Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 19:38
  #1
Medlem
Hej!
Känns som att det behöver finnas en tråd för detta fantastiska gitarrmärke. Tänkte att här kan vi hjälpa med varandra med information vid inköp och underhåll av dessa fina instrument! Vore ochså kul att veta vad ni flashbackare har för modeller i era samlingar

Började intressera mig för Gretsch när jag blev intresserad av rockabilly för några år sedan. Jag köpte sedan en 5420 och har blivit en riktig Gretsch-fantast sen dess. Har även kommit att bli intresserad av märkets historia och vilka modeller som funnits under åren, inklusive den klassiska 6120

Mvh
Brutus Presley
Citera
2017-01-21, 00:58
  #2
Medlem
Gretsch Renown Maple här. Dark Walnut finish. Die Cast hoops. Sju lager trä och 30 graders bearing edges. Låter bra.
Citera
2017-01-21, 13:34
  #3
Medlem
PiusXIIIs avatar
En av de snyggaste gitarrerna. De är experter på att hänga på gitarrerna maximalt med "bling" utan att det ser smaklöst ut.
Citera
2017-01-22, 20:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
Hej!
Känns som att det behöver finnas en tråd för detta fantastiska gitarrmärke. Tänkte att här kan vi hjälpa med varandra med information vid inköp och underhåll av dessa fina instrument! Vore ochså kul att veta vad ni flashbackare har för modeller i era samlingar

Började intressera mig för Gretsch när jag blev intresserad av rockabilly för några år sedan. Jag köpte sedan en 5420 och har blivit en riktig Gretsch-fantast sen dess. Har även kommit att bli intresserad av märkets historia och vilka modeller som funnits under åren, inklusive den klassiska 6120

Mvh
Brutus Presley

Fan jag tror jag känner igen dig ifrån gretschtalk. Jag är houndman55 på den hemsidan. Fan va kul.
Citera
2017-01-22, 22:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jazzman35
Fan jag tror jag känner igen dig ifrån gretschtalk. Jag är houndman55 på den hemsidan. Fan va kul.

Yes det är det!
Trevligt att råkas!

PS: Såg din tråd ochså, mycket trevlig läsning
__________________
Senast redigerad av BrutusPresley 2017-01-22 kl. 22:04.
Citera
2017-01-23, 06:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
Yes det är det!
Trevligt att råkas!

PS: Såg din tråd ochså, mycket trevlig läsning

Tack så mycket. Ha en trevlig dag.
Citera
2017-01-26, 17:43
  #7
Medlem
Funderar starkt på att börja spara till en 6120 Eddie Cochran med en Dynasonic vid stallet och en P90 vid halsen. Borde vara den ultimata rockabillygitarren.

http://www.gretschguitars.com/gear/b...rn-maple-stain
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback