2017-01-16, 12:01
Medlem
Hybridsmurfens avatar
Tja, kan du ta smällen så varför inte. Det är ju en pigg familjekombi. Inget snack om det. Jag har haft min drömbil och är nu klar med det. Blir ingen mer.

Räntan blir säkert rätt hög. Inga problem att betala allt sen. Gjorde det själv för några år sedan. Betalade bilen efter 5 månader. Men det var ett banklån och inget kreditinstitut.
Citera
2017-01-16, 12:07
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Ett problem som kommer uppstå är att du troligen kommer ha extremt svårt att sälja bilen. Det kommer vara en RS6 som ägts av någon som är ganska ung (gissar jag) och uppenbarligen inte har råd med bilen och säljer den efter fyra månader. Inte ett idealiskt objekt för någon som vill köpa en sådan bil eftersom det blir lite som att ligga med en prostituerad utan skydd.

Klokare i så fall att långtidshyra bilen om man vill veta hur de är att "äga" en bil man egentligen inte har råd med.
Jag tror att detta med att du förmodligen är relativt ung, samt att du äger bilen en kort tid, gör att många kommer att dra öronen åt sig. Det skriker fullgas och "misshandel" (dvs aktiv körstil) av bilen under de fyra månaderna du ska äga bilen.

Även om den som köper av dig inte riskerar ett ras, så kommer du att finnas med som ung kortvarig ägare till bilen i handlingarna, och det drar ner intresse och pris rejält.

Det fetade.
Citera
2017-01-16, 14:05
Medlem
Kanske ett alternativ att importera en RS6:a?

Billigast i Sverige (749.000): https://www.blocket.se/gavleborg/Audi_RS6_4_0_TFSi_560Hk_Q_Avant__Aut___Svensk_7112 3413.htm?ca=15&w=3

Billigast i Tyskland (€64.990): http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=236583342

Nu kan du säkert pruta en del på den svenska bilen så kanske 700.000 är rimligt.
Har du riktig tur lyckas du få din importerade pengaförstörare såld efter 3 månader till vad du gav för den men knappast troligt om du inte lyckas pruta på den tyska bilen.

Tips 2: Flyg till Los Angeles (5000 kronor). Hyr en R8 (hittade ingen RS6) och bila upp till SF och tillbaka. https://turo.com/rentals/cars/ca/los-angeles/audi-r8/233452?s=0MLSdVAF
Kostar 129 dollar dygnet.
Citera
2017-01-16, 14:20
Medlem
Snygg-Anderss avatar
TS din plan är efterbliven. Bilen kommer fullständigt rasa i värde av att någon ägt den över endast en sommar, speciellt om du är ung som många redan sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av baktakt2015
Tips 2: Flyg till Los Angeles (5000 kronor). Hyr en R8 (hittade ingen RS6) och bila upp till SF och tillbaka. https://turo.com/rentals/cars/ca/los-angeles/audi-r8/233452?s=0MLSdVAF
Kostar 129 dollar dygnet.

Vettigaste tipset hittils. Låter som en kul resa och kul upplevelse för en väldigt rimlig slant.
Citera
2017-01-16, 14:29
Medlem
Ghandis avatar
för att äga. ska man betala kontant. Inga lån. annars lånar man ju bara banken bil som annan skrev här.

Jag hade (ägde) min i nästan 3 år.

funkar bra med en lambo motor i en A6 kombi.

Beror väl på hur man är o var man kör, om det utgör en fara att ha en sådan bil.

hade inga problem.

Försäkringen trodde dom dom skulle få 20.000 kr+ , men La om den efter efter försäkringen som kom med köpet hade gått ut. Och fick ner den rejält.

reservdelar kan va dyrt, men bromsklossar var väl inte överdyra. Och det var det som byttes mest...
stay away from keramiska...då är det helt andra pengar.

Men nu ska denna ju bara innehas under några få månader så....
Citera
2017-01-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Anders
TS din plan är efterbliven. Bilen kommer fullständigt rasa i värde av att någon ägt den över endast en sommar, speciellt om du är ung som många redan sagt.

Vettigaste tipset hittils. Låter som en kul resa och kul upplevelse för en väldigt rimlig slant.

Ja, förutom att det kryllar av trafikpoliser överallt i Staterna. För visso så är väl inte Sverige jättebra att köra fort i heller..
Citera
2017-01-16, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonehard
Ja, förutom att det kryllar av trafikpoliser överallt i Staterna. För visso så är väl inte Sverige jättebra att köra fort i heller..

Helt sant. De är tamejtusan överallt! Bättre (och så mycket hellre än en familjekombi) med en mustangcabbe i CA.

RS6 finns däremot i Tyskland. TS: Googla "RS6 mieten" så hittar du. Kostar runt €200/dygnet och då kan du leva din dröm på Autobahn och vackra vägar i böljande Bayern!
Citera
2017-01-16, 18:31
Avslutad
Varför inte köpa en rs3 och se lite långsiktigt på det hela?

Slulle gärna ha en rs6, men det är snordyrt. Så det blev en a6 allroad. Funderar på att köpa en rs3.
Citera
2017-01-16, 18:34
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baktakt2015
Helt sant. De är tamejtusan överallt! Bättre (och så mycket hellre än en familjekombi) med en mustangcabbe i CA.

RS6 finns däremot i Tyskland. TS: Googla "RS6 mieten" så hittar du. Kostar runt €200/dygnet och då kan du leva din dröm på Autobahn och vackra vägar i böljande Bayern!
Det går säkert att hyra en rs6 för att köra på Nürnbergring också!? Men nu är vi långt ifrån TS egentliga fråga.
Citera
2017-01-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Det går säkert att hyra en rs6 för att köra på Nürnbergring också!? Men nu är vi långt ifrån TS egentliga fråga.
Nürburg... Nürnberg är en helt annan stad som ligger 40 mil österut... (och ja, det händer lite då och då att folk kört till fel ställe...)

Och till TS, om det nu är så att du inte trollar... lägga ut en mindre förmögenhet för att skava runt i en sportig familjekombi några månader??!? För dessa pengar kan du köra riktigt sportbil i flera säsonger...

.
Citera
2017-01-16, 21:20
Medlem
småsurs avatar
självklart ska man förverkliga sina drömmar om man kan, får TS igenom finansen så kör ba kör! gjorde själv nått liknande, det är ganska många år sen nu, slutade med att jag hade kvar den bilen i två år innan jag slutligen inte hade råd att hålla efter den vettigt längre

ett annat tips är att hyra hos t.ex Sixt, vet folk som hyrt R8 hos dom, Sixt har ju inte bara det som finns på hemsidan nu med min erfarenhet hade jag förmodligen hyrt en porsche eller en R8 ett par veckor på semestern och varit rätt nöjd så..
Citera
2017-01-16, 21:55
Medlem
Sperssons avatar
.
Köp något som STIGER i värde istället.

Inte SJUNKER.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto