasy

Substans:
LSD

Dos:
1 lapp (180ug)

Först och främst vill jag ursäkta om det kanske är en lite "luddig" tripp-Rapport, Satt hela förra kvällen och skrev rapporten, när jag skulle posta hände något och all text gick förlorad, satte mig nu och skrev om allting, ha även i åtanke att detta är min första tripp rapport.

20:00:
Detta var första gången jag provade någon psykedelisk drog, Var med en vän vi kan kalla Alfons, och jag hade precis löst en lapp av en gammal kompis.
Jag var sjukt taggad men jag ville ej trippa i min lägenhet då jag bor mitt inne i stan, så vi kontaktade en annan kompis, som vi kan kalla Peter, Och hörde med honom ifall det var lungt att trippa hos honom, det var okej. Ivrigt rörde vi oss först till hemköp för att köpa med lite läsk, chips, osv.
20:30
När vi kom fram till Peter gick jag direkt in till vardagsrummet, tog ut aluminiumfolie-bollen, där påsen med lappen låg.
La den under tungan och satte sedan på lite musik på Peters högtalare,
Varken Alfons eller Peter skulle ta något, de skulle endast hålla koll på mig under natten.
21:00-22:00
Nu kände jag att något började hända, kände mig euforisk och gladare helt enkelt, gick ut för att ta en cigg, när jag nästan rökt klart på balkongen så kände jag hur det verkligen kickade in, påväg in kollade jag mig i spegeln och såg hur mina pupiller hade vuxit något enormt, nu tänkte jag "Jaa, nu kommer strax hallisar" osv..
Jag lade mig i soffan i vardagsrummet och Peter och Alfons satte på lite musik igen
Jag märkte hur väggarna i vardagsrummet började "andas" till takt utav musiken.
Det var nån trip låt Alfons satt på, nån med Sphongle eller liknande, jag märkte verkligen hur musiken gjorde trippen och vad jag såg och kände allmänt, intensivare.. Efter 5-6 min kände jag att det blev för mycket, och bad dem stänga av.
Det var nu jag började se min första riktiga hallucination, Jag tittade upp emot Peter då jag tyckte att han rörde sig i min ögonvrå, det jag såg var Peter sitta och titta ner i sitt knä, medans hans arm som var på min "sida" skakade mot mig samtidigt som hans han höll i en fjärrkontroll, typ som att jag var en TV, och att han försökte byta kanal på mig.
Jag sa till honom att lägga av, och på 2 sekunder försvann armen med kontrollen och han tittade upp på mig, med en frågande blick, och undrade vad jag pratade om..
Jag trodde inte att man kunde se hallisar som såg så "verkliga" ut.. så jag sa till honom att jag fattar att han försöker få mig att tro att jag trippar, och att han inte ska göra om det..
Efter 20-30 sekunder ser jag något i ögonvrån igen, då kollar jag på Peter ännu en gång, och ser exakt samma sak, hans arm skakar mot mig med en fjärrkontroll i handen.
Nu blev jag arg, och sa till honom att lägga av på riktigt, hans arm slutade skaka och han ställde sig upp och tittade oroande på mig, "vilken jävla fjärrkontroll?"
Jag gick till hans fotölj, tog fjärrkontrollen, och lade den under soffan jag satt på..
Efter 1 minut, såg jag något i ögonvrån igen.. Jag tittade mot Peter igen och såg exakt samma rörelse, med hans arm och fjärrkontrollen som han pekade mot mig..
Jag blev nästan rädd och skrek "NEJ" ... då jag visste att jag lagt undan kontrollen, jag reste mig och gick till Peters fortölj, "han" slutade med armen, jag kollade efter en kontroll men hittade ingen, kollade under soffan där jag lagt undan den förut, och där låg den..
Nu började jag istället skratta lite för jag insåg att det var LSD;ets verk.
Jag hade glömt bort att jag bad dem stänga av musiken, då jag under hela tiden hört en melodi med en kvinnlig röst till, jag tänkte "vad är detta för random musik?"
-Sätt på min tripp-lista, vad e detta ens för musik?
Alfons och Peter kollade oroande på mig igen, och förklarade att dem stängde av musiken när jag sa till dem för ca 20-30 min sen.
Jag trodde dem höll på o få mig att tro att jag trippade igen, tillslut visade dem att musiken var pausad, dem satte på någon låt och då hörde jag melodin i mitt huvud svagt i bakgrunden, och sedan musiken dem satte på i högtalarna..

23:00-01:00
Under denna tiden av trippen tappade jag allt. Helt plötsligt kändes det inte som verkliga livet längre, Jag var i en dröm som jag själv styrde. Jag kunde få "drömmen" ljusare igenom att tänka på vänner samtidigt som jag sade deras namn. Vissa namn gjorde min verklighet ljusare än andra namn. Jag satt och rabblade upp namn på vänner (även gamla vänner som jag inte snackat med på år) och för varje namn jag sade så fick jag mer kontroll över "drömmen" och jag såg allt "klarare"

03:00 (Snetrippen)
Jag vaknar upp i en säng i ett mörkt rum, jag känner mig inte alls som mig själv, jag kom inte ens ihåg att jag gått och lagt mig.
Jag känner mig otroligt svag och smal, jag tittar på mina händer, och ser att mina händer blivit pyttesmå, mina armar är pinn-smala, och mina ben såg ut som endast skelett och skinn,
Jag blir orolig och undrar vad som har hänt, jag tittar på Alfons som ligger på en madrass jämte min säng, det första jag ser är hans ansikte förlora all sin färg och han börjar "tyna bort"
Jag får panik och reser mig upp, tittar mig runt omkring och allt håller på o smälta samman.. Samtidigt som jag har denna paniken så börjar jag känna ett tryck i hjärnan som blir tyngre och tyngre, Jag väcker Alfons och Peter, deras ansikten ser inte alls ut som dem brukar, och dem beter sig sjukt annorlunda, jag börjar märka att om jag inte spänner mig till 100% samt trycker så hårt jag kan på sidorna av huvudet så förlorar jag hudfärg och så blir jag smalare och smalare, som ifall att jag höll på att tyna bort, Jag trodde för stunden att jag hamnat i en dimension där min hjärna var centrum av hela världen, och att mina vänner endast var i mitt huvud, och att dem ville få mig att dö.
Upprepande gånger försökte dem få mig att sluta spänna mig och sluta trycka på mitt huvud, Jag trodde dem ville få mig att tyna bort. Jag vägrade låta dem vinna, så jag sprang ut i hopp om att hitta en annan människa, mina vänner jagar mig och försöker få in mig i huset igen, Jag lyckas väcka en granne och ber han ringa ambulans då jag håller på att dö.
Jag fortsätter spänna mig och trycka på huvudet för att hålla mig vid liv, ambulansen kommer, dem kör mig till sjukhus. Och när jag kommer fram till sjukhuset så är det 5-10 läkare/assistenter osv osv, och varenda en har sjukt förvrängda ansikten.
Dem verkade inte ta mig på allvar, och dem ville samma sak som mina vänner. Att jag skulle sluta spänna mig och sluta trycka på huvudet.
Jag fick för mig att jag hamnat i helvetets dimension där allas mål var att få mig att ge upp och dö.
Läkarna ville ge mig sprutor med lugnande, vägrade då jag på riktigt trodde att dem skulle spruta in något som skulle döda mig.
Efter att jag suttit och spänt mig och tryckt på huvudet i 40 min på sjukhuset så orkade jag inte mer och slutade.. och märkte då att inget hände, jag höll inte längre på att tyna bort osv...
Var tvungen att spendera ett dygn på sjukhuset och ja... jag har rätt stor ångest nu att jag inte lyssnade på mina polare..

Utvärdering:
Jag ger själva trippen (innan jag somnade) 8/10 , tror det var en lite för stor dos för just mig. Men det var sjukt häftigt att uppleva effekterna av LSD, innan jag deckade då.
Däremot så var snetrippen en riktigt hemsk upplevelse (uppenbarligen)
Misstaget/problemet var att jag glömde bort att jag trippade, Paniken som uppstod när jag vaknade och glömde bort att jag var på LSD..

Så ye, torskade ner mig själv i onödan och höll ett tag tydligen på att strypa Alfons pga att jag trodde att han försökte döda mig.

En positiv sak jag fått ut av trippen dock, är att jag ser min kropp på ett annat sätt, förut tyckte jag att jag såg "normal" ut på armar, ben osv. även fast jag vetat om att jag varit väldigt underviktig. Nu så känner jag och har nästan ångest över hur underviktig jag är, så har nu blivit motiverad till att börja gymma och äta betydligt mer.
Mår bra i huvudet trots snetrippen, somsagt så anser jag bara att jag fick ut något positivt utav trippen, just att jag förut knappt tänkt på hur underviktig jag är, och nu är mitt huvudmål att gå upp i vikt.

Det var en riktigt cool upplevelse, samt så har trippen ändrat min syn på min kropp. (vilket var behövligt, då jag är underviktig, och ska från och med nu, ändra på det.)

Någon som hamnat i liknande snetripp?
Betygsätt gärna rapporten
Citera
2017-01-30, 00:10
Medlem
00sjus avatar
Helt okej för att vara första rapporten, den får 3/5 lappar.

Kopplas polisen in i detta med tanke på du tog en drog och hamnade på sjukhus? Vad får det för konsekvenser?
Citera
2017-01-30, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 00sju
Helt okej för att vara första rapporten, den får 3/5 lappar.

Kopplas polisen in i detta med tanke på du tog en drog och hamnade på sjukhus? Vad får det för konsekvenser?

Nepp. Ska på möte hos SOC nu i veckan, de kommer förmodligen kräva pisse på mig nån månad framöver.
Citera
2017-01-30, 10:37
Medlem
MrTruckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janne52
Nepp. Ska på möte hos SOC nu i veckan, de kommer förmodligen kräva pisse på mig nån månad framöver.

Piss? Jag torskade pa ungefar samma satt som dig for manga ar sen. Snetripp som slutade pa sjukhuset. Men jag fick da ingenting for det. For bara hem fran sjukan och sa var det bra med det.
Citera
2017-10-08, 00:10
Medlem
Scrapers avatar
Bör nog tilläggas att hud/kropp kan förvrängas oerhört under en "resa", så att dra slutsatser utifrån det är orimligt.
Citera
2017-10-12, 10:15
Medlem
bra rapport! känner igen den där känslan när man inte fattar att man trippar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in