2017-01-23, 20:03
Medlem
Ratads avatar
Det där gör ont i journalisten i mig att uppleva. Sömnbrist, droger eller röster i huvudet. Någonting är inte som det ska under de där försöken till intervjuer.
Citera
2017-01-23, 20:04
Medlem
PiusXIIIs avatar
Den här intervjun tycker jag är helt ok, men det känns som om det är något som inte stämmer med Rawet även här. Han börjar med att hälsa på mannen han intervjuar på svenska, och verkar nästan lite drogad och sluddrig, men det kan ju handla om andra problem också.

https://www.youtube.com/watch?v=NCEkAmX_mqA
Citera
2017-01-23, 20:12
Medlem
olasvenssons avatar
Jag kommer aldrig kunna se Rawet igen utan att tänka på denna dåliga "intervju".
Citera
2017-01-23, 20:13
Medlem
Jag bara älskar hur Peter Rawet avslutar "Obama-muslim-register-policy-intervjun" i tron att han gjort bort sitt intervju-offer. Att han fångat hennes okunskap på bästa Arnstadmanér, typ "arabiska siffror" i dansk-svensk-debatten.

Dessa psykotiska stollar på SVT, att folk står ut..
Citera
2017-01-23, 20:27
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det där gör ont i journalisten i mig att uppleva. Sömnbrist, droger eller röster i huvudet. Någonting är inte som det ska under de där försöken till intervjuer.

Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Den här intervjun tycker jag är helt ok, men det känns som om det är något som inte stämmer med Rawet även här. Han börjar med att hälsa på mannen han intervjuar på svenska, och verkar nästan lite drogad och sluddrig, men det kan ju handla om andra problem också.

https://www.youtube.com/watch?v=NCEkAmX_mqA

Jag får samma känsla. Det är nog något som inte står helt rätt till med Peter.

Hans tystnad är också oroväckande. Visst det var en dålig dag på jobbet men det viktigaste är att han åtminstone är ok, sedan kan man ha olika syn på saker och ting.
Citera
2017-01-23, 20:32
Medlem
Racooons avatar
Kan man gissa att intervjun dyker upp i Breaking News med Filip & Fredrik ikväll?
Citera
2017-01-23, 20:43
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Det är inte det att Peter Rawet är en fullständig jävla byfåne som är problemet. Det är inte heller det att SVT ansåg en utvecklingsstörd som mest lämpad att sköta rapporteringen under årets största politiska händelse i världen.

Det är mer det att det finns bara sådana som honom i den svenska mediekåren. Han är snittbegåvningen. En imbecill som lyckades hanka sig igenom den för medelmåttorna anpassade journalistutbildningen och som uttrycker åsikter åt vänster. That's it, där är kraven.

Batt yoååu have masslim fräns????

Ja, jävlar.
Citera
2017-01-23, 20:57
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Kan man gissa att intervjun dyker upp i Breaking News med Filip & Fredrik ikväll?

Kanske. Vi kan ju hoppas...! Så fler få höra och se intervjun
Citera
2017-01-23, 21:01
Medlem
Sitter mållös och alldeles kallsvettig. Förstår egentligen inte vad jag precis sett. Långsamt analyserar min hjärna klippet. Lyteskomik. Har svårt att skratta åt personer som uppenbarligen har något fel.

Det är ju alldeles tydligt att det är något som inte stämmer med Peter Rawet. Droger, alkohol, tidigare hjärnskada eller sjukdom. Oavsett, så är det förfärligt synd om honom. Om SVT dessutom kände till Peters problematik, så bör någon ansvarig på SVT ta sitt ansvar och avgå.

Håna inte Peter - han är inte vid sina sinnens fulla bruk av okänd anledning.
Citera
2017-01-23, 21:04
Medlem
Han är klart påtänd. Han påminner extremt mycket om en tjackad Olle Ljungström. Vi kommer garanterat inte få se honom i flera liknande uppdrag hos SVT.
Citera
2017-01-23, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Han är klart påtänd. Han påminner extremt mycket om en tjackad Olle Ljungström. Vi kommer garanterat inte få se honom i flera liknande uppdrag hos SVT.

Tror knappast att han är påtänd, men han kommer nog sitt i en viss karantän hos Svt en tid framöver.
Citera
2017-01-23, 22:18
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon

yes,du gissade rätt. Och PW fick epitet som mentalstörd enstöring, nu börjar det bli lite synd om mannen tycker jag, han behöver samtalsterapi nu,svt har säkert resurser för sånt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in