2017-01-21, 09:53
Medlem
Jag har startar några trådar som har varit kritiska mot den nya administrationen i Politik utrikes. Trådarna har behandlat allt från det förvånande beskedet på nytt amerikanskt missilförsvar (vilket riskerar att demolera försöken till återuppbyggnad av relationerna med Ryssland). Att vara kritiskt mot en sittande amerikansk president är inget nytt. Tvärtom är det sunt att vara kritiska mot alla världens stormakter (Ryssland, Kina, UK osv.) som beter sig aggressivt och/ellwe mobbar småstater. Sedan vill kanske alla som har mödrar, systrar eller enkelt bryr sig om det kvinnliga könets rättigheter inte ha en världsledare som skryter om att ta kvinnor mellan benen. Särskilt kritisk borde man vara om man samtidigt ktitiserar utveklingen av sexuella brott mot kvinnor i Sverige.

Nu hävdar moderater i Politik utrikes att allting om USA ska ligga i en stor tråd, amerikansk utrikespolitik. Men hur kan det då finnas otaliga trådar som behandlar enskilda sakfrågor om Obama? Allt från varför Obama inte kan stänga stänka Guantanamo till att han utvisat mest migranter i modern tid.

Vad är då vedertaget när en nyskapad tråd hör hemma i en annan? Jo, tråden flyttas dit. Men istället kastas mina kritiska trådar som bland annat behandlar stora nyheter om politiska förslag som riskerar att underminera rådande doktriner (MAD) i papperskorgen. Eftersom det inte längre är acceptabelt att kritisera den amerikanska presidenten, är det numera ingen idé att delta i det underforumet längre.

Varför tillåts ett helt underforum att tas över av sympatisörer?
Senast redigerad av xzwqxzwq 2017-01-21 kl. 10:01.
2017-01-21, 10:20
Medlem
bernad_laws avatar
Du har inte kontaktat mig innan du startat denna tråd. Följ reglerna för hur du skall klaga på moderatorsbeslut.
2017-01-21, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Du har inte kontaktat mig innan du startat denna tråd. Följ reglerna för hur du skall klaga på moderatorsbeslut.

Detta är ingen klagan på ett enskilt moderatorbeslut. Detta är ett uppmärksammande av en företeelse som har drabbat många mer än mig och det är inte bara en person som är orsaken till detta. Problemet är alltså att ett helt underforum har tycks ha belagts med en åsiktskorridor eftersom man har en inkonsekvent tillämpning av vilka trådar som får finnas och vilka som inte får finnas. Jag är kritisk mot alla åsiktskorridorer, allting bör kunna diskuteras. Särskilt potentiellt världsomvälvande beslut fattade av världens mäktigaste land, tycker jag i alla fall. Och där tror jag att det här forumets tradition och regler ger mig stöd.
Senast redigerad av xzwqxzwq 2017-01-21 kl. 10:35.
2017-01-21, 10:58
Medlem
cc_zeros avatar
Det är ju inget nytt att forumet moderas till förmån för högerpopulistiska åsikter.

Att moderaterna har svårt att vara opartiska och ställa sina egna politiska åsikter åt sidan är så uppenbart att det nästan känns systematiskt.
2017-01-21, 11:17
Medlem
BertFoxs avatar
Ja, det är helt uppenbart att Donald Trump är en helig ko här på Flashback.
Så var det med den yttrandefriheten.
2017-01-21, 11:27
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xzwqxzwq
Detta är ingen klagan på ett enskilt moderatorbeslut. Detta är ett uppmärksammande av en företeelse som har drabbat många mer än mig och det är inte bara en person som är orsaken till detta. Problemet är alltså att ett helt underforum har tycks ha belagts med en åsiktskorridor eftersom man har en inkonsekvent tillämpning av vilka trådar som får finnas och vilka som inte får finnas. Jag är kritisk mot alla åsiktskorridorer, allting bör kunna diskuteras. Särskilt potentiellt världsomvälvande beslut fattade av världens mäktigaste land, tycker jag i alla fall. Och där tror jag att det här forumets tradition och regler ger mig stöd.

Jag svarar inget angående sakfrågan innan du har följt de gängse rutinerna.
2017-01-21, 11:32
Medlem
najass avatar
Hur svårt kan det vara?

Har du problem med modereringen ta det med moderatorena först. Hjälper inte det så kontakta admins. Hjälper inte det så starta därefter en tråd har.

Tråden låses tills TS följt instruktionerna. Om behov därefter kvarstår kan TS kontakta valfri mod här så låses den upp

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in