2017-01-25, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Båda orsakas av att mamman är knepig och lämnar sin karl och gör sonen våldssam.

Båda orsakas av att mamman inte kan välja vettig partner.

Båda orsakas av att mannen har våldsamma gener han fört vidare samt tvingar fram skilsmässa.

Du ser, inget kausalt förhållande... Men ändå singelhushållets fel.

Ja jag tycker 'knepiga personer' är en bra sammanfattning av vad som korrelerar.
Citera
2017-01-25, 10:42
Medlem
Och en relevant fråga ts. Om det enbart är 1 % av alla män som lämnar sina kvinnor, undrar jag lite vad de resterande 99 % gör för att skydda sina främst manliga barn för alla dessa ultrafemi kvinnor och häktet? I USA såklart.
Citera
2017-01-25, 15:41
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Ja jag tycker 'knepiga personer' är en bra sammanfattning av vad som korrelerar.

Ja, man kommer inte ifrån att det mest är knepiga personer som är grovt kriminella, utsatta för grova brott och liknande.

Förr var det även nästan bara knepiga som var singelmorsor med, och avkommornas fäder var knepiga de med.

Nu har vi byggt upp system för att främja dessa och dessutom normalisera deras beteenden...
Citera
2017-01-25, 15:42
Medlem
En kvinna kan inte lära en pojke hur man blir en man.
Citera
2017-01-25, 17:12
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Troligen är det mer korrelerande än kausalt samband. Det finns fler ensamstående mammor i områden där det sociala avståndet till det officiella samhället är större. Eller?

I usa är de sannorligt så men inte i sverige vi har haft ganska goda sosiala förhållanden utanför förorterna och där borde mest invandrare och där är fortfarande kärnfamiljen norm. de hindrar ju dock inte blattar från att bli kriminella.

Så de ensamma mammor som finns i sverige lever sannolikt inte i social misär (även om de har sämre ekonomi). De skulle alltså va otroligt intressant att med statistik från Sverige. man hör ju ständigt att de handlar om en frånvarande far etc.
Citera
2017-01-25, 17:28
Medlem
Naknekejsarens avatar
Gangstern är kung i Ghetton och kvinnorna som växer upp i Ghetton vill inte ha losern som arbetar som städare eller liknande, inte ens de fåtal som blir högutbildade kan mäta sig med gangstrar i ghetton. Dessa svarta gangsters har ofta massa barn med många kvinnor, och han vill inte ta hand om några kids alls. Såsmåningom slutar de i fängelse, och kan knappt ens teoretiskt hjälpa att ta hand om alla bastarder som de hunnit lämna efter sig. En evig ond cirkel som beskrivs väldigt väl i The Wire.

Nåja, detta är specifikt fenomen för ghetton i USA och andra generationens araber som gärna imiterar amerikensk ghettokultur är trots allt från en kultur med familjevärderingar. De kanske får några bastarder med några svenska white trash tjejer, men tror inte att de skulle lämna "fina" arabiska tjejer som ensamstående med deras ungar.

Skulle därmed tro att statistiken ser annorlunda ut i Sverige, andra generationens invandrare som blir småkriminella kommer ofta från familjer med pappa och mamma.
Citera
2017-01-25, 17:32
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inked
En kvinna kan inte lära en pojke hur man blir en man.

Nej, det kan hon inte. Jag tycker mig komma ihåg att ensamstående pojkar i min skola var mesiga och allmänt vilsna. Olikt svarta kidsen i amerikanska ghetton så kan inte dessa svenska ungar finna "dåliga" fadersgestalter i våra svenska gator.

De blir alltså istället bara vilsna och får livslånga svårigheter med motstående könet.
Citera
2017-01-31, 07:46
Medlem
mungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Säger massor då vi vet att singel mammor är färre än 1/3 av alla familjer säger du att man inte kan dra ngn slutsats av det bör du byta avatar eller vistas ute bland folk så du kan ta del av olika parametrar personligen
Ja det gör det, om vi vet det. Jag visste det inte - varifrån har du fått den siffran? Eller är det ett axiom jag har missat - typ 1+1=2?
Citera
2017-01-31, 07:51
Medlem
mungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja det finns det. Svarta kvinnor är esamstående i 70 procent av fallen. De svarta männen verkar inte vara intresserade av familjeliv och ansvar. De hamnar i fängelse istället och så är spiralen igång.

Svarta familjer existerar knappt längre. Siffran är så hög att den chockar, men så ser verkligheten ut i svarta hushåll.

Genomsnittet i USA ligger runt 7-8 procent.

http://datacenter.kidscount.org/data/tables/107-children-in-single-parent-families-by#detailed/1/any/false/573,869,36,868,867/10,11,9,12,1,185,13/432,431
Närmare 70 % är en extrem siffra i det sammanhanget! Intressant statistik, tack! Då ser man att andelen ensamstående är i princip densamma i fängelset som utanför, i svarta "familjer". Svarta är också kraftigt överrepresenterade i amerikanska fängelser. Det verkar därför inte troligt att uppväxt med ensamstående mammor skulle ha någon större effekt på risken att hamna i fängelse eftersom förhållandet är ungefär detsamma innanför som utanför murarna.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in