Hej! Jag har en fråga till er angående ett husbygge som jag och min sambo är väldigt
intresserade utav att göra.
Men som alla vet så kostar ett husbygge en väldigt massa pengar och det gör mig osäker om det är värt det och om vi är redo att ta det till nästa steg o göra verklighet av saken, eller om vi ska avvakta några år och fortsätta spara till våran dröm...
Våran ekonomi ser relativt bra ut tycker jag, vi har cirka 2.000.000 kr till kontantinsats av husbygget
och som jag räknat på det kommer det totala bygget inklusive tomt att bli cirka 5.000.000 kr
Alltså kommer vi då få ett bottenlån på cirka 3.000.000 kr.
Våra löner ligger på 34.000 kr /mån och 27.000 kr/mån.
Vi är i åldrarna strax under 30 och vi har inga lån i nuläget.
Är det andra som är i liknande sits som vill dela med sig av sina erfarenheter? vet att det inte finns något svar egentligen på det jag lagt upp vill mer ha en debatt om andras åsikter kring våran situation.
Om folk undrar hur vi fått i hop pengarna så är det hårt sparande och mycket jobb utomlands samt lite annat smått o gott som genererat till en så pass stor insats.
Vill också ha sagt att min lön jag anger på 34.000 kr/mån har jag inte haft som senaste 6-7 åren utan är en lön jag kommer få den dagen jag väljer att jobba på hemmaplan och en lön jag vill utgå efter då jag inte planerat att hålla på o resa för all framtid.
Jätte tacksam för svar:
MVH