2017-01-21, 10:45
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag och sambon separerar och jag har fått lägenhet via Stockholms bostadsförmedling. Eftersom man inte får inneha två bostäder så har jag skrivit bort mig från hyresavtalet och överlåtit hyreskontraktet för vår gemensamma lägenhet till min sambo.

Min sambo söker bostad via den interna byteskön som innehas av Stockholms bostadsförmedling. Under information om kötid och köpoäng står det att köpoängen till den interna byteskön räknas från inflyttningsdatum, vilket för vår del var 2011, dvs snart sex år. Kötiden i den interna byteskön upphör om avtalet sägs upp.

Igår fick jag information om att hyresavtalet för vår gemensamma lägenhet har gått över till min sambo, dvs att jag har överlåtit hela hyreskontraktet till sambon, för att på så vis kunna flytta till den lägenhet jag fått. På kvällen upptäcker vi att sambon inte kan nå den interna byteskön längre, och att alla köpoäng till denna verkar vara borta! Vad fan har de gjort??? Sambon har inte avsagt sig något avtal eller skrivit under något, det är JAG som har avsagt min del av den gemensamma lägenheten som vi bott i sedan 2011. Eftersom det är helg kan vi inte ringa och prata med dem, så jag ställer frågan här. Kan de ha skrivit om hyreskontraktet så att det gäller från igår på något vis?
Citera
2017-01-21, 12:44
Medlem
Nicke08s avatar
Sambon har nu eget lägenhetskontrakt. Varför skall hen ha rätt att uppehålla en köplats?
Citera
2017-01-23, 12:38
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Ordnat nu. Det var ett administrativt fel bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in